2022-05-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man kan vara svag på det sättet att man är utvecklingsstörd eller på gränsen till det eller ha så pass mycket psykisk svaghet att man inte har förmåga att klara sig själv.

Stark och svag är ofta relativa begrepp som används värderande och inte objektivt. Vem är stark vem är svag? Ja du …
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Man är ju här för att få namn och adress på peddona som blir uthängda.
Varför vill du ha det?
Citera
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Vi tar definitivt till oss saklig kritik. När det kommer till konfrontationerna så bryr jag mig inte så mycket om vad de säger egentligen med tanke på att det mest kommer skitsnack ur näbben på dem. Det viktiga är att vi får dem på bild så att vi vet att det är personen bakom konversationen.

Det tror jag ni gör. Så kan det vara. Men du kan alltid prova att ta det lugnare. En som är psykiskt sjuk eller i den situationen då de konfronteras tror jag det kan gå att få ur mer om man kan ta det lugnt. En annan sak är att det är mer professionellt och "Svensson" är inte van kraftuttryck.
Citera
2022-05-07, 10:06
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ja, det finns definitivt svagare anhöriga.

✔ Kvinnan som uppmanade sin man att ta livet av sig med bil så att hon skulle få ut pengar på livföräkringen för att kunna bo kvar i huset.

✔ Den ekonomiskt beroende kvinnan som på grund av beroendeställning är svagare, men inte kan lämna trots att hon vill.

✔ Kvinnan som hävdade att barnen aldrig varit ensam med mannen som till oss berättat att han förgripit sig på barnen när de var små. I efterhand visade det sig att hon inte ens är mor till barnen och kom in i deras liv när de var i femårsåldern.

Med orsak av livssituation eller egen personlig styrka så kan man alltså vara en svagare part i en relation, vilket kan göra att man stannar kvar i en relation med någon som tänder på barn.

Det första alternativet är det jag skulle anse vara lämpligast!
Citera
2022-05-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Fast alla gäddor erbjuds ju inte hjälp... Tänker om det va det du besvarade med "Japp det gör vi."

Du får nog läsa frågan vad jag svarade på innan du bildar dig en uppfattning om vad jag svarat på.
Citera
2022-05-07, 10:08
Medlem
Citat:
Framställt vem? Du vet inte vem det rör sig om. Nu blir det lite väl mycket magsyra från magmunnen när du driver ut i dina ytterligheter.

Jag vet inte exakt vem det rör sig om, nej, men det är väl inte hundra olika personer som skickat det där mailet till dig?
Citera
2022-05-07, 10:10
Medlem
goofers avatar
Citat:
Upprepar:

Med orsak av livssituation eller egen personlig styrka så kan man alltså vara en svagare part i en relation, vilket kan göra att man stannar kvar i en relation med någon som tänder på barn.

Kan det vara så att kärleken är starkare än sexuella preferenser?
Citera
2022-05-07, 10:11
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Du får nog läsa frågan vad jag svarade på innan du bildar dig en uppfattning om vad jag svarat på.
Ok. Kanske missuppfattat. Men undrar också varför erbjuder ni inte hjälp till gäddor? Alla vet inte vart dom ska hitta hjälpen.
Citera
2022-05-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Stark och svag är ofta relativa begrepp som används värderande och inte objektivt. Vem är stark vem är svag? Ja du …
Bara några sätt som förklarar varför en del inte bara lämnar eller anmäler , somliga är blinda för vad som sker , somliga förstår inte vad som sker , somliga blundar eftersom de själva inte ser hur de själva ska klara sig utan partnern ,.Andra tror inte att det är sant utan det är någon som hackat datorn för det har partnern bedyrat
Citera
2022-05-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Jag vet inte exakt vem det rör sig om, nej, men det är väl inte hundra olika personer som skickat det där mailet till dig?

Med tanke på att du inte har tillgång till min mailbox, så lär du överhuvudtaget inte ha någon möjlighet att utröna vem som skrivit det.

Jag vet vem det är och där får det stanna.

Du skulle varit fullt vettig att argumentera med om du bara stängde till magmunnen innan de sura uppstötningarna kommer. Att ge sig på någon som berättat sin historia härinne som du gjort med Tiffany är hemskt, varför har du inte agerat på liknande sätt när någon har något negativt att skriva tycker jag är besynnerligt.
Citera
2022-05-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det första alternativet är det jag skulle anse vara lämpligast!

Rangordna vad som är starkt respektive svagt är vanskligt och för en ofta ut på väl djupt vatten, särskilt om man inte är hundra på hur det egentligen ligger till. I just det inlägget du citerar vill Infolina svart på vitt mena att kvinnan fått sin man att begå självmord på grund av stålar. I andra inlägg vet inte Infolina om det stämmer. Infolina baserar alltså kvinnans svaghet på något hon inte säkert vet.
Citera
2022-05-07, 10:20
Medlem
goofers avatar
Citat:
Med tanke på att du inte har tillgång till min mailbox, så lär du överhuvudtaget inte ha någon möjlighet att utröna vem som skrivit det.

Jag vet vem det är och där får det stanna.

Du skulle varit fullt vettig att argumentera med om du bara stängde till magmunnen innan de sura uppstötningarna kommer. Att ge sig på någon som berättat sin historia härinne som du gjort med Tiffany är hemskt, varför har du inte agerat på liknande sätt när någon har något negativt att skriva tycker jag är besynnerligt.

Det både Magmunnen jag och många andra reagerade på är att Tiffany anser att bara de som själv är drabbade har rätt att tala i saken.
Hur svårt är det att fatta för en läskunnig?

För övrigt är det nog dags att flytta den här tråden till forumet "sekter" eller andra misogyna forumdelar.

Helt sjukt hur det kan bli så polariserat.
Senast redigerad av goofer 2022-05-07 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in