2022-05-07, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Bla bla bla... gäsp.

Jag är nyfiken på om det finns någon av kritikerna här inne som ni lyssnar på? Eller är det bara ryggdunkarna som skriver bra?

De har lyssnat på en del kritiker. Tror du åldergräns på sidan var deras egna påfund? De har även jagat trosorna av sig i förorten för GipsyTears skull. De lyssnar till kritikerna mer än de vill påskina. Flashback fungerar snart helt som deras egna omdöme som de annars skulle sakna.
Citera
2022-05-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Det där var flummigt och tossigt.

Ja, det var lite meningen också. Det kanske du hade fattat om du satt det i den kontext som det var skrivet. Sedan svär jag mig själv inte helt fri ifrån att vara flummig och tossig.
Citera
2022-05-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, varför slösa bort sig på Flashback? Varför var det inte raka vägen in på Dumpen? Flashback var ju bara okänt för henne och dessutom fullt av kretiner … Du funderar också över sanningshalten just utifrån frågeställningen jag ställde där? Du bör du om Tiffany nu inte är direkt utsänd av Dumpen.

Jag funderar inte i nämnvärd utsträckning över sanningshalten i Tiffanys inlägg, med tanke på att hon faktiskt reagerat på liknande sätt till de starkare anhöriga som vi träffar på, men raka vägen från Flashback in på Dumpen utan bakgrundskoll känns inte bra.

Har sett andra härinne som presenterar historier med en viss del sanning och stora modifikationer och sedan en och annan där jag inte kan tänka mig att de överhuvudtaget har någon saklig grund med tanke på att jag definitivt skulle fått veta om fallet vore som de beskriver.

Jag håller med om att hon borde berätta sin historia på Dumpen, för att skyddas från en mängd obehagliga kommentarer. Vi arbetar dessutom inte på det sätt som du beskriver med konton som sitter som "opinionsbildare" i tråden. Mig veterligen så har jag en kollega som är med och kommenterar här ibland, dock står hennes åsikt för henne och ingen annan.
Citera
2022-05-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Jag funderar inte i nämnvärd utsträckning över sanningshalten i Tiffanys inlägg, med tanke på att hon faktiskt reagerat på liknande sätt till de starkare anhöriga som vi träffar på, men raka vägen från Flashback in på Dumpen utan bakgrundskoll känns inte bra.

Har sett andra härinne som presenterar historier med en viss del sanning och stora modifikationer och sedan en och annan där jag inte kan tänka mig att de överhuvudtaget har någon saklig grund med tanke på att jag definitivt skulle fått veta om fallet vore som de beskriver.

Jag håller med om att hon borde berätta sin historia på Dumpen, för att skyddas från en mängd obehagliga kommentarer. Vi arbetar dessutom inte på det sätt som du beskriver med konton som sitter som "opinionsbildare" i tråden. Mig veterligen så har jag en kollega som är med och kommenterar här ibland, dock står hennes åsikt för henne och ingen annan.

Förklara ”starkare anhöriga”. Finns det alltså svagare anhöriga?
Citera
2022-05-07, 09:31
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ja, det var lite meningen också. Det kanske du hade fattat om du satt det i den kontext som det var skrivet. Sedan svär jag mig själv inte helt fri ifrån att vara flummig och tossig.

Så är det väl för alla även det finns vissa som aldrig skulle erkänna att de inte alltid uttrycker sig väl.

Citera
2022-05-07, 09:32
Medlem
Citat:

Det jag menar med att hon går raka vägen in på Flashback i stället för Dumpen är att det framstår som märkligt, inte huruvida det skulle vara bra eller dåligt för henne själv.

Märkligt såtillvida att hon säger sig dels vara okunnig om Flashback och dels att hon är sådan hängiven Dumpenanhängare. Borde inte Dumpen varit hennes självklara naturliga anhalt framför det för henne okända Flashback om hon nu är trovärdig?
Citera
2022-05-07, 09:35
Medlem
Citat:
Förklara ”starkare anhöriga”. Finns det alltså svagare anhöriga?

Ja, det finns definitivt svagare anhöriga.

✔ Kvinnan som uppmanade sin man att ta livet av sig med bil så att hon skulle få ut pengar på livföräkringen för att kunna bo kvar i huset.

✔ Den ekonomiskt beroende kvinnan som på grund av beroendeställning är svagare, men inte kan lämna trots att hon vill.

✔ Kvinnan som hävdade att barnen aldrig varit ensam med mannen som till oss berättat att han förgripit sig på barnen när de var små. I efterhand visade det sig att hon inte ens är mor till barnen och kom in i deras liv när de var i femårsåldern.

Med orsak av livssituation eller egen personlig styrka så kan man alltså vara en svagare part i en relation, vilket kan göra att man stannar kvar i en relation med någon som tänder på barn.
Citera
2022-05-07, 09:38
Medlem
Bra dag kostymgäddan och bastugäddan hängdes ut på. Blivit lite bortglömda efter senaste gäddan. Fast finns väll inte mer att skriva om kostymgäddan.
Citera
2022-05-07, 09:38
Medlem
Citat:

✔ Kvinnan som uppmanade sin man att ta livet av sig med bil så att hon skulle få ut pengar på livföräkringen för att kunna bo kvar i huset.

✔ Den ekonomiskt beroende kvinnan som på grund av beroendeställning är svagare, men inte kan lämna trots att hon vill.

✔ Kvinnan som hävdade att barnen aldrig varit ensam med mannen som till oss berättat att han förgripit sig på barnen när de var små. I efterhand visade det sig att hon inte ens är mor till barnen och kom in i deras liv när de var i femårsåldern.

Med orsak av livssituation eller egen personlig styrka så kan man alltså vara en svagare part i en relation, vilket kan göra att man stannar kvar i en relation med någon som tänder på barn.

Det första där lät saftigt. Är det sant?

Starkare anhöriga antar jag då är de som lämnar ut sig till Dumpen?
Citera
2022-05-07, 09:41
Medlem
Citat:

Uurk att kalla tvåan på listan för svag 🤢
Citera
2022-05-07, 09:44
Medlem
Citat:
Det jag menar med att hon går raka vägen in på Flashback i stället för Dumpen är att det framstår som märkligt, inte huruvida det skulle vara bra eller dåligt för henne själv.

Märkligt såtillvida att hon säger sig dels vara okunnig om Flashback och dels att hon är sådan hängiven Dumpenanhängare. Borde inte Dumpen varit hennes självklara naturliga anhalt framför det för henne okända Flashback om hon nu är trovärdig?

Inte alls. Orsakerna till att man väljer att skriva här torde vara att föra fram en åsikt i debatten. När det handlar om människor som säger sig fått konsekvenser av Dumpen så är det i högsta grad märkligt om man inte varit i kontakt med oss först, men vill man föra fram sin åsikt och visa hur man faktiskt klarar sig igenom det trauma som det innebär att inse att ens livspartner tänder på barn så är detta ett utmärkt forum.
Citera
2022-05-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Uurk att kalla tvåan på listan för svag 🤢

Upprepar:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in