2022-05-02, 16:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Dags för en reality check gubbar

Tesla Giga Shanghai has resumed over 80% production
https://www.teslarati.com/tesla-giga-shanghai-80-percent-production-update/

Austin leveranser
https://twitter.com/joetegtmeyer/status/1520061738372190208?s=21&t=wZ2gehIle_XwUGCwmxh9fA
Kvalitén på Teslas information är som vanligt dålig. Någon har tagit bilder av en lastbil med bilar. En kinesisk byråkrats uppgifter används. Detta kommer ur en av länkarna.
Citat:
About 8,000 workers are reportedly in the Gigafactory Shanghai complex.
Man undrar vad som verkligen sker.

Senast redigerad av wwr 2022-05-02 kl. 16:16.
Citera
2022-05-02, 16:24
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kvalitén på Teslas information är som vanligt dålig. Någon har tagit bilder av en lastbil med bilar. En kinesisk byråkrats uppgifter används. Detta kommer ur en av länkarna.

Vad är det som är oklart?
Citera
2022-05-02, 16:37
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:

Det roliga är sättet man löst problemet med smittspridning på.
I sann diktatur-style så låser Tesla helt enkelt in arbetarna på fabriken.
Vad gör man inte för att några fler sektmedlemmar ska få sina artefakter.
Citera
2022-05-02, 17:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Vad är det som är oklart?
Det borde komma tydlig information från Tesla själva, inte uppgifter från en kinesisk byråkrat och foton från en person som inte är talesperson för Tesla.
Citera
2022-05-02, 17:31
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Det borde komma tydlig information från Tesla själva, inte uppgifter från en kinesisk byråkrat och foton från en person som inte är talesperson för Tesla.
Gör konkurrenterna det då? Kan du säga hur många e-tron som byggs från Audi varje vecka? Vart ligger deras fabrik?
Jag tycker det finns betydligt mer information om Tesla än alla andra.

Om du inte tror på uppgifterna från Shanghai så får du helt enkelt vänta på officiella siffror från CPCA

Angående bilden på lastbilen så är den tagen i Austin fabriken. Du kan väll lägga ihop pusselbitarna utan att Tesla måste mata dig med information?
Citera
2022-05-02, 17:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Gör konkurrenterna det då? Kan du säga hur många e-tron som byggs från Audi varje vecka? Vart ligger deras fabrik?

Om du inte tror på uppgifterna från Shanghai så får du helt enkelt vänta på officiella siffror från CPCA

Angående bilden på lastbilen så är den tagen i Austin fabriken. Du kan väll lägga ihop pusselbitarna utan att Tesla måste mata dig med information?
Jag läste en gång att Tesla är det enda större bilföretag som inte svarar på förfrågningar från medier. Och de uttalar sig bara när Musk har lust att Twittra något.
Citera
2022-05-02, 18:07
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Har tänkt på att det oftast är idioter som inte tycker det är ok att kalla folk för idioter. Bara en tanke som är helt orelaterad till vad som skrivs på forumet.

80% av kapaciteten i Shanghai är lysande nyheter. Texas och Austin kommer ju så klart i den takt det tar. Nu får vi fortsätta att blicka framåt, och absolut inte kalla nån för något som alla egentligen tycker att de är, men inte får säga.
Citera
2022-05-02, 18:32
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Har tänkt på att det oftast är idioter som inte tycker det är ok att kalla folk för idioter. Bara en tanke som är helt orelaterad till vad som skrivs på forumet.

80% av kapaciteten i Shanghai är lysande nyheter. Texas och Austin kommer ju så klart i den takt det tar. Nu får vi fortsätta att blicka framåt, och absolut inte kalla nån för något som alla egentligen tycker att de är, men inte får säga.
Hehe brukar vara så ja

Ja 80% är fantastiskt. Berlin och Austin kommer rampa upp snabbare än vad Shanghai gjorde enligt Elon. Tror många kommer bli chockade nästa år
Citera
2022-05-02, 18:35
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Jag läste en gång att Tesla är det enda större bilföretag som inte svarar på förfrågningar från medier. Och de uttalar sig bara när Musk har lust att Twittra något.
Du svarade inte på min fråga
Citera
2022-05-02, 18:53
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Det roliga är sättet man löst problemet med smittspridning på.
I sann diktatur-style så låser Tesla helt enkelt in arbetarna på fabriken.
Vad gör man inte för att några fler sektmedlemmar ska få sina artefakter.
Det är så det ser ut i Kina lilla peppa-grisen. Tusentals företag gör samma sak.
Det var ett patetiskt försök till att sprida FUD. Men hade inte förväntat mig mer från en sån patetisk människa som du

China created a “whitelist” to support companies resuming production and minimize the impact of Covid along the supply chain. As of Saturday, April 30, approximately 1,854 companies have made it onto the whitelist, including Tesla, and are authorized to resume work.
Citera
2022-05-02, 18:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Du svarade inte på min fråga
Tesla är dåliga på att informera. Några bilder tagna av en person som inte är talesperson för Tesla duger inte som information från världens högst värderade biföretag. Investerare behöver veta mer när företaget har två fabriker som just (kanske) kommit igång och börsen dessutom är orolig. Företaget svarar inte på förfrågningar från media.
Jag anser att mina inlägg förklarar min ståndpunkt tydligt. Så jag lämnar frågan med det för tillfället.
Senast redigerad av wwr 2022-05-02 kl. 18:59.
Citera
2022-05-02, 19:05
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Tesla är dåliga på att informera. Några bilder tagna av en person som inte är talesperson för Tesla duger inte som information från världens högst värderade biföretag. Investerare behöver veta mer när företaget har två fabriker som just (kanske) kommit igång och börsen dessutom är orolig. Företaget svarar inte på förfrågningar från media.
Jag anser att mina inlägg förklarar min ståndpunkt tydligt. Så jag lämnar frågan med det för tillfället.
Vilket företag är bättre på att informera om produktionskapacitet då? Hur många e-tron bygger Audi per vecka? Hur många id3 bygger VW per vecka? Vart ligger deras fabriker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in