2022-05-06, 05:44
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Det är samtidigt detta som är så problematiskt. Direkt efter konfrontationen kommer han att åka hem och radera allt eventuellt bevismaterial vilket markant kommer försvåra en utredning, i synnerhet då det gäller ett så litet barn. Sedan får vi verkligen hoppas att det bara var snack från hans sida och att inga oegentligheter någonsin ägt rum då det verkar vara vanligt att dessa typer ljuger för varandra i någon form av fantiserade eller för att verka intressanta. Människor speglar ofta beteenden hos den man pratar med vilket gör att man aldrig blint kan lita på det som står i en chatt.

Hade man polisanmält och säkerställt att polisen grep pedofilen vid konfrontationer hade bevisläget möjligen sett helt annorlunda ut vilket hade varit mycket bättre.
Förutom att rent fysiskt slänga sin telefon och hårddiskar såkan man inte direkt radera något på en hårddisk mä. Iaf inte den normala användaren. Är rätt lätt att återskapa just bilder som är raderade.
Så det här är jag alltid frågande till även hos amerikanska peddojägare som oroar sig för att de raderar. Borde vara easy peasy för it forensiker att återskapa den normala pedofilens datorer.
Citera
2022-05-06, 06:00
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Det är samtidigt detta som är så problematiskt. Direkt efter konfrontationen kommer han att åka hem och radera allt eventuellt bevismaterial vilket markant kommer försvåra en utredning, i synnerhet då det gäller ett så litet barn. Sedan får vi verkligen hoppas att det bara var snack från hans sida och att inga oegentligheter någonsin ägt rum då det verkar vara vanligt att dessa typer ljuger för varandra i någon form av fantiserade eller för att verka intressanta. Människor speglar ofta beteenden hos den man pratar med vilket gör att man aldrig blint kan lita på det som står i en chatt.

Hade man polisanmält och säkerställt att polisen grep pedofilen vid konfrontationer hade bevisläget möjligen sett helt annorlunda ut vilket hade varit mycket bättre.

Jag vet men många hade kunnat gömma sig helt och troligen aldrig blivit upptäckta. Dumpen har haffat 96 st nu... Dessa 96 hade troligtvis inte blivit påkomna alls om det inte vore för dumpen.
Krävs ju rätt mycket för att polisen ska göra något.. Oavsett om en hårddisk blir raderad eller ej..
Citera
2022-05-06, 06:01
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Det är svårt för barn att föra talan men nog än svårare för en oskyldig pedofil som alla hatar.
Vi alla som inte varit utsatta varken för pedofiler eller för våldtäkt pga att vi nu är män, och som inte heller utsatt barn, kvinnor och män får nog gå till det närmsta vi kan komma på för att tänka oss in i det.
Man kan tänka sig att en sadistisk dagisfröken regelbundet hade hållit kuddar eller plastpåsar över ansiktet på små barn och tänka sig in om det vore en själv.

Men jag tänker även på filmen The Green Mile där en stackars negerslav blev anklagad för att ha rövat bort och mördat en flicka. Han var genuint oskyldig men eftersom mentaliteten var att hitta en syndabock som skulle passa som förövare så blev det han som sattes i fängelse med elektriska stolen.
Sexuella övergrepp på barn triggar inte min empati så länge dom inte skadas för stunden. Att skada eller utnyttja svaga, äldre, fångar, försvarslösa och djur gör däremot ont. Särskilt djur. Det är på riktigt gräsligt.

Fast här har han ju haft en intention att ha sex med en mamma och små barn

Det här är brutalt och det får ju gubbarna som jagar 14 åringar att framstå som froma.

Han ska in och han skall sitta bland de vanliga fångarna, sen är det godnatt för honom...
Citera
2022-05-06, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Förutom att rent fysiskt slänga sin telefon och hårddiskar såkan man inte direkt radera något på en hårddisk mä. Iaf inte den normala användaren. Är rätt lätt att återskapa just bilder som är raderade.
Så det här är jag alltid frågande till även hos amerikanska peddojägare som oroar sig för att de raderar. Borde vara easy peasy för it forensiker att återskapa den normala pedofilens datorer.

Jag utgår från att alla vet att om man raderar en bild så tas bara pekaren bort från minnesadressen men datan finns fortfarande kvar i minnesadressen tills dess att operativsystemet skrivit över datan. Nät väl datan är överskriven så får du inte fram den. Däremot visar det sig genom diverse fup:ar att om du fabriksåterställt en iphone så får dem inte fram något från den. Så det beror lite på vilket lagringsmedium och kunskap hos användaren som du nämner, men att slänga datorn i närmsta å är ju något alla klarar av tänker jag.
Citera
2022-05-06, 06:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Fast här har han ju haft en intention att ha sex med en mamma och små barn

Det här är brutalt och det får ju gubbarna som jagar 14 åringar att framstå som froma.

Han ska in och han skall sitta bland de vanliga fångarna, sen är det godnatt för honom...
Jag trodde bättre om dig men nu visar det sig att även att du hemfaller åt godtycke och rättssvineri. Sådana som du borde sitta bland fångar. Adjö.. Ni är farliga för civiliserat samhälle.
Citera
2022-05-06, 06:11
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Jag trodde bättre om dig men nu visar det sig att även att du hemfaller åt godtycke och rättssvineri. Sådana som du borde sitta bland fångar. Adjö.. Ni är farliga för civiliserat samhälle.

Nej du kan vara helt lugn, jag har inte övergett mina principer.

I det här fallet är ju polis inkopplat och de kommer att utreda, är han oskyldig och det visar sig att han bara fabulerat om sin dotter är han bara moraliskt förkastligt.

Men och ett stort jävla MEN han är i Nyköping för att träffa pedofiler och förgripa sig på ett litet barn.

Nu pratat vi 1 till 4 åringar som skall hållas så att de kan penetreras.
Citera
2022-05-06, 06:13
Medlem
goofers avatar
Sista gäddan va alltså vulkanen.

Sara säger i videon att hon vet vem han hyr av och att det kommer hamna i medierna.

Hyr han av en kändis, politiker eller vad?

Har inte sett något i media än.
Citera
2022-05-06, 06:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonatanalfven
Den här mannen har ett hyreskontrakt i andrahand mellan den 1 feb - 1 jun 2022. Jag arbetar periodvis utomlands och jag har nyligen fått information om vem mannen är. Jag kommer ringa polisen imorgon och se om jag kan hjälpa till med något i fallet. Mannen hade inte dömts tidigare och jag fick träffa hela familjen innan de flyttade in. Jag är otroligt arg och bestört, och jag ringde Dumpen nu inatt (när jag fick reda på det) för mer information.

/Jonatan

Du menar att du hyr ut din lägenhet till en papperslös person och en person som saknar inkomst och som dessutom har betalningsanmärkningar bara så där?
Citera
2022-05-06, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Sista gäddan va alltså vulkanen.

Sara säger i videon att hon vet vem han hyr av och att det kommer hamna i medierna.

Hyr han av en kändis, politiker eller vad?

Har inte sett något i media än.

Hyr av pedofiljägaren Jonatan Alfvén.
Citera
2022-05-06, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Jag vet men många hade kunnat gömma sig helt och troligen aldrig blivit upptäckta. Dumpen har haffat 96 st nu... Dessa 96 hade troligtvis inte blivit påkomna alls om det inte vore för dumpen.
Krävs ju rätt mycket för att polisen ska göra något.. Oavsett om en hårddisk blir raderad eller ej..

Det har du rätt i, samtidigt, om det anmäls att ett barn blivit utsatt på sociala medier (grooming eller annat) så agerar polisen. Det var en kyrkoanställd ganska nyligen som fick erfara det.
Citera
2022-05-06, 06:39
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hyr av pedofiljägaren Jonatan Alfvén.

Helt otroligt om det verkligen är så att en av Sveriges absolut värsta pedofiler hyr av den snubben.

Dumpen är helt outstanding.
Citera
2022-05-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonatanalfven
Den här mannen har ett hyreskontrakt i andrahand mellan den 1 feb - 1 jun 2022. Jag arbetar periodvis utomlands och jag har nyligen fått information om vem mannen är. Jag kommer ringa polisen imorgon och se om jag kan hjälpa till med något i fallet. Mannen hade inte dömts tidigare och jag fick träffa hela familjen innan de flyttade in. Jag är otroligt arg och bestört, och jag ringde Dumpen nu inatt (när jag fick reda på det) för mer information.

/Jonatan
Du gör det rätta! Finns ju annars en risk att rykten spär på rykten som spär på rykten och att det kan landa i att det som uppdagats smutsar ner dig/ditt arbete. Visa öppet att du tar absolut avstånd från mannens handlingar när väl det är "offentligt", visa på alla sätt att du inte skyddat honom.
Det verkar av naturliga skäl inte bara vara jag som tycker denna slump är alldeles för mycket slump sett till vad som skrivits i tråden. Jag lämnar det dock här.
Senast redigerad av SADISTIK 2022-05-06 kl. 07:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in