Citat:
Ursprungligen postat av
picapican
Shevin måste vara råpsykopat! Vilket jävla åbäke!
Hon verkar ha lätt att ramla in i en "mobbarroll" och hon är mer än lovligt överdrivet säker på sin egen förmåga, men att kalla henne
psykopat känns väldigt överdrivet. Det är en rätt sällsynt diagnos. Det känns som att folk, särskilt på nätet, slänger ur sig ordet
psykopat väldigt lättvindigt (menar inte just dig nu utan i allmänhet).
Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Det värsta tycker jag är att det verkar så riggat hela tiden. Deltagarna åker till örådet med en viss strategi. Men sedan ändras reglerna helt plötsligt. De kan inte planera någonting, utan det är Anders och produktionen som detaljstyr varenda litet moment. Nu vill de få lite "bra TV" genom att tvinga ärkefienderna Hayes & Mattias att tävla på gränslandet, det kommer ju sluta i att de bråkar sönder varandra och att någon lämnar i ren ilska. Väldigt kortsiktig "bra TV" i så fall, kan jag tycka.
Hela tävlingsdelen av programmet känns ju korrupt och orättvis när de ständigt hittar på nya regler för att styra avsnitten till att bli mer bråkiga och dramatiska.
Kan det inte också vara bra TV med ett gott samarbete i en grupp? Trevliga samtal, kärlek och förtroende som utvecklas mellan människor. Laget med bäst sammanhållning och samarbete vinner tävlingar för att de är starkare som grupp. Det hade ju varit värt att tävla i. Något som är positivt, inte negativt. Varför ska det alltid styras mot att handla om konflikter och hat? Jag tycker att produktionen gör mänskligheten lite sämre genom att hela tiden vinkla det så. Som i dag när Angela och Linn grälade. Då klipper de bort vad Angela sa, och visar bara Linns reaktion. WTF?
Jag tvivlar starkt på att
Anders styr något i produktionen. Hans roll är nog bara att leda programmet, det är nog andra som sitter i bakgrunden och styr upp händelserna. Fast jag kan ju ha fel där.
Ja, det är mycket konflikter, paktande, mobbning o.s.v. men tyvärr tror jag programmet skulle tappa tittare om deltagarna skulle vara vänner hela tiden och det aldrig "hettade till". Det skulle kanske bli lite trist, helt enkelt.
Jag tycker inte mobbning och ständigt tjafs är särskilt underhållande, men det ger onekligen oss tittare något att prata om!
Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Som man bäddar får man ligga. Ser gärna att gnällspiken försvinner därifrån. Han kan ju ta med sitt enda fan Joel. Ofattbart hur någon kan tycka att Mattias ens är lite fin människa. Hemsk snubbe som skulle kunna rösta ut sin egen morsa om hon var med i såpan.
Intressant att människor som ser samma program kan ha så vitt skilda uppfattningar om deltagarna och händelserna.
Jag upplever
Mattias som en person med stark integritet, och att han på grund av det upplevs som en "gnällspik". Att han skulle vara hemsk och rent av vidrig; som du skrev tidigare, tror jag inte alls.
Men vi ser människor som tas ur sina naturliga miljöer, placeras ihop med människor som de själva inte valt att umgås med, och vi ser hur de utsätts för väldigt hårda villkor och situationer. Vad vi
inte ser är hur dessa människor egentligen är, när de är torra, mätta och utsövda.
Att dra slutsatser som att någon är "hemsk", eller för den delen en "underbar" person utifrån deras agerande i ett ihopklippt tv-program är nog att göra de personerna en otjänst.
Därmed inte sagt att jag själv inte gör samma tabbe och dömer den lite för snabbt ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fotboll22
Glöm inte bort att hon hållit på med brottning också.
Shevin verkar vara vad man brukar kalla en renässansmänniska - duktig på lite av varje. Synd att hon bara
säger att hon är bra på ditten och datten och inte
visar det. 😉
Citat:
Ursprungligen postat av
MobbadeJessica
Det är ju sant. Samtidigt känns Mattias som en skulle snacka en massa skit. Men visst Hayes verkar kunna bli arg.
Jag skulle bli rädd för
Hayes när han blir "svart i ögonen" av ilska, han är en stor och stark snubbe. Och har han dessutom en machete i handen... 🥴