Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det står ingenting om ånger vare sig i ditt påhittade eller Ebba Busch korrekta citat. Det står ”om Esbjörn verkligen inte vill”. Det finns fortfarande ingen ångervecka vid fastighetsförsäljningar, det finns för övrigt ingen ångervecka vid några som helst försäljningar. Det man har sålt, har man sålt.
Du har lika svårt att ta till dig hur det går till att värdera hus. Det finns minst fyra, möjligen sex, värderingar på huset. Alla utom den som Bolins senaste ombud Sture Tersaeus klippte ihop av en skärmdump och ett visitkort är väl mig veterligt helt riktiga.
Ebba Busch kallade Notars värderingsman som vittne till Tingsrätten, hur många av Esbjörn Bolins värderare skulle vittna? Vad döljer sig bakom att de inte skulle få vittna för Esjörn?
Hur svårt ska det vara att förstå att jag inte köpet era förklaringar för att de är korkade undanflykter, inte på grund av brist på förstånd. Skärp er!
Det är ingen som sagt något om ångervecka. Men Ebba lovade tydligt och klart att hon inte skulle genomföra köpet om Esbjörn inte ville.
Newsflash Esbjörn ville inte!
Han hade ångrat sig. Han ångrade sig långt innan Binning kom in i bilden. När Ebba lovade att inte genomföra köpet, var däremot juristerna inkopplade. Då hade det självklart räckt att juristerna träffats och gjort upp hävningen av kontraktet.
Angående värderingarna, ja Binninge har sagt att han har haft en värdering på 5,7. Men Ebba har sagt att hon gjorde två värderingar med mäklare på plats. Hon har sagt att Esbjörn fått tillgång till båda vill det gärna innan kontraktet skrevs. Notars värdering är från oktober. Gjord av en mäklare som inte besökt huset, och som inte använt sig av antesimex besiktningsprotokoll. Jag vet att mäklaren vad kallad som vittne. Men nu blev ingen rättegång och vi vet inte vad vittnena skulle säga. Och om vi ska spekulera i vad vittnena eventuellt skulle säga. Kan jag ju påstå en massa saker jag hittar på att Majkgård skulle sagt.
För tydlighetens skull, Och jag har läst era kommentarer om att i att Ebba inte höll sitt löfte om att inte genomföra köpet, beror på att Esbjörn inte ville träffas, jag tycker inte förklaringen tidsmässigt håller.
Jag har även läst era kommentarer om att Ebba har två värderingar Notar och värderingsdata. Jag tycker ingen av dessa värderingar håller.