2022-05-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej det är klart att det inte är ett argument, det är ett konstaterande. Att det enligt dig är psykiskt sjukt är inte heller ett argument.

Och? Vem bryr sig? Du är off-topic.
Citera
2022-05-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Dessa tankar han förde fram är så extrema att jag har svårt att veta om han är seriös eller ett troll men det betyder inte att det ska vara fritt fram att döda.

Nu har jag inte precis försökt föra fram några "tankar", verkligheten är vad den är, så jag förösker mest räta ut de märkligaste exemplen på okunnighet eller missförstånd.

såhär ungefär

Citat:
Det "slö" och hans likar vill ha är ett Stalinistiskt liknande samhälle.
Jag har svårt att se att jag önskar fri abort enligt stalinistisk modell, dvs närsomhelst i gravditeten sålänge en "läakre" karvade ut barnet.

Citat:
Till en början bara för kvinnor men sedan även för andra de stör sig på.

tvärtom faktiskt, tex tycker jag inte man har rätt att mörda kvinliga, värdelösa, samhällsbelastande femenistidioter, de kan ju i bästa fall blir gravida och nekas en abort, då har de åtmistonde skapat något med oändlig potential, trotts att deras var minst sagt förbrukat och en belastning för alla, ink de själva.

och det tycker jag även om iden att mörda alla andra varianter av homo sapiens sapiens.

Citat:
Släpper vi fram dessa fanatiska abortmotståndare/religiösa/republikanska tokstollar får vi snart inte jobba på söndagar, inte knulla innan äktenskapet, inte rösta som vi vill, vi kommer att bli censurerade, vissa politiska åsikter kommer att förbjudas osv osv osv.

Jag personligen har inget problem med att man väljer att ta ansvar för sina handlingar, det jag vänder mig emot är att man ska få mörda andra människor ska vara "att ta ansvar för sina handlingar".
Citera
2022-05-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag vet inte vilken princip du pratar om. Är jag i Frankrike så förväntar jag mig att leva efter deras lagar, allting annat vore vansinne. Det är det svenska storhetsvansinnet som gör att vi tror oss vara en global mittpunkt.

Sedan har alla en personlig moral.

jo, det är som sagt principiellt, inte "det är så".
Citera
2022-05-07, 15:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Dessa tankar han förde fram är så extrema att jag har svårt att veta om han är seriös eller ett troll men det betyder inte att det ska vara fritt fram att döda.

Kanske både ock, jag vet faktiskt inte. Men visst är många av abortmotståndarna, republikanerna, religiösa = extremister, varken mer eller mindre.

Det är inte fritt fram att döda.

Och gällande abort och Sverige så är det fritt fram till vecka 18. Efter vecka 18 ställs det hårda krav för att abort ska utföras.
Senast redigerad av Jenny9 2022-05-07 kl. 15:36.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Och? Vem bryr sig? Du är off-topic.
Jaha, men du kanske får leva med att vi har en psykiskt sjuk lagstiftning. Ingen kommer att ändra någon lag för att du hävdar psykisk sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Men det är bara en som bestämmer om ett barn ska födas, kvinnan.

Hennes beslut, hennes börda.

Båda bestämmer om ett barn blir till. Du är herre över din egen säd. Lår inte etablissemanget förminska dig så att du tror något annat!
Citera
2022-05-07, 15:35
Medlem
Citat:
Du är en kvinna, så du har all makt huruvida barnet ska födas eller ej.

Nä. Jag är man. Stolt sådan! Har inte jag något val, menar du?
Citera
2022-05-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kanske både ock, jag vet faktiskt inte. Men visst är många av abortmotståndarna, republikanerna, religiösa extremister, varken mer eller mindre.

Det är inte fritt fram att döda.

Och gällande abort och Sverige så är det fritt fram till vecka 18. Efter vecka 18 ställs det hårda krav för att abort ska utföras.

Nej det är inte fritt fram att döda och ska inte vara det heller, men man får döda i flera fall vilket långt ifrån är någon självklarhet även om svenskar ofta inbillar sig det.
Citera
2022-05-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du har visst dina pigga stunder också.

Någon måste ju påpeka att där finns skillnad mellan "hur blev jag till" kontra "hur dog jag", även om man nu kan tycka att det är uppenbart i abortfrågan.....

och det är ju inte samma sak, även om mördare svamlar om att de "befriade" sina "offer", eller mammor "som bara skickat någon till änglarna"......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ironiskt att du som vill tvinga och kontrollera utsatta människor genom lagar baserade på religiösa idéer rekommenderar någon att ansluta till ISIS. Dags att se dig själv i spegeln snart kanske? Dina fellow abortmotståndare kommer du hitta i enorma mängder nere i mellanöstern.

Du är ju efterbliven, abort har inget med religion att göra per se.

Det är kul att se vilka svaga argument och klent intellekt ni barnamördare har. Du skulle passa bra med IS. Ni är ju alla blodtörstiga psykopater.

Efterblivna white-trash människor älskar abort för att de är för korkade för att använda preventivmedel korrekt och för ansvarslösa för att ta hand om ett barn.

Ni är verkligen bottenskrapet.
Citera
Medlem
Citat:
Nä. Jag är man. Stolt sådan! Har inte jag något val, menar du?

Du är ingen man. Sluta trolla.
Citera
2022-05-07, 15:38
Medlem
Citat:
Båda bestämmer om ett barn blir till. Du är herre över din egen säd. Lår inte etablissemanget förminska dig så att du tror något annat!

Du har helt fel.

Det är kvinnan som bestämmer om barnet ska födas eller aborteras. Är du så efterbliven att du inte förstår det enkla faktumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in