2022-05-07, 15:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Någon måste ju påpeka att där finns skillnad mellan "hur blev jag till" kontra "hur dog jag", även om man nu kan tycka att det är uppenbart i abortfrågan.....

och det är ju inte samma sak, även om mördare svamlar om att de "befriade" sina "offer", eller mammor "som bara skickat någon till änglarna"......

Haha tror att skillnaden ligger i vem som kan yttra de bägge sakerna. Svårt att yttra "hur dog jag" om man inte har ett medium till hands.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, men du kanske får leva med att vi har en psykiskt sjuk lagstiftning. Ingen kommer att ändra någon lag för att du hävdar psykisk sjukdom.

Jaha, och? Återigen är du irrelevant och off-topic.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vi är djur. Medvetna ja. Men det finns det andra djur som också är.

hmm.. människor finns det bara en art av (idag),

är det någon sånär flummig gaia,allt är energi, allt är kosmos analogi,?
Citera
2022-05-07, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Du är ingen man. Sluta trolla.

Snyggt icke-svar.

Klart som 17 jag har ett val.
Citera
2022-05-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Snyggt icke-svar.

Klart som 17 jag har ett val.

Ja, du som är kvinna har ett val.

Män har inget val.
Citera
2022-05-07, 15:41
Avslutad
Citat:
Jaha, och? Återigen är du irrelevant och off-topic.
Jaså och varför är det irrelevant att hävda att ditt argument om psykisk sjukdom saknar bäring?

Du ville bara att alla skulle svälja det?
Citera
2022-05-07, 15:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Om jag kör min balle in i närmsta barnmakarläger så får jag räkna med att det finns en risk att ett jefla barn blir till, ja. Jag har ett antal sätt att förhindra detta på. Hört talas om petting? Tvåan? Oralsex? Kondomer? Samtal med bruden i förväg kring hur hon ser på avling? Som Jenny9 nämnde så ska man fan aldrig lita på någon när det gäller kuk-i-fitta-sexx. Det är egenansvar som gäller.

På vilket sött hycklar jag förresten? Kan du beskriva det eller valde du i blindo en sida och ett ord ur ordboken och liksom ba' skrev ut det?

Du hycklar tom i det här inlägget.

Ja, om du lägger in korven i brödet så får du räkna med att det finns risk för barn. Men skillnaden är, din tröga åsna, att kvinnan kan göra det ogjort via abort om hon inte vill ha barnet även om mannen bönar och ber henne att inte göra det för att han vill ha barnet. Abort, skiten är ur världen och det var allt. Men när det är omvänt och kvinnan vill ha barnet så kan mannen bara gilla läget.

Varför ska inte kvinnan också isåfall behöva räkna med att det kan bli ett barn av det här och jag kan tvingas till att föda även om jag inte vill?

Du ska hålla käft om egenansvar när du å ena sidan förespråkar egenansvar för mannen vid sex men när det kommer till att bara ena parten (kvinnan) vill ha barnet, då gäller inte egenansvar och kvinnans val, kvinnans börda längre utan även den andra parten ska tvingas stå för barnet via underhållsbidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Mäns kroppar KAN inte skapa barn. Visst det är orättvist men faktiskt inte kvinnors fel.
De är lika orättvist för kvinnor, för ursäkta men tror väldigt många kvinnor gärna hade velat ha lite avlastning med mens, olidliga magsmärtor, PMS, en stor jävla bula på magen i 9 månader, illamående, värkande tuttar etc etc....

Mäns motsvarande rättighet till kvinnors aborträtt, stavas rätten att avsäga sig aktivt faderskap.
För det går inte tvinga vare sig kvinnor eller män något vettigt föräldraskap om de faktiskt inte vill eller kan.

Men nu ÄR ju barnet fött! så? varför ska oskyldiga människor tvingas lida pga fäder inte vill betala underhåll?

Avsäga sig rätten till aktivt faderskap jämnar inte ut spelplanen. Kvinnan kan fortfarande göra hela skiten ogjort med abort, mannen kan bara gilla läget om kvinnan vill gå hela vägen och även tvingas betala underhållsbidrag.

PS. var försiktig så inte dina feministsystrar blir arga för att du anser att mäns kroppar inte kan skapa barn
Citera
2022-05-07, 15:42
Avstängd
Citat:
Haha tror att skillnaden ligger i vem som kan yttra de bägge sakerna. Svårt att yttra "hur dog jag" om man inte har ett medium till hands.

Det är inte så svårt om man står bredvid och observerar.

den filosofiska/religösa efterlivsdisskussionen får vi nog inte svar på innan vi dör, vi får väll som medmänniskor hoppas på att de religösa typerna har fel, annars kommer det vara många multiaborterskor som ångrar "det där "superdupersvåra" beslutet för det är ju en resa till Koss med tjejgänget bokad...."
Citera
2022-05-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaså och varför är det irrelevant att hävda att ditt argument om psykisk sjukdom saknar bäring?

Hahahaha, du är ju så förvirrad att du inte förstår att du aldrig har klarat av att komma med ett motargument.

Du pratar bara om irrelevanta saker.
Citera
2022-05-07, 15:44
Medlem
Citat:
Du är ju efterbliven, abort har inget med religion att göra per se.

Det är kul att se vilka svaga argument och klent intellekt ni barnamördare har. Du skulle passa bra med IS. Ni är ju alla blodtörstiga psykopater.

Efterblivna white-trash människor älskar abort för att de är för korkade för att använda preventivmedel korrekt och för ansvarslösa för att ta hand om ett barn.

Ni är verkligen bottenskrapet.

Tyvärr, oavsett hur du försöker vända och vrida på det är det DU som skulle passa in i en religiöst fundamentalistisk gruppering likt ISIS. Med ditt vidriga synsätt skulle du bli mottagen med öppna jävla armar. Det är snarare du och dina pinsamt usla argument som tillhör bottenskrapet. Du är till och med sämst av abortmotståndarna här i tråden, vilket säger en hel jävla del om dig, din pajas.
Citera
2022-05-07, 15:45
Avstängd
Citat:
Du har helt fel.

Det är kvinnan som bestämmer om barnet ska födas eller aborteras. Är du så efterbliven att du inte förstår det enkla faktumet?

Efter att man har, bokstavligen, kört sin penis in i en vagina, dvs gjort den processen som man behöver göra för att ett barn ska bli till.

Går du en våning upp bli inga barn gjorda. Går du typ 8 våningar upp så blir inga barn gjorda. Kör man gammal hederlig petting så blir inga barn gjorda. Skyddar man sig så är risken ganska liten för att barn blir gjorda. Om båda skyddar sig så blir risken ännu mindre. Om man känner människan man ska gnugga sina barnmakarknölar tillsammans med och vet att den inte vill ha barn gjorda så blir risken ännu mindre. Det finns alternativ, änna.
Citera
2022-05-07, 15:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
hmm.. människor finns det bara en art av (idag),

är det någon sånär flummig gaia,allt är energi, allt är kosmos analogi,?

Nä jag vet faktiskt inte vad du är ute efter.

Du graderar liv.

Och värderar ett 7 veckors mänskligt foster högre än en människas liv och högre än alla andra djurs liv.

Du verkar till och med värdera ett sju veckor gammalt foster högre än ett barns liv eftersom du verkar vara emot sena aborter som utförs pga till exempel kromosomfel eller gravt skadade barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in