Citat:
Ursprungligen postat av
Shorkulag
Jag håller inte helt med, han är väl en av de som paktat absolut hårdast, "är du inte med oss så är du mot oss" och så vidare.
Det som verkligen fick mig att ogilla honom var när han fick välja utmanare i gränslandet och ställde ultimatumet till först Anna och sedan Hayes att de inte fick välja tävlingen att hänga. Jag tycker att Hayes gjorde helt rätt i att säga "Ja absolut" och sedan inte gå med på det. Självklart ska inte Mattias få sätta upp en massa regler så att han ska få vinna. Men han drog fram offerkoftan, gnällde och fick Hayes att må så dåligt över sitt beslut till den grad att han la sig i tävlingen. Och Hayes valde tillochmed att bli utröstad senare. Mattias verkar fruktansvärt manipulativ.
Jag tyckte Hayes var ganska smart och cool då han först blåste Mattias med val av tävling. Men sen börjar han först bete sig som ett jävla svin med att skrika och hota, sen lägger han sig i tävlingen och bölar om att han är barns förebild.
Han skulle passat på att vinna den där tävlingen utan hot, skrik och gråt och tagit sig fram med list och utnyttjat sin storlek och list. Istället visar han sin rätta sida som en korkad apa utan impulskontroll och tankeförmåga.
När han var själv med Gorm kunde jan inte heller kontrollera sig. Gorm räddade honom den gången.
Sparka ut den störda apan ur tävlingen och sätt han i fängelse.