2022-05-02, 09:55
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Enligt intervju med Mattias har man klippt bort mycket av Hayes utbrott, bland annat i örådet där han ska ha flippat på både Linn och Anders.

Han säger sig även ha hört från någon inom produktionen att Hayes fick ett ultimatum. Lägga sig i dödsdansen mot Mattias eller åka hem.

https://nyheter24.se/amp/noje/tv/1014164-nu-bryter-robinson-mattias-tystnaden-om-konflikten-med-hayes-utbrott-utan-dess-like

Är detta sant eller bara skitsnack från Mattias sida?
2022-05-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Är detta sant eller bara skitsnack från Mattias sida?

Omöjligt att veta ju. Men Hayes verkar definitivt ha en kort stubin så jag tror han haft fler utbrott vi inte fått se. Sen har det länge känts som att produktionen styr väldigt mycket. Fler deltagare från tidigare säsonger har vittnat om detta.
2022-05-02, 10:06
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Omöjligt att veta ju. Men Hayes verkar definitivt ha en kort stubin så jag tror han haft fler utbrott vi inte fått se. Sen har det länge känts som att produktionen styr väldigt mycket.
Det är ju sant. Samtidigt känns Mattias som en skulle snacka en massa skit. Men visst Hayes verkar kunna bli arg.
2022-05-02, 10:36
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Shevin måste vara råpsykopat! Vilket jävla åbäke!

Hon verkar ha lätt att ramla in i en "mobbarroll" och hon är mer än lovligt överdrivet säker på sin egen förmåga, men att kalla henne psykopat känns väldigt överdrivet. Det är en rätt sällsynt diagnos. Det känns som att folk, särskilt på nätet, slänger ur sig ordet psykopat väldigt lättvindigt (menar inte just dig nu utan i allmänhet).

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det värsta tycker jag är att det verkar så riggat hela tiden. Deltagarna åker till örådet med en viss strategi. Men sedan ändras reglerna helt plötsligt. De kan inte planera någonting, utan det är Anders och produktionen som detaljstyr varenda litet moment. Nu vill de få lite "bra TV" genom att tvinga ärkefienderna Hayes & Mattias att tävla på gränslandet, det kommer ju sluta i att de bråkar sönder varandra och att någon lämnar i ren ilska. Väldigt kortsiktig "bra TV" i så fall, kan jag tycka.

Hela tävlingsdelen av programmet känns ju korrupt och orättvis när de ständigt hittar på nya regler för att styra avsnitten till att bli mer bråkiga och dramatiska.

Kan det inte också vara bra TV med ett gott samarbete i en grupp? Trevliga samtal, kärlek och förtroende som utvecklas mellan människor. Laget med bäst sammanhållning och samarbete vinner tävlingar för att de är starkare som grupp. Det hade ju varit värt att tävla i. Något som är positivt, inte negativt. Varför ska det alltid styras mot att handla om konflikter och hat? Jag tycker att produktionen gör mänskligheten lite sämre genom att hela tiden vinkla det så. Som i dag när Angela och Linn grälade. Då klipper de bort vad Angela sa, och visar bara Linns reaktion. WTF?

Jag tvivlar starkt på att Anders styr något i produktionen. Hans roll är nog bara att leda programmet, det är nog andra som sitter i bakgrunden och styr upp händelserna. Fast jag kan ju ha fel där.

Ja, det är mycket konflikter, paktande, mobbning o.s.v. men tyvärr tror jag programmet skulle tappa tittare om deltagarna skulle vara vänner hela tiden och det aldrig "hettade till". Det skulle kanske bli lite trist, helt enkelt.

Jag tycker inte mobbning och ständigt tjafs är särskilt underhållande, men det ger onekligen oss tittare något att prata om!

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Som man bäddar får man ligga. Ser gärna att gnällspiken försvinner därifrån. Han kan ju ta med sitt enda fan Joel. Ofattbart hur någon kan tycka att Mattias ens är lite fin människa. Hemsk snubbe som skulle kunna rösta ut sin egen morsa om hon var med i såpan.

Intressant att människor som ser samma program kan ha så vitt skilda uppfattningar om deltagarna och händelserna.

Jag upplever Mattias som en person med stark integritet, och att han på grund av det upplevs som en "gnällspik". Att han skulle vara hemsk och rent av vidrig; som du skrev tidigare, tror jag inte alls.

Men vi ser människor som tas ur sina naturliga miljöer, placeras ihop med människor som de själva inte valt att umgås med, och vi ser hur de utsätts för väldigt hårda villkor och situationer. Vad vi inte ser är hur dessa människor egentligen är, när de är torra, mätta och utsövda.

Att dra slutsatser som att någon är "hemsk", eller för den delen en "underbar" person utifrån deras agerande i ett ihopklippt tv-program är nog att göra de personerna en otjänst.

Därmed inte sagt att jag själv inte gör samma tabbe och dömer den lite för snabbt ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Glöm inte bort att hon hållit på med brottning också.

Shevin verkar vara vad man brukar kalla en renässansmänniska - duktig på lite av varje. Synd att hon bara säger att hon är bra på ditten och datten och inte visar det. 😉

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det är ju sant. Samtidigt känns Mattias som en skulle snacka en massa skit. Men visst Hayes verkar kunna bli arg.

Jag skulle bli rädd för Hayes när han blir "svart i ögonen" av ilska, han är en stor och stark snubbe. Och har han dessutom en machete i handen... 🥴
Senast redigerad av Charmaine 2022-05-02 kl. 10:39.
2022-05-02, 11:08
Medlem
fjolla666s avatar
Hade det inte varit smartare att inte rösta ut Shevin?
Hon har ju varit totalt värdelös på alla tävlingar och är därmed helt ofarlig.
Men visst det är en röst mindre.
2022-05-02, 11:18
Medlem
Fascinerande att se i realtid hur Heyes bejakar sin inre förortsneger Stackars Mattias. Inte ens Arga Snickaren kan få fason på en vildsint afrika-människa.
2022-05-02, 11:49
Medlem
Hayes din äckliga människa. Grattis till hans barn, familj och kollegor ni har en psykopat i er närhet.

Shevin ditt kräk. Allt du gör är bra och alla är falska och ljuger. Grattis till familjen och kollegor ni har en sociopat i er närhet.

Désirée din idiot, hur dum i huvudet får man vara. Har du någonsin en jävla egen åsikt?
Må ni tre aldrig få komma tillbaka! Ni förstör programmet!!
2022-05-02, 12:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Hade det inte varit smartare att inte rösta ut Shevin?
Hon har ju varit totalt värdelös på alla tävlingar och är därmed helt ofarlig.

Njae, det är nog smartare att försöka bräcka en stark pakt mer än att ta en person som är stark i tävlingar. Finns ändå ingen i Shevins lag som sticker ut rent tävlingsmässigt, alla är rumstempererad mellanmjölk. Och att t.ex. Peter skulle vinna tävling efter tävling är extremt liten. Hans muskler har inte bidragit med mycket så här långt och kommer inte göra det framgent heller.
2022-05-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Nej, jag blir inte det minsta kränkt, och jag är varken bitter eller feminist.

Du försöker mästra mig om att acceptera att folk kommenterar andras utseende, men vägrar acceptera att jag säger vad jag tycker om det. Med andra ord anser du att alla får säga vad de tycker - så länge de tycker som du. Lycka till med den inställningen.

OnT:

Skönt att Shevin åkte ut, trist att även Mattias gjorde det. Han lär inte få det lätt i Gränslandet...
Nej, jag skrattar åt att du blir kränkt för du inte låter nån kommentera en kvinnas utseende i programmet utan att bli provocerad av det. Bara att du använder ord som "mästra mig" visar också hur kränkt du är. Kallas för att göra sig till offer. Jag försöker inte stoppa nåns åsikt. Tycker bara det är komiskt att du försöker det. Tyck vad du vill men du kommer aldrig ändra folks inställning till utseende i TV.
2022-05-02, 12:29
Medlem
gränslandet

robinson
2022-05-02, 12:45
Medlem
Citat:
Enligt intervju med Mattias har man klippt bort mycket av Hayes utbrott, bland annat i örådet där han ska ha flippat på både Linn och Anders.

Han säger sig även ha hört från någon inom produktionen att Hayes fick ett ultimatum. Lägga sig i dödsdansen mot Mattias eller åka hem.

https://nyheter24.se/amp/noje/tv/1014164-nu-bryter-robinson-mattias-tystnaden-om-konflikten-med-hayes-utbrott-utan-dess-like
Hayes har helt klart aggressivationsproblem och är en fara för deltagare och Robinson teamet. Det var så här han inte ville uppfattas men han döljer inte sin karaktär bra, bästa hade varit att inte delta i tv.
2022-05-02, 12:51
Medlem
Läste någonstans i forumet att Shevin och Angela ska ha en live där de pratar om Joel.
Så Angela är också helt knäpp... Synd hon var en favorit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in