2022-05-04, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Du läste fel och överöste mig med fakta (som jag redan vet om), i bästa översittarstil. Jag får väl se det som att jag fick smaka på min egen medicin, jag har själv samma sak några gånger...🥴

Nej, jag jämför inte katter med människor. Det är det Ganonito som gör. Men bara japanska katter, av någon anledning.

"Typisk svensk"... Vad är en typisk svensk, egentligen? Jag tycker det är svårt att peka ut något "typiskt svenskt", då vi alla är individer.

Jag är svensk (hoppas jag jag vet ju inte hur vissa skulle klassa mig). Jag är vanligtvis lugn och sansad, blir sällan arg. Är jag typiskt svensk då?

Jag har inte sagt något alls om svensk kultur.
Känner du inte till vår svenska kultur? Menar du att om man är född i Stockholm (som svart afrikan), sen flyttar till Afrika vid 2 års ålder, bor där tills man är 45 år och sedan flyttar tillbaka till Sverige utan att kunna svenska. Är man då "svensk" då? För du hävdar att det bara handlar om var man är född. Om jag är född i ett flygplan, vilket land tillhör jag då? Vilket nation tillhör jag om jag skulle vara född i rymden, blir jag en alien då?

Det är inte rasistiskt att säga att Hayes inte ser svensk ut. För det gör han inte. Svarta människor har inte sitt ursprung i Sverige. Sen speglar Hayes beteende inte den kultur som vi har här. Samma med Angela. Det behöver inte betyda något dåligt. Det är bara inte samma kultur. Du måste vara helt verklighetsfrånvänd om du hävdar att ens ursprung inte har någon betydelse, bara var man är född.
2022-05-04, 02:50
Medlem
Charmaine, ta dln identitetspolitik till annat forum!
2022-05-04, 03:04
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Känner du inte till vår svenska kultur? Menar du att om man är född i Stockholm (som svart afrikan), sen flyttar till Afrika vid 2 års ålder, bor där tills man är 45 år och sedan flyttar tillbaka till Sverige utan att kunna svenska. Är man då "svensk" då? För du hävdar att det bara handlar om var man är född. Om jag är född i ett flygplan, vilket land tillhör jag då? Vilket nation tillhör jag om jag skulle vara född i rymden, blir jag en alien då?

Det är inte rasistiskt att säga att Hayes inte ser svensk ut. För det gör han inte. Svarta människor har inte sitt ursprung i Sverige. Sen speglar Hayes beteende inte den kultur som vi har här. Samma med Angela. Det behöver inte betyda något dåligt. Det är bara inte samma kultur. Du måste vara helt verklighetsfrånvänd om du hävdar att ens ursprung inte har någon betydelse, bara var man är född.

Jag orkar inte diskutera detta mer, det är OT och dessutom en diskussion som inte leder någonvart.

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Charmaine, ta dln identitetspolitik till annat forum!

Prova att läsa fler inlägg än bara de på sista sidan, så ser du att det inte var jag som började tjafsa om "identitetspolitik". Jag besvarade bara ett inlägg sedan brakade det lös...
2022-05-04, 03:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Alltså Shevins flin och blick mot Hayes när Mattias ska sätta sig och ska få höra hur de läst upp ett brev och (tydligen) inte sagt det på en dag. Det är en sån kontaktsökande blick som översittare har med varandra. "Haha nu jävlar ska han få höra" typ

Usch

Ja den kan hon inte skylla på var klippt heller. Nu hade hon hittat ett nytt mobbningsoffer. Hela den situationen att japp vi valde utan dig. Precis som det går till på skolgården.
2022-05-04, 03:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knuugen
Apropå psyke ja, har det tagits upp något kring heyes historik eller, inte lusläst denna tråd helt.

(FB) Skvaller om svenska kampsportare

Inlägg #50, har för mig han hamna på hispan för detta istället för vanlig cell.

Har inte koll på om han har domar på sig, mer än brokigt förflutet ryktesvägen…
Har dock själv varit med på klubben när han börja veva.

Mattias är en riktigt hal ål måste jag säga, men som heyes beter sig känns inte reko, fine när du ska upp i ringen på K1, men nu är du i tv o leker!? Skoj när han blåste mattias om val av gren, att sen ”låtsas” torska köper jag inte, den grenen var mer tjuv o rackarspel/balans än styrka, Gunde hade sopat mattan med alla där!!
Efterhandskonstruktion av heyes för att höja sin persona för oss tittare.

Släpper dom o måste bara se om någon annan lagt märke till denna lookalike!?

Shev måste var släkt med üzz, ser exakt ut som han bara lite mindre hår, när hon sitter där i sin solhatt o smilar in i solen/kameran likt G .Bush, den där näsan är fan som ett fingeravtryck! Üzz upp i dagen…

Lika vidriga personer är dom oxå!! Skulle inte förvåna mig om dom är kusiner

Jo det är lite som så med Hayes. Han körde vad han är van med snacket innan fight. Fighters som ska upp i ringen säger saker som ska krossa den andra, slita armarna av varann osv sedan efter match är de värsta polare igen. För honom fattar han inte att Mattias inte är van vid det snacket.

Sedan är det svårt med Mattias. Han spelar mycket också. Han vet förmodligen att det här är en öm punkt för Hayes (att han ska betraktas som en farlig en) och Mattias har redan utnyttjat det två gånger till att just påtala det här om rädd så att Hayes slänger in handduken. Möjligen kör han vidare på det eftersom han vet att han måste slå Hayes i en individuell tävling för att komma tillbaka och har det här funkat två gånger så varför inte en tredje också så att Hayes bara ger upp.
2022-05-04, 03:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja den kan hon inte skylla på var klippt heller. Nu hade hon hittat ett nytt mobbningsoffer. Hela den situationen att japp vi valde utan dig. Precis som det går till på skolgården.
2022-05-04, 03:42
Medlem
Kellywomans avatar
Gränslandet
2022-05-04, 03:45
Medlem
Kellywomans avatar
Robinson 4 maj
2022-05-04, 04:38
Medlem
Hanna vilken feminazi, hon kan inte släppa det Tommie sa.
2022-05-04, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Gränslandet
Tack för den spoilern..
2022-05-04, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Alltså Shevins flin och blick mot Hayes när Mattias ska sätta sig och ska få höra hur de läst upp ett brev och (tydligen) inte sagt det på en dag. Det är en sån kontaktsökande blick som översittare har med varandra. "Haha nu jävlar ska han få höra" typ

Usch

Håller med samt alla hennes små kommentarer mot och om Joel. Dessutom att gilla skithuset.

Är själv idrottslärare och tycker hon gör bort sig med sitt sätt i TV. Borde vara mer förebild för ungdomar och barn.
2022-05-04, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Tack för den spoilern..

Haha, du kunde inte låta bli att titta va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in