2022-05-06, 18:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Kanske han ville i alla fall inte publisera den, man kan ju undra varför , jäv..

Ja något starkt är det nog i gröten

Hade den publicerats i det läget hade hela komplotten bakom Esbjörn avslöjats och sett dagens ljus, kopplingen mellan Esbjörn, sol-och-vårar-kärringen och hennes kompis den ond-hjärtade Monika Pernrot Lullmaa och hennes man den skrupelfrie mäklaren Tiut Lullmaa samt kopplingen via pedofilnätverket Rättsosäkerhetsorganisationen med sexualförbrytaren och kvinnomisshandlaren, den grova brottslingen Johann Binninge.
2022-05-06, 19:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det står ingenting om ånger vare sig i ditt påhittade eller Ebba Busch korrekta citat. Det står ”om Esbjörn verkligen inte vill”. Det finns fortfarande ingen ångervecka vid fastighetsförsäljningar, det finns för övrigt ingen ångervecka vid några som helst försäljningar. Det man har sålt, har man sålt.

Du har lika svårt att ta till dig hur det går till att värdera hus. Det finns minst fyra, möjligen sex, värderingar på huset. Alla utom den som Bolins senaste ombud Sture Tersaeus klippte ihop av en skärmdump och ett visitkort är väl mig veterligt helt riktiga.

Ebba Busch kallade Notars värderingsman som vittne till Tingsrätten, hur många av Esbjörn Bolins värderare skulle vittna? Vad döljer sig bakom att de inte skulle få vittna för Esjörn?
Hur svårt ska det vara att förstå att jag inte köpet era förklaringar för att de är korkade undanflykter, inte på grund av brist på förstånd. Skärp er!

Det är ingen som sagt något om ångervecka. Men Ebba lovade tydligt och klart att hon inte skulle genomföra köpet om Esbjörn inte ville.

Newsflash Esbjörn ville inte!

Han hade ångrat sig. Han ångrade sig långt innan Binning kom in i bilden. När Ebba lovade att inte genomföra köpet, var däremot juristerna inkopplade. Då hade det självklart räckt att juristerna träffats och gjort upp hävningen av kontraktet.

Angående värderingarna, ja Binninge har sagt att han har haft en värdering på 5,7. Men Ebba har sagt att hon gjorde två värderingar med mäklare på plats. Hon har sagt att Esbjörn fått tillgång till båda vill det gärna innan kontraktet skrevs. Notars värdering är från oktober. Gjord av en mäklare som inte besökt huset, och som inte använt sig av antesimex besiktningsprotokoll. Jag vet att mäklaren vad kallad som vittne. Men nu blev ingen rättegång och vi vet inte vad vittnena skulle säga. Och om vi ska spekulera i vad vittnena eventuellt skulle säga. Kan jag ju påstå en massa saker jag hittar på att Majkgård skulle sagt.

För tydlighetens skull, Och jag har läst era kommentarer om att i att Ebba inte höll sitt löfte om att inte genomföra köpet, beror på att Esbjörn inte ville träffas, jag tycker inte förklaringen tidsmässigt håller.

Jag har även läst era kommentarer om att Ebba har två värderingar Notar och värderingsdata. Jag tycker ingen av dessa värderingar håller.
2022-05-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hade den publicerats i det läget hade hela komplotten bakom Esbjörn avslöjats och sett dagens ljus, kopplingen mellan Esbjörn, sol-och-vårar-kärringen och hennes kompis den ond-hjärtade Monika Pernrot Lullmaa och hennes man den skrupelfrie mäklaren Tiut Lullmaa samt kopplingen via pedofilnätverket Rättsosäkerhetsorganisationen med sexualförbrytaren och kvinnomisshandlaren, den grova brottslingen Johann Binninge.
Vi var ett gäng som räknade ut vem som gjort hans värdering och hoppades att han skulle lämna in den, men han följde uppenbarligen tråden redan och vågade aldrig skicka in den.

Han beställde en från Densia i stället.

Vad besviken han måste ha blivit på Densias värdering som var betydligt lägre än den han fått av Lüllmaa. Men han var tvungen att lämna in den eftersom han inte vågade lämna in Lüllmaas. Men det var den han refererade till i media.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt
Esbjörns juridiska ombud Johann Binninge har tidigare sagt att huset är värt minst 5,7 miljoner kronor. Summan har räknats ut av en fastighetstaxerare som Binninge har anlitat.
– Ebba har betalat ett underpris. Vi har nu anlitat ett värderingsinstitut som ska göra en riktig värdering, sa han till Aftonbladet i förra veckan.
2022-05-06, 19:37
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du har helt rätt Binninge kom efter.
Ja eller nej, det fans två mäklare som hade värderat huset till 5.7 miljoner.
Dessa var Binninges "hemliga" värderingar..

Ja jo vi hade ju gott om proffsmäklare i tråden också som visste rätta värdet på sommarstugan.
Bl.a sandraso som värderade till 10 milj och allas vår LN6 som hade mäklarvänner som sa 12 milj.
Sen gav faktiskt Sture den hemliga värderingen till SH på 5.7milj, NÄÄ FÖRLÅT 4.5milj var den visst….
2022-05-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hur svårt ska det vara att förstå att jag inte köpet era förklaringar för att de är korkade undanflykter, inte på grund av brist på förstånd. Skärp er!

Det är ingen som sagt något om ångervecka. Men Ebba lovade tydligt och klart att hon inte skulle genomföra köpet om Esbjörn inte ville.

Han hade ångrat sig. Han ångrade sig långt innan Binning kom in i bilden. När Ebba lovade att inte genomföra köpet, var däremot juristerna inkopplade. Då hade det självklart räckt att juristerna träffats och gjort upp hävningen av kontraktet.

Angående värderingarna, ja Binninge har sagt att han har haft en värdering på 5,7. Men Ebba har sagt att hon gjorde två värderingar med mäklare på plats. Hon har sagt att Esbjörn fått tillgång till båda vill det gärna innan kontraktet skrevs. Notars värdering är från oktober. Gjord av en mäklare som inte besökt huset, och som inte använt sig av antesimex besiktningsprotokoll. Jag vet att mäklaren vad kallad som vittne. Men nu blev ingen rättegång och vi vet inte vad vittnena skulle säga. Och om vi ska spekulera i vad vittnena eventuellt skulle säga. Kan jag ju påstå en massa saker jag hittar på att Majkgård skulle sagt.

För tydlighetens skull, Och jag har läst era kommentarer om att i att Ebba inte höll sitt löfte om att inte genomföra köpet, beror på att Esbjörn inte ville träffas, jag tycker inte förklaringen tidsmässigt håller.

Jag har även läst era kommentarer om att Ebba har två värderingar Notar och värderingsdata. Jag tycker ingen av dessa värderingar håller.

Esbjörn ville inte förhandla och hade gjort sig onåbar. Får inte glömma bort att han lova att sälja huset.
Sen skrev Esbjörn förlikningen där han gick med på sälja huset till det priset som båda parter kom överens.

Esbjörn ombud har även sagt att Esbjörn har inga problem med sälja huset.
2022-05-06, 20:07
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Newsflash Esbjörn ville inte häva, han sa inte att han ångrat sig åt köparen och vägrade medverka vid samråd.
Newsflash ”juristen” Binninge ville inte heller vara med om att häva, han ville inte medverka vid samråd.
Newsflash Esbjörn sålde frivilligt, skrev köpebrev och tog emot 3.9milj innan domstol hann avgöra.
Senast redigerad av nova68 2022-05-06 kl. 20:09.
2022-05-06, 21:33
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Esbjörn ville inte förhandla och hade gjort sig onåbar. Får inte glömma bort att han lova att sälja huset.
Sen skrev Esbjörn förlikningen där han gick med på sälja huset till det priset som båda parter kom överens.

Esbjörn ombud har även sagt att Esbjörn har inga problem med sälja huset.
Tja, Esbjörn hävdar ju att han försök att nå Ebba två veckor innan han skickade brevet. Sen påstår Ebba att han är onåbar. När Ebba lovade att häva köpet om Esbjörn inte ville, var ju som sagt jurister redan inblandade. Att Binninge inte ville medverka att häva köpet. Har jag inte en källa på. Och jag är inte helt säker på att jag tar dig på orden där.

Visst, jag vet att Esbjörn skrev på förlikningen. Och det var ju dumt av honom. Dock säger han ju att han känt sig tvingad. Jag förstår att det blir jobbigt för Ebba. Men förlikningen låg inte på bordet när Ebba lovade att häva köpet, och Ebba hävde inte köper. Jag vet inte varifrån uppgiften om att Esbjörns advokat sagt att Esbjörn inte har något emot att sälja. Jag har svårt att se hur det skulle kunna stämma. För vi måste väl ta denna glasklara man på orden när han säger att han ångrat försäljningen.

Om inte Esbjörn ångrat sig skulle denna tråd inte finnas. Då skulle vi sett hemma hos reportage från Ebbas toprenoverade nya hus istället.

Att det är någon som ångrat sig åt Esbjörn är knappast troligt. Först var det Matz, men så passade inte riktigt Matz, så då fick det bli Majkgård. Sen när det kom fram att Ulf var den som talat med Esbjörn och förklarat att han sålt huset. Blev sanningen här att Ulf oxå var delaktig i Majkgårds stora konspiration. Att Majkgård sedan lyckas övertala Monicka och Binninge att hoppa på tåget på bedrägeriet är inte illa. De kände inte Esbjörn sedan tidigare, men är otroligt nog beredda att sätta hela din heder på spel för Majkgård skull. Majkgård lyckas därefter påverka ombud 3 och 4 att delta i bedrägeriet. Men nu byter Monica plötsligt sida och får Esbjörn att skriva på förlikningen. Vet du, låter saker för otroliga att vara sanna, så beror det ofta på att de inte är det.
2022-05-06, 21:39
Medlem
Citat:
Angående värderingarna, ja Binninge har sagt att han har haft en värdering på 5,7.

Om Binninge har en värdering på 5,7 MSEK borde han rimligen ha presenterat den.

Finns det någon som skulle vilja göra en sammanställning över alla hittills kända värderingar, gärna med information om dessa tar hänsyn till husets skick (fungerande kakelugnar mm). Länka gärna i trådstart. På detta sätt blir det lättare för till exempel journalister att kunna sätta sig in i vilka som ljugit och vilka som talat sanning när det gäller de olika uppgifterna om fastighetens värde.
2022-05-06, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hexpipan
Om Binninge har en värdering på 5,7 MSEK borde han rimligen ha presenterat den.

Finns det någon som skulle vilja göra en sammanställning över alla hittills kända värderingar, gärna med information om dessa tar hänsyn till husets skick (fungerande kakelugnar mm). Länka gärna i trådstart. På detta sätt blir det lättare för till exempel journalister att kunna sätta sig in i vilka som ljugit och vilka som talat sanning när det gäller de olika uppgifterna om fastighetens värde.

Esbjörns fastighets värde var vid Sektdrottningen Ebbas tvångsövertagande 5500'.

(Den värderingen du ha överst på din lista.)
2022-05-06, 22:09
Medlem
Citat:
Tja, Esbjörn hävdar ju att han försök att nå Ebba två veckor innan han skickade brevet. Sen påstår Ebba att han är onåbar. När Ebba lovade att häva köpet om Esbjörn inte ville, var ju som sagt jurister redan inblandade. Att Binninge inte ville medverka att häva köpet. Har jag inte en källa på. Och jag är inte helt säker på att jag tar dig på orden där.

Visst, jag vet att Esbjörn skrev på förlikningen. Och det var ju dumt av honom. Dock säger han ju att han känt sig tvingad. Jag förstår att det blir jobbigt för Ebba. Men förlikningen låg inte på bordet när Ebba lovade att häva köpet, och Ebba hävde inte köper. Jag vet inte varifrån uppgiften om att Esbjörns advokat sagt att Esbjörn inte har något emot att sälja. Jag har svårt att se hur det skulle kunna stämma. För vi måste väl ta denna glasklara man på orden när han säger att han ångrat försäljningen.

Om inte Esbjörn ångrat sig skulle denna tråd inte finnas. Då skulle vi sett hemma hos reportage från Ebbas toprenoverade nya hus istället.

Att det är någon som ångrat sig åt Esbjörn är knappast troligt. Först var det Matz, men så passade inte riktigt Matz, så då fick det bli Majkgård. Sen när det kom fram att Ulf var den som talat med Esbjörn och förklarat att han sålt huset. Blev sanningen här att Ulf oxå var delaktig i Majkgårds stora konspiration. Att Majkgård sedan lyckas övertala Monicka och Binninge att hoppa på tåget på bedrägeriet är inte illa. De kände inte Esbjörn sedan tidigare, men är otroligt nog beredda att sätta hela din heder på spel för Majkgård skull. Majkgård lyckas därefter påverka ombud 3 och 4 att delta i bedrägeriet. Men nu byter Monica plötsligt sida och får Esbjörn att skriva på förlikningen. Vet du, låter saker för otroliga att vara sanna, så beror det ofta på att de inte är det.

Tänk om han visste vart hon skulle vara... En dag där han verkligen visste hon skulle vara på, där han kunde träffa henne, ha med sig ombud och skulle finnas vittnen. En dag där båda skulle träffas.... Som tillträdesdagen som han lova dyka upp.
Eller skaffat sig ombud som kunde komma i kontakt med Busch, borde gått fort.

Han valde skriva på förlikningen. Han hävdar han kände sig tvungen. Det är inte Busch problem. Han mer eller mindre förtalat sina fd advokater och sin egna vän med hävda de tvinga honom skriva på mot hans vilja. Sen har ingen anmälning gjorts.

Det är sant att förlikningen inte fanns när Busch sa det. Men får inte glömma bort Esbjörn vägra förhandla. Han kanske vägra betala för alla extra kostnader som Busch hade fått på grund av han bröt mot sitt löfte. Hantverkare som inte kunde utföra sitt jobb som de blev anställd för pga Esbjörn.

Esbjörn egna ombud har sagt det och man har informerat dig om det flera gånger. Det var inte advokat. Sen får inte glömma bort Esbjörn skrev på en förlikning där han gick med på sälja.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28ovGv/esbjorns-ombud-ifragasatter-prislappen-for-huset-behover-rattas-till

Vi vet att Esbjörn ville sälja. Han har gjort det två gånger. Han får faktiskt acceptera sitt val han gjort. Visst är det otroligt men sant?
2022-05-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Esbjörns fastighets värde var vid Sektdrottningen Ebbas tvångsövertagande 5500'.

Du menar hon köpte den när Esbjörn skrev på en förlikning?
2022-05-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven

Ja, Binninge PÅSTÅR detta i bilaga 3, Svea HR T 13497-21 Aktbil 10. Men ett påstående är ingen värdering. Vad jag efterlyser är en sammanställning av värderingar upprättade av yrkesmän.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in