2022-05-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Tyvärr, oavsett hur du försöker vända och vrida på det är det DU som skulle passa in i en religiöst fundamentalistisk gruppering likt ISIS. Med ditt vidriga synsätt skulle du bli mottagen med öppna jävla armar. Det är snarare du och dina pinsamt usla argument som tillhör bottenskrapet. Du är till och med sämst av abortmotståndarna här i tråden, vilket säger en hel jävla del om dig, din pajas.

Det är du som är den blodtörstiga psykopaten som vill mörda barn. Precis som IS. Jag är för människors frihet, men inte att mörda.

Det är kul att se att du är så hjärndöd att du inte klarar av att komma med ett enda argument.
Citera
2022-05-07, 15:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Ja, du som är kvinna har ett val.

Män har inget val.

Inte när det kommer till abort, nej.

Men de har ett val om att ha sex.

Gör inte misstaget att blanda ihop de företelserna. jag tror mig våga påstå ,att det är större skillnad mellan de två företelserna än "en bröllopsnatten med ditt livskärlek" och en våldsam gängvåldtänkt i ett sktigt källarföråd i en svensk "nogozone"

även om folk som gillar abort inte gärna vill erkänna det.
Citera
2022-05-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Efter att man har, bokstavligen, kört sin penis in i en vagina, dvs gjort den processen som man behöver göra för att ett barn ska bli till.

Går du en våning upp bli inga barn gjorda. Går du typ 8 våningar upp så blir inga barn gjorda. Kör man gammal hederlig petting så blir inga barn gjorda. Skyddar man sig så är risken ganska liten för att barn blir gjorda. Om båda skyddar sig så blir risken ännu mindre. Om man känner människan man ska gnugga sina barnmakarknölar tillsammans med och vet att den inte vill ha barn gjorda så blir risken ännu mindre. Det finns alternativ, änna.

Blablabla.

Faktum kvarstår, kvinnan bestämmer om barnet ska födas eller aborteras.
Citera
2022-05-07, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Du hycklar tom i det här inlägget.

Ja, om du lägger in korven i brödet så får du räkna med att det finns risk för barn. Men skillnaden är, din tröga åsna, att kvinnan kan göra det ogjort via abort om hon inte vill ha barnet även om mannen bönar och ber henne att inte göra det för att han vill ha barnet. Abort, skiten är ur världen och det var allt. Men när det är omvänt och kvinnan vill ha barnet så kan mannen bara gilla läget.

Varför ska inte kvinnan också isåfall behöva räkna med att det kan bli ett barn av det här och jag kan tvingas till att föda även om jag inte vill?

Du ska hålla käft om egenansvar när du å ena sidan förespråkar egenansvar för mannen vid sex men när det kommer till att bara ena parten (kvinnan) vill ha barnet, då gäller inte egenansvar och kvinnans val, kvinnans börda längre utan även den andra parten ska tvingas stå för barnet via underhållsbidrag.

Avsäga sig rätten till aktivt faderskap jämnar inte ut spelplanen. Kvinnan kan fortfarande göra hela skiten ogjort med abort, mannen kan bara gilla läget om kvinnan vill gå hela vägen och även tvingas betala underhållsbidrag.

PS. var försiktig så inte dina feministsystrar blir arga för att du anser att mäns kroppar inte kan skapa barn

Då får du nog kolla upp vad hyckleri betyder. Satan vad det ordet felanvänds och kastas runt som om det vore billigt té.

Nej, kvinnan kan inte göra det ogjort, ditt jävla innebandymongo. Hon får ta konsekvenserna av det genom att antingen utföra en medicinsk- eller kirurgisk abort eller att låta det växa i henne i 9 månader och sen klämma ut det.

Jag kan däremot bara komma, ge henne en ordentlig puss och svansa iväg. Blir det barn så kan jag fortsätta att inte göra ett skit annat än att punga ut den där extra räkningen som hamnar i brevlådan.
Senast redigerad av enhalvboj 2022-05-07 kl. 16:00.
Citera
2022-05-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nä jag vet faktiskt inte vad du är ute efter.

Du graderar liv.

Och värderar ett 7 veckors mänskligt foster högre än en människas liv och högre än alla andra djurs liv.

Du verkar till och med värdera ett sju veckor gammalt foster högre än ett barns liv eftersom du verkar vara emot sena aborter som utförs pga till exempel kromosomfel eller gravt skadade barn.

Du är fortfarande psykopaten som vill mörda barn.

Det är bara en tidsfråga innan du vill börja mörda spädbarn osv.
Citera
2022-05-07, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är inte så svårt om man står bredvid och observerar.

den filosofiska/religösa efterlivsdisskussionen får vi nog inte svar på innan vi dör, vi får väll som medmänniskor hoppas på att de religösa typerna har fel, annars kommer det vara många multiaborterskor som ångrar "det där "superdupersvåra" beslutet för det är ju en resa till Koss med tjejgänget bokad...."

Du kanske skulle formulerat det som "hur dog hen" då. Ba' ett språkligt tips! Vassego
Citera
2022-05-07, 15:55
Avstängd
Citat:
Blablabla.

Faktum kvarstår, kvinnan bestämmer om barnet ska födas eller aborteras.

Sant!
Citera
2022-05-07, 15:55
Medlem
Citat:
Det är du som är den blodtörstiga psykopaten som vill mörda barn. Precis som IS. Jag är för människors frihet, men inte att mörda.

Det är kul att se att du är så hjärndöd att du inte klarar av att komma med ett enda argument.

Fast det är såklart helt och hållet meningslöst att argumentera med en ärkepajas som dig när vi redan från början har så pass olika definitioner av vad ett "barn" är för något. Jag påpekar endast ironin i din patetiska ISIS-jämförelse och konstaterar att det är DU som skulle välkomnas med öppna armar nere bland religiösa fundamentalister nere i mellanöstern. Hur kan du inte ha mental förmåga att fatta det? Tror du att en kvinna som är abortförespråkare skulle välkomnas eller? Nej, självklart inte.
Citera
2022-05-07, 15:57
Medlem
Vore ju synd om folk skulle behöva ta ansvar.
Citera
2022-05-07, 15:58
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Hahahahah, vilket dåligt exempel!

Du måste kunna bättre än så.

Det är ett bra exempel för vad jag försöker få fram, om du värderar rätten till liv framför rätten till sin egen kropp konsekvent eller inte?

För om du tycker att fostret har rätt till mammans kropp så ger du det ju mer rättigheter än vi t.ex hade fett en 3åring idag? Men om du tycker att båda ska ha rätt att nyttja andras kroppar för sin egen överlevnad så är du ju iaf konsekvent, även om du har en värdering som inte delas med majoriteten av samhället.
Citera
2022-05-07, 15:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nä jag vet faktiskt inte vad du är ute efter.

Att mänskligt liv är specefikt. och det är underförstått är det abort lagen såväl som tråden handlar om.

Citat:
Du graderar liv.
det gör även budhister som sopar marken de går på. de dömmer inte de som tänker annorlunda än dem om "liv".

Citat:
Och värderar ett 7 veckors mänskligt foster högre än en människas liv och högre än alla andra djurs liv.

Ja, långt högre. det är ju en fråga om art. inte "om allt levande". att normän gillar att klubba sälbebisar rör mig inte ryggen. även om jagsjälv nu itne skulle sponsra dem eller delta.

Citat:
Du verkar till och med värdera ett sju veckor gammalt foster högre än ett barns liv eftersom du verkar vara emot sena aborter som utförs pga till exempel kromosomfel eller gravt skadade barn.

Tvingas jag att välja mellan totalt abortförbud eller som lagen är formulerad idag så är det totalt förbud som gäller.

men jag kan absolut tänka mig annan lagstiftning, Poland har ju en utmärkt, även om den behöver slipas på i tillämpningen, synd om läkare som mister jobbet för att de var osäkra på om det var rätt att göra abort och mamma dog pga av det, precis som det är synd när någon trodde att "säker abort" var en enkel lösning och dog pga av det, jag är ju principliellt emot att mörda andra människor, det betyder ju inte att jag bränner ner abortklinkier till jag får min vilja igenom.

sen är det ju bättre att ha kromsonfel ur barnets perspektivt, abortalen är statistiskt ungefär hälften i jmf med friska barn 13% kontra 25%. så där kan jag leva med att det inte görs någon ändring, det rör sig ju om väldigt få aborter, långt färre än de som görs tidigt, för att mamman valde bort preventivmedel, för att hon ville bli gravid, och gjorde abort, tex
Citera
2022-05-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Fast det är såklart helt och hållet meningslöst att argumentera med en ärkepajas om dig när vi redan från början har så pass olika definitioner av vad ett "barn" är för något. Jag påpekar endast ironin i din patetiska ISIS-jämförelse och konstaterar att det är DU som skulle välkomnas med öppna armar nere bland religiösa fundamentalister nere i mellanöstern. Hur kan du inte ha mental förmåga att fatta det? Tror du att en kvinna som är abortförespråkare skulle välkomnas eller? Nej, självklart inte.

Jag vet att jag inte skulle välkomnas av religiösa extremister. Kul att du kallar alla som är emot barnamord för religiösa extremister. Säger rätt så mycket om vilken white-trash pajas du är. Du är inte bara ansvarslös och oförmögen att ha säkert sex, du är även en psykopat utan känslor.

Känslolösa psykopater som mördar barn välkomnas av IS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in