Citat:
Ursprungligen postat av
libben
Snacka om att inte se skogen för alla träd! Blint raseri much? Ja vissa saker drar ut på tiden av förklariga skäl. Elon time är ett internt skämt. Det är dock tack vare Elon time som de presterat och kommit så långt de har i dagsläget.
Om man inte ser vad som pågår hos Tesla och all vertikal integration samt grundstenarna som läggs för att kunna massproducera i stor skala då är man bra blind eller så är man en Tesla bear som shortar för fullt och vill bara sprida FUD konstant.
Alla andra som investerar i Tesla gör det för man tror på företaget och dess vision och vill att det ska gå bra. Gay bear shorters vill sprida FUD för sina positioner.
Det tar den tid det tar och vi som lever med drömmar om en bättre framtid vare sig det gäller grön teknik eller rymdresor och få mänskligheten ett steg närmare typ 2 civilisation hejar glatt på i alla år som krävs.
Sluta vara löjliga gay bears och bli glada investerare istället så blir livet lättare.
Återigen svarar du på fakta med känslor och går till personlig attack istället för att bemöta faktan.
Jag är en ”glad investerare” bara det att jag inte ligger investerad i Tesla utan andra fina tech bolag som Alphabet som nämnt tidigare,
Tesla är ett bra bilbolag enligt mig, men inte så mycket mer än just ett bilbolag.
Och ska man prata om vertikal integration så känns BYD som en betydligt bättre investering, BYD gör sina egna (världsledande) LFP batterier, de är de enda som tillverkar sina egna halvledare + att de tillverkar 90k elbilar i månaden. Detta till 1/10 av Teslas värdering.
Min frågeställning var ”vart går gränsen för en försening och en uppenbar lögn” och jag anser att om man lovar världsledande specs till fantasipriser som ex Roadster och Semi för att sedan inte ens tänka tanken på att producera dem i tid är en lögn. Det var lika stor batteribrist när dessa lovades som när de skulle lanseras.
Tesla skulle kunnat parera batteri bristen med att tillverka egna batterier som BYD. Men valde att förlita sig på externa parter. Dvs INTE vertikalt integrera