Citat:
Ursprungligen postat av
malmalin
Jag förklarar mig gärna när tonen är hövlig. Kan fatta att det verkar lite skumt om man inte vet vem jag är och det finns det faktiskt inte någon större anledning att veta. Jag har jobbat både ideellt och professionellt med utsatta barn och unga i många år. Offer för våldtäkt, incest, trafficking och allt annat traumatiskt barn kan råka ut för. Dumpen är inte den första och sannolikt inte den sista verksamheten jag kritiserar för att jobba med frågor som handlar om barn på ett oetiskt sätt. Den här gången har det bara råkat bli väldigt infekterat och därmed uppmärksammat.
Men ja, jag fattar som sagt att det kan se konstigt ut och jag får väl ta det. Ville bara förklara. (Mot bättre vetande, borde inte vara här alls men det är svårt att låta bli.)
Jag försöker alltid bete mig hövligt, dålig ton online är för mig rätt ointelligent så jag får tacka för att det uppmärksammades.
Jag har lite koll på dig iofs, tror jag följt dig på twitter även om det var år sen jag var särskilt närvarande på plattformen där. Det är väl därför det kändes lite skumt att du lagt så mycket kraft på Dumpen när det finns barn och kvinnor som dessa gäddor jagar o begår övergrepp på långt utanför dumpen. Det känns tyvärr nästan personligt. Men jag kan ha fel.
Det påminner mig att en av de särskilt obehagliga gäddorna dumpen fångat var en intressant twittrare som fick lämna efter att det blev rätt hårt klimat mot henne. Jag hoppas verkligen hon har landat efter det uppdagades att hennes man o barnpappa visat sig söka efter en sjuåring o hennes mamma.
Jag tackar för att du svarade hövligt men för egen del hade inte detta behövas dras i offentligheten på det här sättet. Tror intr att det skyddar barn mer på nätet än sår sur saft mellan alla vi som vill skydda barn online.