2022-05-01, 15:34
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och köp ett bloggmedium på dekis.

Bra argument. Efter Falklandskriget hade det rubricerats som en "Exocet".

Tesla ter sig mer och mer i utförsbacken. Vad produceras egentligen i Berlin och Austin? Shanghai står stilla.

15.000 bilar återkallas i Kina.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/china-regulator-says-tesla-recalls-14684-imported-locally-made-model-3s-2022-04-29/

Jag undrar om inte Musk är lite hygglig och signalerar sälj till de som följer honom. Hans uttalanden och försäljning tyder på att han vill ge folk chansen att kliva av innan aktien rasar mer. Men det är bara en tolkning.
Vad som produceras i Berlin och Austin? Haha skämtar du eller? Står Shanghai stilla nu???

Om du inte vill bli kallad idiot så kanske du ska sluta skriva idiotiska saker.
Citera
2022-05-01, 15:42
Medlem
wwrs avatar
Jag tror att de som äger Tesla-aktier skall tänka sig för.

Samtidigt som Musk säljer aktier säger han att man bara skall sälja det man inte tror på.

Han är schysst och ger en vink om.att sälja. Det är min tolkning. Musk har en mängd hyss för sig, ofta av politisk natur. Men han vill inte att folk skall säga att han inte varnade om Teslaaktien skulle falla ytterligare.

Den här tråden har ju dessutom fallit ur. Många personangrepp. Var och en skall ju avgöra själva men min tolkning av situationen är att man bör sälja.

Han gjorde likadant förra året. Han lade ut twitteromröstning om han skulle sälja. Stora ägare har ett visst ansvar.
Citera
2022-05-01, 15:46
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Vad som produceras i Berlin och Austin? Haha skämtar du eller? Står Shanghai stilla nu???

Men visst kan man väl känna sig trygg som aktieägare med vetskapen att det är just björnarna som har så efterblivna argument.
Om jag hade varit kort Tesla och läst på detta forumet hade jag blivit väldigt orolig.
Citera
2022-05-01, 16:07
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Men visst kan man väl känna sig trygg som aktieägare med vetskapen att det är just björnarna som har så efterblivna argument.
Om jag hade varit kort Tesla och läst på detta forumet hade jag blivit väldigt orolig.
100% korrekt.
Citera
2022-05-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr

Det är ju dock en vettig fråga.. Tesla går antingen på ett skift eller noll i Shanghai i nuläget och Austin har vi inte fått några leveranser förutom till anställda. Sluta med personangrepp och håll en vettig konversation
Citera
2022-05-01, 16:57
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det är ju dock en vettig fråga.. Tesla går antingen på ett skift eller noll i Shanghai i nuläget och Austin har vi inte fått några leveranser förutom till anställda. Sluta med personangrepp och håll en vettig konversation
Tycker du att wwr ställer vettiga frågor så är du en lika stor idiot. Shanghai har startat produktionen och rampar upp snabbt. Vi som följer Tesla vet också att lastbilar fylls med bilar från Austin som går till kunder. Berlin har också startat. Men fortsätt blunda du. Snart kommer verkligheten ikapp dig med
Citera
2022-05-01, 17:01
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Vi har slutat med personangrepp. Jag har inte sett några på ett tag åtminstone. Men man måste ju rent hypotetiskt kunna prata om vad man tycker är idiotiskt beteende. Jag tänkte i alla fall fortsätta med det så länge folk häver ur sig sina egna fantasier som om det vore verklighet.
Citera
2022-05-01, 19:55
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Om du googlar kan du hitta hundratals videor ifrån kunder som brukar dessa Robotaxi verksamheter, när du visar mig en video där en Tesla kör i över en timme i stadstrafik utan interventions, något som samtliga av dessa företag gör varje dag blir jag mer imponerad. [/url]

https://teslanorth.com/2022/04/11/watch-teslas-fsd-beta-10-11-2-drive-from-l-a-to-san-francisco-with-zero-takeovers-video/

Nå?
Citera
2022-05-01, 20:30
Medlem
Citat:
Om du googlar kan du hitta hundratals videor ifrån kunder som brukar dessa Robotaxi verksamheter, när du visar mig en video där en Tesla kör i över en timme i stadstrafik utan interventions, något som samtliga av dessa företag gör varje dag blir jag mer imponerad. Och varför ska jag egentligen jämföra Teslas nyaste version med 9.2 osv, det mest relevanta är att jämföra med den utveckling konkurrenterna gör då det kommer avgöra Teslas del av Robotaxi verksamheten.

Men för att spara dig tid kan jag länka några videor ifrån kunder som använder dessa robotaxis jag hittade på nån sekund.
https://www.youtube.com/watch?v=swwdaKotXT8 https://www.youtube.com/watch?v=zWqIM3n2zWc https://www.youtube.com/watch?v=azOXq-sAmT4
Som vanligt i den här tråden sitter ni och spekulerar kring saker ni inte har en aning om, och låter dessa företag leka med er. 99 gånger av 100 kommer du titta på en ren reklamfilm. Tesla är det enda företaget som inte betalar för dessa anonser (och trots detta bör du inte lita blint på Tesla-videos heller - väldigt ofta har den som gjort videon negativa eller positiva incitament).

Till och med Veritasium (allmänt ganska bra tyckte) gjorde en betald annons fylld av extremt märklig hittepå (i princip lögner) utan att tydliggöra att det var en annons snarare än något annat.
https://m.youtube.com/watch?v=yjztvddhZmI&t=807s
Citera
2022-05-02, 15:10
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är kära media, som enligt vissa bara hjälper Elon att ljuga, som väljer att använda terman återkalla, oavsett om det handlar om en uppdatering av mjukvaran eller reparation. Det är inte första gången det händer.

Det har redan förklarats varför Elon har sålt aktier. Problemet är att du vill ha en förklaring som inte finns, men som stämmer överens med dina konspirationsteorier.

Rent tekniskt är det en recall. Det är en juridisk term, när en funktion i bilen inte fungerar som avsett. Sen att bilarna nuförtiden kan få recallen åtgärdad på distans förändrar inte det faktum att det är en recall. Sen kan jag hålla med om att det är lätt att tänka att alla de bilarna måste skickas tillbaka till fabrik och åtgärdas, så det låter ju onödigt dramatiskt många gånger.
Citera
2022-05-02, 15:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Rent tekniskt är det en recall. Det är en juridisk term, när en funktion i bilen inte fungerar som avsett. Sen att bilarna nuförtiden kan få recallen åtgärdad på distans förändrar inte det faktum att det är en recall. Sen kan jag hålla med om att det är lätt att tänka att alla de bilarna måste skickas tillbaka till fabrik och åtgärdas, så det låter ju onödigt dramatiskt många gånger.

Det är faktiskt exakt detta som jag vill poängtera, samt att det finns folk här som medvetet vill tolka det som att det rör sig om åtgärder som måste ske på en verkstad. Ungefär som när björnarna lyfter fram att Tesla får flest bilar underkända i besiktingsverkstäder, men att det rör sig om ett felriktat dimljus som tyskarna inte godkänner under en besiktning. Sen raljeras det om att media skulle hjälpa Tesla att sprida lögner. Jo men tjena liksom!
Citera
2022-05-02, 15:52
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Och köp ett bloggmedium på dekis.

Bra argument. Efter Falklandskriget hade det rubricerats som en "Exocet".

Tesla ter sig mer och mer i utförsbacken. Vad produceras egentligen i Berlin och Austin? Shanghai står stilla.

15.000 bilar återkallas i Kina.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/china-regulator-says-tesla-recalls-14684-imported-locally-made-model-3s-2022-04-29/

Jag undrar om inte Musk är lite hygglig och signalerar sälj till de som följer honom. Hans uttalanden och försäljning tyder på att han vill ge folk chansen att kliva av innan aktien rasar mer. Men det är bara en tolkning.

Citat:
Dags för en reality check gubbar

Tesla Giga Shanghai has resumed over 80% production
https://www.teslarati.com/tesla-giga-shanghai-80-percent-production-update/

Austin leveranser
https://twitter.com/joetegtmeyer/status/1520061738372190208?s=21&t=wZ2gehIle_XwUGCwmxh9fA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in