Citat:
Känner du inte till vår svenska kultur? Menar du att om man är född i Stockholm (som svart afrikan), sen flyttar till Afrika vid 2 års ålder, bor där tills man är 45 år och sedan flyttar tillbaka till Sverige utan att kunna svenska. Är man då "svensk" då? Du läste fel och överöste mig med fakta (som jag redan vet om), i bästa översittarstil. Jag får väl se det som att jag fick smaka på min egen medicin, jag har själv samma sak några gånger...🥴
Nej, jag jämför inte katter med människor. Det är det Ganonito som gör. Men bara japanska katter, av någon anledning.
"Typisk svensk"... Vad är en typisk svensk, egentligen? Jag tycker det är svårt att peka ut något "typiskt svenskt", då vi alla är individer.
Jag är svensk (hoppas jag jag vet ju inte hur vissa skulle klassa mig). Jag är vanligtvis lugn och sansad, blir sällan arg. Är jag typiskt svensk då?
Jag har inte sagt något alls om svensk kultur.
Nej, jag jämför inte katter med människor. Det är det Ganonito som gör. Men bara japanska katter, av någon anledning.
"Typisk svensk"... Vad är en typisk svensk, egentligen? Jag tycker det är svårt att peka ut något "typiskt svenskt", då vi alla är individer.
Jag är svensk (hoppas jag jag vet ju inte hur vissa skulle klassa mig). Jag är vanligtvis lugn och sansad, blir sällan arg. Är jag typiskt svensk då?
Jag har inte sagt något alls om svensk kultur.
För du hävdar att det bara handlar om var man är född. Om jag är född i ett flygplan, vilket land tillhör jag då? Vilket nation tillhör jag om jag skulle vara född i rymden, blir jag en alien då?
Det är inte rasistiskt att säga att Hayes inte ser svensk ut. För det gör han inte. Svarta människor har inte sitt ursprung i Sverige. Sen speglar Hayes beteende inte den kultur som vi har här. Samma med Angela. Det behöver inte betyda något dåligt. Det är bara inte samma kultur. Du måste vara helt verklighetsfrånvänd om du hävdar att ens ursprung inte har någon betydelse, bara var man är född.