2022-05-07, 15:20
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Jag menar, sannolikt. Att göra allt för kåta upp en pedofil som man vet har tillgång till ett litet barn är rätt jävla problematiskt. Lite som att prata med en man som man vet misshandlar sin fru om hur värdelösa och förtjänta av stryk kvinnor minsann är och hur man själv utan konsekvenser slår sin egen fru. Och veta att mannens fru i fråga finns i hemmet, helt oskyddad, medan hans ilska bara växer under ert samtal.

Det är därför outbildade klåpare inte ska hålla på med sånt här överhuvudtaget.

Du är klok du. Trots att du är kvinna!

Det var en intressant synvinkel... Det är rätt problematiskt... De uppmuntrar ju faktiskt gäddan till övergrepp på dottern genom att stimulera de fantasierna...
Citera
2022-05-07, 15:22
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du har fel i sak. Definitionen av vad som är ett barn är antingen en person som är under 18 år eller en person som ännu ej kommit in i pubertet. Om Sjöberg ligger runt med 17åringar så ligger han runt med barn.

Sjöberg ligger för fan inte runt med 17 åringar. Och de är inga bsrn. Ge dig.
Citera
2022-05-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag försöker alltid bete mig hövligt, dålig ton online är för mig rätt ointelligent så jag får tacka för att det uppmärksammades.

Jag har lite koll på dig iofs, tror jag följt dig på twitter även om det var år sen jag var särskilt närvarande på plattformen där. Det är väl därför det kändes lite skumt att du lagt så mycket kraft på Dumpen när det finns barn och kvinnor som dessa gäddor jagar o begår övergrepp på långt utanför dumpen. Det känns tyvärr nästan personligt. Men jag kan ha fel.

Det påminner mig att en av de särskilt obehagliga gäddorna dumpen fångat var en intressant twittrare som fick lämna efter att det blev rätt hårt klimat mot henne. Jag hoppas verkligen hon har landat efter det uppdagades att hennes man o barnpappa visat sig söka efter en sjuåring o hennes mamma.

Jag tackar för att du svarade hövligt men för egen del hade inte detta behövas dras i offentligheten på det här sättet. Tror intr att det skyddar barn mer på nätet än sår sur saft mellan alla vi som vill skydda barn online.

Det kan verka som mycket kraft men jag har inte lagt ens en promille av den kraft på Dumpen som jag lagt på att hjälpa utsatta, och även i ett par fall hjälpt till att sätta stopp för förövare. Det kan jag iaf garantera.🙂 Men ja jag fattar, och jag ska inte ta upp mer plats nu. Ville bara som den futtiga dödliga människa jag är vifta lite för att visa att jag inte är ute i några skumma ärenden.

(Angående att det är personligt förresten så har du en *viss* poäng i att det finns anledningar till att det här med att barn indirekt hängs ut slår an en känslig personlig nerv hos mig men är inte riktigt bekväm med att dela med mig av det i det här forumet, så det får räcka så. Du har alltså inte fel, men jag tror du skulle kunna sympatisera med anledningen.)
Citera
2022-05-07, 15:27
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Ofrivilligt? Det har jag aldrig skrivit. Sluta skriv saker jag inte skrivit. Är tydligt att det är grafiskt innehåll på sidan. I två steg
Fast vad jag kan se var det ju mer av en allmän fråga än en citering av dig?
Man behöver inte tro att allt cirkulerar runt en själv, speciellt i den här tråden.
Citera
2022-05-07, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du är klok du. Trots att du är kvinna!

Det var en intressant synvinkel... Det är rätt problematiskt... De uppmuntrar ju faktiskt gäddan till övergrepp på dottern genom att stimulera de fantasierna...

Ja, man frågar sig hur länge de sexchattade med H samtidigt som han hade sin dotter där. Svar om detta ifrån Infolina lyser starkt med sin frånvaro.
Citera
2022-05-07, 15:31
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Att du skulle komma in och elda på stämningen var ju väntat.

Ahh... Har varit ute och rört på mig. Försöker hålla mig i form. Du borde prova det.

Måste säga att jag gillar Malin och hon har en poäng i det hon skriver om Dumpen.

Ser fram emot Malins avslöjanden. Det fanns ju ett löfte om att hon satt och klämde på en massa rolig information om Dumpen. Jag blev nyfiken.

Var inte orolig, jag är nyfiken på vem "vulkanen" är också. Hoppas det kommer snart!
Citera
2022-05-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Sjöberg ligger för fan inte runt med 17 åringar. Och de är inga bsrn. Ge dig.

Enligt FNs barnkonvention är barn människor som ännu ej har fyllt 18 år. Dumpen kan ju inte hitta på sina egna definitioner. Om man istället väljer att prata biologiska termer är barn människor som ej nått pubertet. Den där 15årsgränsen Dumpen slänger sig med för att definiera barn är helt godtycklig. Sjöberg har för övrigt legat med åtskilliga kvinnor under 18 långt upp i åren. Det är kanske därför Dumpen inte väljer att hänga ut män som vill ligga med 16åringar.
Citera
2022-05-07, 15:33
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Det kan verka som mycket kraft men jag har inte lagt ens en promille av den kraft på Dumpen som jag lagt på att hjälpa utsatta, och även i ett par fall hjälpt till att sätta stopp för förövare. Det kan jag iaf garantera.🙂 Men ja jag fattar, och jag ska inte ta upp mer plats nu. Ville bara som den futtiga dödliga människa jag är vifta lite för att visa att jag inte är ute i några skumma ärenden.

(Angående att det är personligt förresten så har du en *viss* poäng i att det finns anledningar till att det här med att barn indirekt hängs ut slår an en känslig personlig nerv hos mig men är inte riktigt bekväm med att dela med mig av det i det här forumet, så det får räcka så. Du har alltså inte fel, men jag tror du skulle kunna sympatisera med anledningen.)

Man tar upp den platsen man vill o som man anser nödvändig.

Jag har också stoppat en del förövare genom åren. Det är en skön känsla och det är det jag uppskattar att Dumpen gör. Stoppar de och uppmärksammar problemen som vårt samhälle inte mäktar med.

Jag är oxå personligt engagerad. Dels som pappa, dels med bekanta som råkat ut för pedofiler. Därav har jag nolltolerans. För mig ska de jagas och jagas. De som försöker begå övergrepp på våra barn har för mig ingen skyddsvärdhet.

Tack för att du behöll en god ton.
Citera
2022-05-07, 15:36
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Fast vad jag kan se var det ju mer av en allmän fråga än en citering av dig?
Man behöver inte tro att allt cirkulerar runt en själv, speciellt i den här tråden.

Så här stod det
Om du inte har något emot att barn ofrivilligt får upp bilder på kukar på Tiktok ifrågasätter jag starkt din vurm att skydda barn.

Om du
Ifrågasätter jag Ditt

Är riktat till mig
Citera
2022-05-07, 15:38
Medlem
Citat:
Jag förklarar mig gärna när tonen är hövlig. Kan fatta att det verkar lite skumt om man inte vet vem jag är och det finns det faktiskt inte någon större anledning att veta. Jag har jobbat både ideellt och professionellt med utsatta barn och unga i många år. Offer för våldtäkt, incest, trafficking och allt annat traumatiskt barn kan råka ut för. Dumpen är inte den första och sannolikt inte den sista verksamheten jag kritiserar för att jobba med frågor som handlar om barn på ett oetiskt sätt. Den här gången har det bara råkat bli väldigt infekterat och därmed uppmärksammat.

Men ja, jag fattar som sagt att det kan se konstigt ut och jag får väl ta det. Ville bara förklara. (Mot bättre vetande, borde inte vara här alls men det är svårt att låta bli.)
Jag läser dina inlägg med stort intresse och väntar mycket spänt på vad som komma skal...
Citera
2022-05-07, 15:39
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, man frågar sig hur länge de sexchattade med H samtidigt som han hade sin dotter där. Svar om detta ifrån Infolina lyser starkt med sin frånvaro.

Tja... De skryter ju ofta att arbetet tar tid och kräver tålamod. Att de kan få ägna månader av chattande innan träff...

Det skulle ju vara tragiskt om övergreppen - om det varit några övergrepp - startade under tiden de chattade.

Pedofiler som umgås trissar gärna upp varandra. Ger idéer och triggar ibland varandra. Det är lika med självmordsbenägna har jag förstått.
Citera
2022-05-07, 15:39
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ahh... Har varit ute och rört på mig. Försöker hålla mig i form. Du borde prova det.

Måste säga att jag gillar Malin och hon har en poäng i det hon skriver om Dumpen.

Ser fram emot Malins avslöjanden. Det fanns ju ett löfte om att hon satt och klämde på en massa rolig information om Dumpen. Jag blev nyfiken.

Var inte orolig, jag är nyfiken på vem "vulkanen" är också. Hoppas det kommer snart!

Sluta Fido! Du vet vad vi har pratat om och ändå gör du mig konstant besviken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in