Citat:
Ursprungligen postat av
Mineralvatten91
Vad är egentligen problemet om båda har ett intresse av varandra?
Kan folk inte bara få göra va de vill med vem de vill utan någon lider för de? Jag låg med min stora syrras kompis när jag vad i yngre tonåren och hon en bit över 20. Skulle du kalla mig ett offer? Borde jag anmäla henne?
Varför alla så besatta av siffran 18? Inget speciellt med de förutom man är myndig. Att veta vilka man vill ha sex med är inget advancerat.Vad händer om myndighetsåldern höjd till 21 som de snackas om? Är man helt plötsligt pedofil om man tänder på en 19 åring då? Människan mår inte bra av dessa begränsningar.
Hon begick ett brott, men ett offerlöst brott eftersom du ville det. Om du inte ville så ja, då borde du ha anmält.
I de, vad jag tror, ytterst ytterst få fall en 14-åring vill ligga med en 30-åring, 40-åring, (för att inte tala om en 60-åring eller äldre...) osv så håller sig dessa troligen till varandra och i hemlighet. De har troligen också träffats i verkliga livet och inte på nätet även om det säkert förekommer det med.
Det innebär inte att en vuxen man ska jaga barn och ungdomar via nätet på det vis som dessa pedofiler som hängs ut gör.
Att man använder siffran 18 är ju för att det är den lagstadgade siffran i dagsläget och gränsen måste ju gå någonstans.