2022-05-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Det första där lät saftigt. Är det sant?

Starkare anhöriga antar jag då är de som lämnar ut sig till Dumpen?

Ja, det är tyvärr sant. Misstänker dock att hon skrev det i affekt med tanke på att hon hade svårt att hantera situationen.

Nej, vad har Dumpen med deras styrka att göra?
Citera
2022-05-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Upprepar:

Med orsak av livssituation eller egen personlig styrka så kan man alltså vara en svagare part i en relation, vilket kan göra att man stannar kvar i en relation med någon som tänder på barn.
Det är peddon som är små svaga svin.
Citera
2022-05-07, 09:50
Medlem
Citat:
Ja, det är tyvärr sant. Misstänker dock att hon skrev det i affekt med tanke på att hon hade svårt att hantera situationen.

Nej, vad har Dumpen med deras styrka att göra?

Du är inte riktigt säker på att det är sant alltså. Finns detta skrivna att läsa någonstans i media eller är det inkommit till er privat?

Nej, deras styrka har inget med Dumpen att göra. Ställde bara frågan för att reda ut vad du lägger i ”svag” respektive ”stark” här.
Citera
2022-05-07, 09:50
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Det finns en och annan som är väldigt vettiga här i tråden. Därför är jag inne och läser ibland och kan ta till mig en del tips längs vägen. Dumpen är, och har varit under utveckling sedan start. Vi blir alltså aldrig fullärda men du har rätt i att Dumpen absolut inte är någon demokratisk förening där alla har någonting att säga till om.
Vissa skribenter härinne scrollar jag bara förbi och läser inte alls med tanke på att en del verkar driva PRIS (pedofilernas rätt i samhället) De har alltså hittat sitt lilla krypin här och sitter fullutrustade med offerkoftor beredda att försöka klistra på andra en mängd besynnerliga epitet utan att se sin egen roll i det hela.

En hel del (dig inkluderat) skriver dock vettiga och läsvärda saker. För första gången har nog Magmunnen haft rätt i något hon skrivit, jag skulle gladeligen ta in det som du skriver på Dumpen med tanke på att du är en förebild för alla anhöriga. Dock under förutsättning att berättelsen kan styrkas med tanke på att sanningshalten härinne är förhållandevis låg.

Saklig kritik du bör ta åt dig är att du borde försöka ta det lungt i konfrontationerna. Du skulle få ur dom mer då. Det vet du nog själv men det är svårt förstår jag att vara professionell med det du har o bagaget. Samma gäller Patrik om än i mindre utsträckning.
Citera
2022-05-07, 09:52
Medlem
Citat:
Okej, om du är äkta så starkt av dig att berätta men här gäller fri diskussion, något du inte verkar palla alls. Jag är också tidigare utsatt, ”överlevare” som det så vackert heter, och tillhör kritikerna av Dumpen. Du verkar tro att du talar för alla som utsätts eller blivit utsatta, vilket ursäkta, blir krystat värre och osar sekt.

Ett tips: lägg upp din story på Dumpen, där skulle den göra bra ”reklam”. Om Dumpen är så viktig för dig är väl det det mest självklara du ska göra i stället för att skriva fingrarna blodiga här spaltmeter efter spaltmeter.

God morgon.
Du verkar lite upprörd. Jag skriver väl i vilket forum jag vill, här till exempel. Och för övrigt så lägger man inte upp en ”story” på Dumpen. Det är Sara och Patrik som publicerar - så nej det är inte det mest självklara.
Nej då, min fingrar blöder inte men tack för omtanken.
Citera
2022-05-07, 09:54
Medlem
Citat:
Du är inte riktigt säker på att det är sant alltså. Finns detta skrivna att läsa någonstans i media eller är det inkommit till er privat?

Nej, deras styrka har inget med Dumpen att göra. Ställde bara frågan för att reda ut vad du lägger i ”svag” respektive ”stark” här.

Med tanke på att hon skrev det i mail till mig, så vet jag att hon skrivit det. Vet dock inte huruvida det stämmer att hon faktiskt uppmanat honom att göra det.
Citera
2022-05-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffanystankar
God morgon.
Du verkar lite upprörd. Jag skriver väl i vilket forum jag vill, här till exempel. Och för övrigt så lägger man inte upp en ”story” på Dumpen. Det är Sara och Patrik som publicerar - så nej det är inte det mest självklara.
Nej då, min fingrar blöder inte men tack för omtanken.

Nej, Dumpen är inget Forum, jag vet det. Men vad fick dig att så ambitiöst dela din story här på ett Forum du känner dig ovan kring? Det är en ytterst personlig känslig historia du lägger upp, dessutom i en tråd där det enligt dig vimlar av okunniga idioter. Jag skulle inte lägga mina mest personliga historier för öppen ridå på det sättet bland folk jag tycker är idioter. Men men, det är jag det.
Citera
2022-05-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Saklig kritik du bör ta åt dig är att du borde försöka ta det lungt i konfrontationerna. Du skulle få ur dom mer då. Det vet du nog själv men det är svårt förstår jag att vara professionell med det du har o bagaget. Samma gäller Patrik om än i mindre utsträckning.

Vi tar definitivt till oss saklig kritik. När det kommer till konfrontationerna så bryr jag mig inte så mycket om vad de säger egentligen med tanke på att det mest kommer skitsnack ur näbben på dem. Det viktiga är att vi får dem på bild så att vi vet att det är personen bakom konversationen.
Citera
2022-05-07, 10:02
Medlem
Citat:
Med tanke på att hon skrev det i mail till mig, så vet jag att hon skrivit det. Vet dock inte huruvida det stämmer att hon faktiskt uppmanat honom att göra det.

Känsliga uppgifter hon gett privat till dig i förtroende lägger du upp på Flashback alltså. Är hon okej med att du kanske framställt henne i en dager som är allt annat än tjusig?
Citera
2022-05-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Uurk att kalla tvåan på listan för svag 🤢
Man kan vara svag på det sättet att man är utvecklingsstörd eller på gränsen till det eller ha så pass mycket psykisk svaghet att man inte har förmåga att klara sig själv.
Citera
2022-05-07, 10:04
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Japp det gör vi. Var hemma hos en av gäddorna och fikade i förra veckan. Vi hade ett väldigt bra samtal. Han hade verkligen bestämt sig för att det får vara slut på att följa idiotiska impulser och tankar så han har sökt och fått hjälp.

En har jag spenderat ett halvt dygn med och pendlat runt för att hitta en ledig plats på psyk till. Detta var ett halvår sedan. Vi pratar i telefon mellan varven. Han har synts till en gång efter detta men nu räcker det att jag ringer och hojtar för att han ska avregga kontot.

Många av dem pratar jag i telefon med efteråt. Vissa ringer bara för att försöka övertala att inte publicera men andra vill verkligen hitta strategier för att klara av att problematiken på ett vettigt sätt.

Fast alla gäddor erbjuds ju inte hjälp... Tänker om det va det du besvarade med "Japp det gör vi."
Citera
2022-05-07, 10:05
Medlem
Citat:
Känsliga uppgifter hon gett privat till dig i förtroende lägger du upp på Flashback alltså. Är hon okej med att du kanske framställt henne i en dager som är allt annat än tjusig?

Framställt vem? Du vet inte vem det rör sig om. Nu blir det lite väl mycket magsyra från magmunnen när du driver ut i dina ytterligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in