2022-05-01, 22:50
  #2509
Medlem
TheGhostLords avatar
Herregud vilken bajsmacka robinson har blivit. Vilken jävla cirkus.
Shevin är helt obsessed med Joel. Vad fan har han gjort egentligen? Varför hatar hon honom så mycket? Hon är INTE Normal. Seriöst. Man kan tro att Joel har gett henne en blodshämd eller har knuffat henne så hon förlorat en tävling, snott hennes bikini whatever. Men seriöst, vad har han gjort? De är med I Robinson? Man ska tävla mot varan?? Hon är seriöst obehaglig, kan produktionen göra nåt mer än att bara titta på?

Mobbningen i gränslandet mot mattias får mig att må illa. Shevin är en MOBBARE. Men också toaletten som döptes till Mattias. Är det en robinsontävling eller en sandlåda på dagis? Inte ens roligt. Spelar ingen roll hur hårdhudad och tuff man är. Ingen vill möta ett skithus döpt efter en själv när man redan har ont överallt och är I svält.

Hayes är inte min favorit men tillsammans med Shevin är det ju ondskan och hennes högra hand. Shevin är en sån mobbare som får med andra människor. Till ex Peter är verkade normal och trevlig I börja av säsongen och Jessica helt OK men med Shevins dåliga sällskap och inflytande blir Peter och Jessica också med-mobbare. Hayes är trevlig när han är ensam med Elin, nu blir han hård mobbare med Shevin. Att säga ‘mobbare’ kan låta mesigt som om man är I högstadiet men mobbning är ett stort problem även för vuxna, på arbetsplatser osv. Oroväckande att tv4 låter mobbare visas I tv såhär. Som sagt hade varit en sak om Shevin sa “Jag hatar Joel för han röstade ut mig och skickade mig till gränslandet!” men han har för fan inte gjort nåt ont mot Shevin!
Shevins sista ord “Ni vet vem ni ska ta ut härnäst...” vafan!?!? Jag hoppas för fan att Joel flyttar och får skyddad identitet! Hon kan ju bli farlig, söka upp honom. Jämför med till ex Angela. Hela lag nord och särskilt svaga Jessiga högg henne I ryggen men håller hon agg? Nej. Snackar hon skit om Jessica hela tiden? Nej. För Angela är NORMAL!

Det var Jessicas tur att åka hem. TRÅKIGASTE kvinnan de nånsin haft med. Hon tjocka kvinnan som åkte först hade mer personlighet. Hon är svag, bara dålig torr personlighet, sur, grinig, falsk, konstiga skämt, vek, motsatsen till robinsonvinnare. Om du är så svag o din rygg gör så ont så ÅK HEM!!

Vilket PACK! Robinson 2022s deltagare är rena packet. Aaan ingen bra tv. Fy alltså. Stängde av ljudet halva avsnittet för pallar inte titta på Jessica och Shevin som klagar på ALLT och Shevin som mobbar Joel hela tiden.

Och vad aan hände med röstningen? Sist jag kollade så röstade man ut person 1 på omgång 1. Alltså hade Jessica röstats ut. Sedan röstar man ut person 2 omgång 2.

Inte så spännande om man röstar ut två personer EN GÅNG. Då fattar man att lag nord väljer en och lag öst väljer en. INTE SPÄNNANDE.

Aan vilken anti-climax. Skitavsnitt. (Om TV4 låter en av mobbarna vinna robison är det fan ett skämt. Hellre att Anders kötta-in-i-kaklet eller Jaaaaaaaaan från 2018 vinner. Och de har inte ens tävlat nåt i år.)
2022-05-01, 22:52
  #2510
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Instagram-länkar brukar fungera lite dåligt har jag för mig, men här är Joels iallafall: https://instagram.com/vjollan?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Jätte tack!
2022-05-01, 22:57
  #2511
Medlem
mr.demons avatar
fel
2022-05-01, 22:58
  #2512
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sad-frosty
Kolla Joels senaste Instagram-inlägg. Så jävla fint skrivet. Mattias kommenterade också nyss.

Bara jag som får lite vibbar av att hans resa snart är över när man läser inlägget(?) Även Mattias kommentar tycker jag indikerar på att de inte träffades igen i programmet, men kan såklart vara helt fel ute.
2022-05-01, 23:02
  #2513
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara jag som får lite vibbar av att hans resa snart är över när man läser inlägget(?) Även Mattias kommentar tycker jag indikerar på att de inte träffades igen i programmet, men kan såklart vara helt fel ute.
Exakt min tanke också. Speciellt Mattias inlägg känns som han nu åker ut från gränslandet
2022-05-01, 23:04
  #2514
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Shevin lägger upp på sin story att hon som person är snäll och även massa andra personliga egenskaper hon inte har. Vem jämför hon sig med, Putin? För då kan man kalla henne snäll. Hon tillhör bland de mest elaka personerna man kan hitta. Hennes självbild är verkligen helt förvrängd, har hon någon psykos?

Shevin måste vara råpsykopat! Vilket jävla åbäke!
2022-05-01, 23:05
  #2515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bara jag som får lite vibbar av att hans resa snart är över när man läser inlägget(?) Även Mattias kommentar tycker jag indikerar på att de inte träffades igen i programmet, men kan såklart vara helt fel ute.

Hm... Hoppas du har fel.
2022-05-01, 23:08
  #2516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Vet faktiskt inte vem som menades. Kom på att Gorm också fanns..


Jag har ett minne utav att Shevin började lipa när Gorm åkte ut allra första gången. Så som jag uppfattade det var att S var ledsen för att G fick lämna. Det var någon statisk tävling..
2022-05-01, 23:15
  #2517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Inte så spännande om man röstar ut två personer EN GÅNG. Då fattar man att lag nord väljer en och lag öst väljer en. INTE SPÄNNANDE.

Aan vilken anti-climax. Skitavsnitt. (Om TV4 låter en av mobbarna vinna robison är det fan ett skämt. Hellre att Anders kötta-in-i-kaklet eller Jaaaaaaaaan från 2018 vinner. Och de har inte ens tävlat nåt i år.)
Det värsta tycker jag är att det verkar så riggat hela tiden. Deltagarna åker till örådet med en viss strategi. Men sedan ändras reglerna helt plötsligt. De kan inte planera någonting, utan det är Anders och produktionen som detaljstyr varenda litet moment. Nu vill de få lite "bra TV" genom att tvinga ärkefienderna Hayes & Mattias att tävla på gränslandet, det kommer ju sluta i att de bråkar sönder varandra och att någon lämnar i ren ilska. Väldigt kortsiktig "bra TV" i så fall, kan jag tycka.

Hela tävlingsdelen av programmet känns ju korrupt och orättvis när de ständigt hittar på nya regler för att styra avsnitten till att bli mer bråkiga och dramatiska.

Kan det inte också vara bra TV med ett gott samarbete i en grupp? Trevliga samtal, kärlek och förtroende som utvecklas mellan människor. Laget med bäst sammanhållning och samarbete vinner tävlingar för att de är starkare som grupp. Det hade ju varit värt att tävla i. Något som är positivt, inte negativt. Varför ska det alltid styras mot att handla om konflikter och hat? Jag tycker att produktionen gör mänskligheten lite sämre genom att hela tiden vinkla det så. Som i dag när Angela och Linn grälade. Då klipper de bort vad Angela sa, och visar bara Linns reaktion. WTF?
2022-05-01, 23:46
  #2518
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det värsta tycker jag är att det verkar så riggat hela tiden. Deltagarna åker till örådet med en viss strategi. Men sedan ändras reglerna helt plötsligt. De kan inte planera någonting, utan det är Anders och produktionen som detaljstyr varenda litet moment. Nu vill de få lite "bra TV" genom att tvinga ärkefienderna Hayes & Mattias att tävla på gränslandet, det kommer ju sluta i att de bråkar sönder varandra och att någon lämnar i ren ilska. Väldigt kortsiktig "bra TV" i så fall, kan jag tycka.

Hela tävlingsdelen av programmet känns ju korrupt och orättvis när de ständigt hittar på nya regler för att styra avsnitten till att bli mer bråkiga och dramatiska.

Kan det inte också vara bra TV med ett gott samarbete i en grupp? Trevliga samtal, kärlek och förtroende som utvecklas mellan människor. Laget med bäst sammanhållning och samarbete vinner tävlingar för att de är starkare som grupp. Det hade ju varit värt att tävla i. Något som är positivt, inte negativt. Varför ska det alltid styras mot att handla om konflikter och hat? Jag tycker att produktionen gör mänskligheten lite sämre genom att hela tiden vinkla det så. Som i dag när Angela och Linn grälade. Då klipper de bort vad Angela sa, och visar bara Linns reaktion. WTF?


Håller helt med dig.

Tyvärr så verkar Robinson vara Paradise hotel utan sprit och hotell. Verkar som det mest är drama, konflikter och bråk som tittarna vill se…

Önskar att kommande säsongerna med Pam blir mer som med Harald Treutiger och Paulo Roberto.
2022-05-02, 00:14
  #2519
Medlem
Man kan tycka att det är mesigt och dra mobbnings kortet i det här läget men det är helt befogat enligt mig. Speciellt nu efteråt då Shevin inte verkar visa det minsta ånger över hennes beteende så tyder det på att hon är en sån person även på utsidan. Svårt att ogilla Joel då han verkar vara en genomsnäll människa. Vilket gör Shevins beteende helt obegripligt?

Som man lider med Mattias i nuläget. Min favorit denna säsong, som gör helt klart bäst tv och spelar ett bra och schysst spel. Även fast han spelat ut folk i programmet så har han ändå visat stor respekt. Hayes är en sjukt obehaglig människa som hotar personer öppet i ett tv-program. Vad kan han då göra bakom stängda dörrar?

Mattias kommer nog lämna Gränslandet (förståligt) i och med den sanlöst låga nivån. Vilket man får känslan av att produktionen inte tycker är så tråkigt då man gjorde det tydligt att man ville få ut Mattias efter twisten i örådet.
2022-05-02, 00:37
  #2520
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Luilv-
Man kan tycka att det är mesigt och dra mobbnings kortet i det här läget men det är helt befogat enligt mig. Speciellt nu efteråt då Shevin inte verkar visa det minsta ånger över hennes beteende så tyder det på att hon är en sån person även på utsidan. Svårt att ogilla Joel då han verkar vara en genomsnäll människa. Vilket gör Shevins beteende helt obegripligt?

Som man lider med Mattias i nuläget. Min favorit denna säsong, som gör helt klart bäst tv och spelar ett bra och schysst spel. Även fast han spelat ut folk i programmet så har han ändå visat stor respekt. Hayes är en sjukt obehaglig människa som hotar personer öppet i ett tv-program. Vad kan han då göra bakom stängda dörrar?

Mattias kommer nog lämna Gränslandet (förståligt) i och med den sanlöst låga nivån. Vilket man får känslan av att produktionen inte tycker är så tråkigt då man gjorde det tydligt att man ville få ut Mattias efter twisten i örådet.

Tycker Mattias gjort bra tv och spelat fair så därför är det obegripligt att produktionen gjorde denna tvisten för att få ut Mattias

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in