2022-05-04, 00:34
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElBomber
Ja, 100%. Det är seriöst så garanterat.

Bara 100%; seriöst och garanterat? Du verkar tveksam?

Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Åå, han har vaknat igen ta skydd alla 😂😂🦍

Bomberna faller snart. Säkert med namn på.

Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Det är ju Hayes som inte kan bete sig överhuvudtaget.. hans snyfthistoria och ursäkt ger jag inte mycket för, 100 % produktionen som tvingade honom. Att han sen har mage att kalla Mattias för orm och allt möjligt är ju absurt med tanke på hur han själv pratar skit och talar om att Mattias har skadad axel, döper toan till "skithuset Mattias" m.m , patetiskt.

Ja, det där med dasset har jag verkligen hakat upp mig på. Så otroligt omoget av två vuxna (?) män. Och när Shevin såg det och blev så imponerad och glad blev jag ännu argare. Och hon vill jobba med barn och ungdomar...

Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Tror vissa är mer logiska och kalkylerande och vissa mer känslostyrda

Inget är väl bättre än det andra. Ja alltså om man är pilot tex är det kanske bättre att vara logisk men arbetar man med gamla och sjuka kanske det är bättre att vara med känslosam

Men jag vet ju inte säkert 🙈

Jag tycker du träffar mitt i prick här, det är exakt så det är. 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Robinson är att bra gulligt.

Anders får medla mellan två ”vuxna” män.

Ja, det är fantastiskt. Sk*thus med namn, mobbing, inbillad misogyni och så lite inbillad rasism på det. Det är väl årets Robinson i ett nötskal. Och ändå tittar vi... 🙃

Citat:
Galna och farliga Hayes

😄

Obs! Jag editerade bort smilien i ditt inlägg. Även om du inte menar det kan känsliga personer uppfatta det som rasistiskt...

Man måste tänka på vad man säger, så att man inte säger det man tänker, så att säga. - Nicke Lilltroll
Senast redigerad av Charmaine 2022-05-04 kl. 00:42.
2022-05-04, 00:38
Medlem
knuugens avatar
Citat:
Kunta-Kinte Kingkong har retat upp ganska många ja.. hoppas han blir av med jobbet för stå som någon form av vakt om det så är på krog eller flygplats ska han inte med det psyket.

Apropå psyke ja, har det tagits upp något kring heyes historik eller, inte lusläst denna tråd helt.

(FB) Skvaller om svenska kampsportare

Inlägg #50, har för mig han hamna på hispan för detta istället för vanlig cell.

Har inte koll på om han har domar på sig, mer än brokigt förflutet ryktesvägen…
Har dock själv varit med på klubben när han börja veva.

Mattias är en riktigt hal ål måste jag säga, men som heyes beter sig känns inte reko, fine när du ska upp i ringen på K1, men nu är du i tv o leker!? Skoj när han blåste mattias om val av gren, att sen ”låtsas” torska köper jag inte, den grenen var mer tjuv o rackarspel/balans än styrka, Gunde hade sopat mattan med alla där!!
Efterhandskonstruktion av heyes för att höja sin persona för oss tittare.

Släpper dom o måste bara se om någon annan lagt märke till denna lookalike!?

Shev måste var släkt med üzz, ser exakt ut som han bara lite mindre hår, när hon sitter där i sin solhatt o smilar in i solen/kameran likt G .Bush, den där näsan är fan som ett fingeravtryck! Üzz upp i dagen…

Lika vidriga personer är dom oxå!! Skulle inte förvåna mig om dom är kusiner
2022-05-04, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Hayes är inte svensk. Precis som att jag inte hade varit japan bara för att jag fötts i Japan och pratade japanska eftersom inte mina föräldrar är japanska.
Nä han är inte svensk. Beter sig inte som en svensk. Shevin är inte heller svensk.
Man ser snabbt vilka som är svenskar i alla program och olika sammanhang. Vi har en stark kulturell förankring i jantelagen, alla ska med, man gör rätt för sig och man löser konflikter med samtal och man hämnas aldrig utan går vidare i livet. Därför var vi också ett land att se upp till tidigare.
En del här har använt n-ordet i tråden. Det är absolut helt vidrigt.
Han är en falsk person som använder våld och underliggande hot för att få det han vill, africastyle.
2022-05-04, 00:48
Medlem
Alltså Shevins flin och blick mot Hayes när Mattias ska sätta sig och ska få höra hur de läst upp ett brev och (tydligen) inte sagt det på en dag. Det är en sån kontaktsökande blick som översittare har med varandra. "Haha nu jävlar ska han få höra" typ

Usch
2022-05-04, 00:52
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Eller hur. Tycker att Mattias ska be om ursäkt, wtf

Vad har Mattias gjort för fel? Att han talat om hur han känner? Och det ska han be om ursäkt för? Hayes är bland det vidrigaste jag sett på svensk TV på länge. T o m Shevin framstår som sympatisk i jämförelse.

Hade jag varit Mattias hade jag dragit. Jag hade inte bott en dag ihop med en sån blådåre på samma ö.

Jag skrev nyss att jag tyckte Mattias skulle ha bett om ursäkt trots att han egentligen inte behövde, för att avsluta käbblet och gå vidare. Men när jag tänker närmare på saken gjorde han rätt. Han har integritet, till skillnad från Hayes som gråter krokodiltårar och kommer med falska ursäkter bara för att bryta loss i gap-och-skrik-incidenter igen. Labil människa.

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Är det någon som har sett Henrik efter sammanslagningen och tävlingen som Tommie vann? Jag har inte sett honom flimra förbi någonstans i avsnitten och inte heller i någon synk

Tänkte inte på det när jag såg programmet, men nu när du säger det, så såg jag honom inte. Men någon har skrivit att man kunde se honom fiska. Så han är visst kvar! 🙂

Jag har fått höra i tråden att jag måste acceptera att man diskuterar utseende, så jag inte bara accepterar det utan omfamnar det och säger att Henrik är en riktig snygging! 😉

Citat:
Nej. Hayes är inte svensk. Precis som att jag inte hade varit japan bara för att jag fötts i Japan och pratade japanska eftersom inte mina föräldrar är japanska.

Är man född i Sverige är man svensk. Punkt.

Men dilla på du, japanska katter hit och dit...
2022-05-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jo, "advokat" är en skyddad titel. Du verkar inte så kunnig. Det därför Hanna är ganska intelligent ändå. Det är bara någon skruv som sitter löst om man tror att feminism står för jämställdhet. Allt handlar uppenbarligen inte om IQ, utan även hur man filosofiskt och fundamentalt ser på världen.

"Advokat är en titel skyddad i lag. Bara den som har antagits som ledamot av Advokatsamfundet får kalla sig advokat." Källa: https://www.advokatsamfundet.se/Att-bli-advokat/

Citat:

Man har svenskt medborgarskap, inte svenskt ursprung. Man kan få permanent medborgarskap i Sverige utan att vara född här. Din logik går inte ihop. Även om han är "svensk" så kommer han inte bete sig som en ursprungs svensk eftersom han kommer från annan kultur. Sluta ljug för dig själv när du försöker påstå att Hayes är som en typisk svensk person. Lol.
Senast redigerad av david-taxi 2022-05-04 kl. 01:04.
2022-05-04, 01:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag skrev nyss att jag tyckte Mattias skulle ha bett om ursäkt trots att han egentligen inte behövde, för att avsluta käbblet och gå vidare. Men när jag tänker närmare på saken gjorde han rätt. Han har integritet, till skillnad från Hayes som gråter krokodiltårar och kommer med falska ursäkter bara för att bryta loss i gap-och-skrik-incidenter igen. Labil människa.

Tänkte inte på det när jag såg programmet, men nu när du säger det, så såg jag honom inte. Men någon har skrivit att man kunde se honom fiska. Så han är visst kvar! 🙂

Jag har fått höra i tråden att jag måste acceptera att man diskuterar utseende, så jag inte bara accepterar det utan omfamnar det och säger att Henrik är en riktig snygging! 😉

Nej. Det är man inte alls nödvändigtvis. Svensk sitter i generna, inte var man är född. Den enda som dillar här är du.
2022-05-04, 01:16
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jo, "advokat" är en skyddad titel. Du verkar inte så kunnig. Det därför Hanna är ganska intelligent ändå. Det är bara någon skruv som sitter löst om man tror att feminism står för jämställdhet. Allt handlar uppenbarligen inte om IQ, utan även hur man filosofiskt och fundamentalt ser på världen.

"Advokat är en titel skyddad i lag. Bara den som har antagits som ledamot av Advokatsamfundet får kalla sig advokat." Källa: https://www.advokatsamfundet.se/Att-bli-advokat/

Man har svenskt medborgarskap, inte svenskt ursprung. Man kan få permanent medborgarskap i Sverige utan att vara född här. Din logik går inte ihop. Även om han är "svensk" så kommer han inte bete sig som en ursprungs svensk eftersom han kommer från annan kultur. Sluta ljug för dig själv när du försöker påstå att Hayes är som en typisk svensk person. Lol.

Lär dig läsa. Jag skrev att det (jurist) inte är en skyddad titel som advokat.

Jamar japanska katter på japanska, eller är de inte japanska?
Senast redigerad av Charmaine 2022-05-04 kl. 01:18.
2022-05-04, 01:17
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Nej. Det är man inte alls nödvändigtvis. Svensk sitter i generna, inte var man är född. Den enda som dillar här är du.

I vilken gen sitter rasism?
2022-05-04, 01:23
Medlem
Citat:
Lär dig läsa. Jag skrev att det (jurist) inte är en skyddad titel som advokat.

Jamar japanska katter på japanska, eller är de inte japanska?
Jag läste fel. Tror fortfarande hon har över average i IQ.

Jämför du katter med människor? Är Hayes som en typisk svensk i sitt beteende eller försöker du hävda att Sverige inte har någon egen kultur?
Senast redigerad av david-taxi 2022-05-04 kl. 01:25.
2022-05-04, 01:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
I vilken gen sitter rasism?

Har inget med rasism att göra. Svensk föds man till av svenska föräldrar. Jag blir som sagt inte japan bara för att jag föds i Japan. Möjligtvis blir jag japansk medborgare, men det är en annan sak.
2022-05-04, 02:02
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag 9läste fel. Tror fortfarande hon har över average i IQ.

Jämför du katter med människor? Är Hayes som en typisk svensk i sitt beteende eller försöker du hävda att Sverige inte har någon egen kultur?

Du läste fel och överöste mig med fakta (som jag redan vet om), i bästa översittarstil. Jag får väl se det som att jag fick smaka på min egen medicin, jag har själv samma sak några gånger...🥴

Nej, jag jämför inte katter med människor. Det är det Ganonito som gör. Men bara japanska katter, av någon anledning.

"Typisk svensk"... Vad är en typisk svensk, egentligen? Jag tycker det är svårt att peka ut något "typiskt svenskt", då vi alla är individer.

Jag är svensk (hoppas jag jag vet ju inte hur vissa skulle klassa mig). Jag är vanligtvis lugn och sansad, blir sällan arg. Är jag typiskt svensk då?

Jag har inte sagt något alls om svensk kultur.

Citat:
Har inget med rasism att göra. Svensk föds man till av svenska föräldrar. Jag blir som sagt inte japan bara för att jag föds i Japan. Möjligtvis blir jag japansk medborgare, men det är en annan sak.

Det är rasistiskt att säga att en person inte är svensk för att han/hon inte har svenska föräldrar. Att prata om genetik påminner inte så lite om nazisternas syn på människor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in