2022-05-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Det är tydligt att det finns två läger i den här tråden. Dels så finns det vi som uppskattar vad Dumpen gör och sen finns det pedofiler, uthängda eller ännu oupptäckta.

Svårare är det inte.

Det kan inte finnas två läger till: de som strider fundamentalistiskt för Dumpen men som är smygpedofiler och de som kritiserar Dumpen och försöker verka vara peddos men som i själva verket är sexuellt normala som vill framstå som om om de levde on the edge.
Citera
2022-05-07, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Ja, tämligen genomskinligt. En egen spekulativ analys. Eftersom dumpen har en liten armé av fiskare som spenderar hela sin vakna tid på sociala medier så är det ändå rimligt att anta att även dem hänger här för att försvara sina metodval. Det är inte helt långsökt att många av de som är väldigt pro-dumpens metoder i detta forum faktiskt är dumpenmedarbetare som driver sin agenda i tråden. Det förklarar också varför många användare helt okritiskt sväljer en berättelse som kommer från denna "sanningsbärare". eller så ser vi en stark effekt av confirmation bias
Det är ungefär som att kritisera fotboll när Sverige spelar landskamp.
Håller du på annat lag är du en pestsmittad landsförrädare. Det spelar ingen roll vilka argument du för fram och att du förklarar varför när det är känslor och grupptryck som bestämmer.
Citera
2022-05-07, 08:44
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Frågan är vad du gör här om du redan har allt klart för dig? Du vill bara få det bekräftat, eller vad?

Man är ju här för att få namn och adress på peddona som blir uthängda.
Citera
2022-05-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibeltrogen
Håller du på annat lag är du en pestsmittad landsförrädare. Det spelar ingen roll vilka argument du för fram och att du förklarar varför när det är känslor och grupptryck som bestämmer.

Bra beskrivet. Förutom på en punkt: Tiffany är inte landslagsnivå, snarare avbytarbänken i något korpenlag.
Citera
2022-05-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffanystankar
Det är intressant att alla som är mot Dumpen tjafsar med alla som är för Dumpen - som om Dumpen vore en demokratisk förening 😁 där ni är medlemmar och er åsikt på något sätt ska ha betydelse… eller värre, vara avgörande för hur Sara och Patrik jobbar. De skiter väl i er. Själv tycker jag inte om Aftonbladet men tjafsar inte Aftonbladet för det, jag struntar i att läsa den.

För 14 år sedan blev min dåvarande man dömd för grov kvinnofridskränkning och en rad misshandelstillfällen av barnen. Han misshandlade oss alla i familjen. Misshandeln bestod av olika saker och bla. sexuellt. En del blev döm som misshandel, annat som våld… eller sexuella övergrepp.

Ja men hallå, vad tror ni att vi drabbade lever i för värld? ”Fru och barn tittar på Let’s dance och sedan blir de lite lagom våldtagna, sexuellt utnyttjade och misshandlade av en man med pedofil läggning”. Ni som inget vet ska inte uttal er! Inte ha en åsikt, inte spekulera, inte tycka något över huvud taget. Inte så länge rättsväsendet inte skyddar oss! Välkomna i debatten den dagen det finns ett rättsskydd för alla oss som ingår i gärningsmannens ”förberedelser” till brott. Det är en skam att Sverige liknar ett U-land när det gäller skydd för barn.

Mitt namn var maskat och barnens namn kallades ”sekretess” och ett nummer. Vi var lika ’uthängda’, både i massmedia som i FUP och i domen. Den dagen jag reste mig gjorde jag det för både mig och barnen och jag struntade fullständigt i vad omgivningen tyckte, tänkte eller pratade om. Jag stod upp för vad som är rätt och vad som är fel - och det visade jag mina barn. Jag har visat dem det resten av livet. Vi kan inte skämmas för att de har en pappa som är helt onormal. Och - vilken mamma skulle jag varit om jag fegat och inte stått stark mot det som är ont. Mina barn vet idag, är starka och mycket kompetenta - de har inga problem med sina liv. En pappa som begår sexualbrott är inte en person som barn saknar i sitt liv. Ni som tror det behöver fundera över vad som är en vanlig och normal pappa och vad som är en kriminell pappa. (Riktat till er som skriver; ”jag är naturligtvis mot pedofili men tycker inte att Dumpen ska hänga ut barnen. Barnen är inte uthängda, de är räddade.)

Men - utifrån vad jag läser i denna infekterade tråd så verkar OMGIVNINGEN ha större bekymmer att navigera i de etiska snåren. Vad blir bäst för barnen? Hur kan anhöriga hängas ut på detta sätt? Låt polisen göra sitt? Till er vill jag säga - för oss drabbade vore det bättre att ni inte uttalade er om något som ni inte har en aning om. Ni vet inte, ni gissar och ni sprider lögner.

Det är väl klart att vi drabbade klarar oss. Vi klarar oss oavsett om det är Dumpen eller polisen som gör jobbet. Fördelen med Dumpen är att de gör det arbete som polisen, utifrån obefintligt lagrum, inte gör. Naturligtvis kommer lagen att förändras. All förändring kommer från att folket reser sig mot makten och markerar. Så har det alltid varit (läs på er historia). Så kommer det att bli 🙏

Och till er som nu genast låter er reptilhjärna gå igång vill jag säga - min dotter hade inte haft stomi om Dumpen funnits. Då, för 14 år sedan. Dumpen hade hittat och fångat hennes pappa. Min man lärde sig internet och uppkoppling via modem snabbast i hela kvarteret/vänskapskretsen. Jag misstänker att polisen vid den tiden fortfarande hade kartotek - små snurror (på varje kriminalares skrivbord) med pappkort i.

Det finns en och annan som är väldigt vettiga här i tråden. Därför är jag inne och läser ibland och kan ta till mig en del tips längs vägen. Dumpen är, och har varit under utveckling sedan start. Vi blir alltså aldrig fullärda men du har rätt i att Dumpen absolut inte är någon demokratisk förening där alla har någonting att säga till om.
Vissa skribenter härinne scrollar jag bara förbi och läser inte alls med tanke på att en del verkar driva PRIS (pedofilernas rätt i samhället) De har alltså hittat sitt lilla krypin här och sitter fullutrustade med offerkoftor beredda att försöka klistra på andra en mängd besynnerliga epitet utan att se sin egen roll i det hela.

En hel del (dig inkluderat) skriver dock vettiga och läsvärda saker. För första gången har nog Magmunnen haft rätt i något hon skrivit, jag skulle gladeligen ta in det som du skriver på Dumpen med tanke på att du är en förebild för alla anhöriga. Dock under förutsättning att berättelsen kan styrkas med tanke på att sanningshalten härinne är förhållandevis låg.
Senast redigerad av INFOLINA 2022-05-07 kl. 09:02.
Citera
2022-05-07, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibeltrogen

Exakt. Vi såg samma argumentationsteknik 2015 vid invandringsströmmarna. Minsta kritik mot att det skulle vara en sån oerhörd vinst för Sverige och ju mer folk man trycker in desto mer rullar pengarna, så spelades rasistkortet ut.
Citera
2022-05-07, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Det finns en och annan som är väldigt vettiga här i tråden. Därför är jag inne och läser ibland och kan ta till mig en del tips längs vägen. Dumpen är, och har varit under utveckling sedan start. Vi blir alltså aldrig fullärda men du har rätt i att Dumpen absolut inte är någon demokratisk förening där alla har någonting att säga till om. Vissa skribenter härinne scrollar jag bara förbi och läser inte alls med tanke på att en del verkar driva PRIS (pedofilernas rätt i samhället) De har alltså hittat sitt lilla krypin här och sitter fullutrustade med offerkoftor beredda att försöka klistra på andra en mängd besynnerliga epitet utan att se sin egen roll i det hela. En hel del (dig inkluderat) skriver dock vettiga och läsvärda saker. För första gången har nog Magmunnen haft rätt i något hon skrivit, jag skulle gladeligen ta in det som du skriver på Dumpen med tanke på att du är en förebild för alla anhöriga. Dock under förutsättning att berättelsen kan styrkas med tanke på att sanningshalten härinne är förhållandevis låg.

Ja, varför slösa bort sig på Flashback? Varför var det inte raka vägen in på Dumpen? Flashback var ju bara okänt för henne och dessutom fullt av kretiner … Du funderar också över sanningshalten just utifrån frågeställningen jag ställde där? Du bör du om Tiffany nu inte är direkt utsänd av Dumpen.
Citera
2022-05-07, 09:05
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Han skrev i chatten om övergrepp som han utfört mot sitt barn. Han var då inte identifierad, och folk klagade på dumpen för att de ev exploaterade sexuella övergrepp. Dumpen svarade då att, ifall de fick hans identitet och att de kunde verifiera att han hade barn, så skulle de radera chatloggarna. Och så raderades loggarna. Nån som utger sig för att vara hans anhörig har också skrivit här i tråden om sin upplevelse, men menar på att barnet inte utsatts.
I dagsläget tyder inget på att barnet blivit utsatta men det är upp till myndigheter att reda ut. Det tycker jag väl ändå att jag varit tydlig med.
Citera
2022-05-07, 09:08
Medlem
Citat:
Det finns en och annan som är väldigt vettiga här i tråden. Därför är jag inne och läser ibland och kan ta till mig en del tips längs vägen. Dumpen är, och har varit under utveckling sedan start. Vi blir alltså aldrig fullärda men du har rätt i att Dumpen absolut inte är någon demokratisk förening där alla har någonting att säga till om.
Vissa skribenter härinne scrollar jag bara förbi och läser inte alls med tanke på att en del verkar driva PRIS (pedofilernas rätt i samhället) De har alltså hittat sitt lilla krypin här och sitter fullutrustade med offerkoftor beredda att försöka klistra på andra en mängd besynnerliga epitet utan att se sin egen roll i det hela.

En hel del (dig inkluderat) skriver dock vettiga och läsvärda saker. För första gången har nog Magmunnen haft rätt i något hon skrivit, jag skulle gladeligen ta in det som du skriver på Dumpen med tanke på att du är en förebild för alla anhöriga. Dock under förutsättning att berättelsen kan styrkas med tanke på att sanningshalten härinne är förhållandevis låg.

Pedofilernas kryp in? Några särskilda du tänker på?
Citera
2022-05-07, 09:10
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Bla bla bla... gäsp.

Jag är nyfiken på om det finns någon av kritikerna här inne som ni lyssnar på? Eller är det bara ryggdunkarna som skriver bra?
Citera
2022-05-07, 09:13
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Det kan inte finnas två läger till: de som strider fundamentalistiskt för Dumpen men som är smygpedofiler och de som kritiserar Dumpen och försöker verka vara peddos men som i själva verket är sexuellt normala som vill framstå som om om de levde on the edge.

Det där var flummigt och tossigt.
Citera
2022-05-07, 09:14
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Man är ju här för att få namn och adress på peddona som blir uthängda.

Vad ska du göra med dom uppgifterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in