2022-04-27, 07:05
Medlem
Branogbitters avatar
Detta med att hon säger att allt är tidlöst…jag tror inte det är ett sätt att motivera inköp (annat än möjligen underförstått isf), jag tror hon verkligen är så korkad att hon på riktigt tror det är tidlöst. Hon kan inte se längre än näsan räcker helt enkelt, och i hennes fall är det ju inte särskilt långt. Pontus nos däremot är ju milslång men han har väl inte mycket att säga till om🙃
Citera
2022-04-27, 07:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Säga vad man vill om Billgren och Wood men Frida Lund känns verkligen som om hon försöker så mycket utan att lyckas riktigt! Är alltid ”sämre” än sina bloggsystrar. Hon lyckas inte riktigt få till det liksom! Den verkar hon dricka väldigt mycket för att ha en liten bebis. Skriver att hon dricker 3 glas vin på lunchen för att sedan öppna en flaska när hon kommer hem. I ett annat inlägg åt hon lunch med sin mamma och drack vin men inte ett glas utan en hel flaska verkade de dela på, sen skulle hon gå och hämta det äldre barnet på förskolan!! What?? dricka (vad det verkade som) en halv flaska vin och sen dyka upp på förskolan??? Hmmm

Dela på en flaska vin till lunchen är väl ingenting. Vad blir det, 3 och ett halvt glas var typ? Lite salongsberusad en stund men efter en promenad är man nog klar i skallen igen. Chilla lite.
Citera
2022-04-27, 08:07
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Dagens inlägg om inredning måste vara ett skämt, känns som en parodi på henne själv! Och hon kan väl inte på allvar tro att denna grågröna kulör som alla har nu på något vis skulle vara ”klassisk och tidlös”. Ingenting är klassiskt och tidlöst! Kulören är jättefin absolut, gillar den jag med men att kalla den tidlös är??!!? Om några år kommer vi alla vara jättetrötta på den..

Säger tvärtom här. Den nyansen av grön ÄR klassisk - mycket som är traditionellt klassiskt/konservativ inredningsstil är inne just nu - sen kommer den stora massan som hoppar på alla trender att tröttna på detta igen snart, medan de som inreder klassiskt alltid och inte bara nu när just detta är enligt modet kommer att fortsätta att ha dovt gröna väggar, mycket kalkstensfärger, ej helkaklade badrum et c. Om man tittar i 10 år gamla nummer av Gods och Gårdar, Antik och auktion eller (de mer konservativa reportagen i) Architectual Digest ser hemmen fortfarande samtidiga ut, till skillnad från om man tittar i Sköna hem eller Allt i hemmet, där det mesta ser hopplöst daterat ut.

Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
På vilket sätt är deras kollektion på lindex tidlös? Lindex som för övrigt är kända för fast fashion och greenwashing. Puffärmar är ju supertrendigt? Plus att kalla tyget i den genomskinliga vita klänningen rejält är ju årets skämt.
Håller med. Komiskt att skriva att det är rejält tyg när man på flera ställen ser underkläderna. Men hon kanske menar rejält som i ”rejält tilltaget”, vilket det ju verkligen är med alla obegripliga puffärmar. Sött på fyraåringar dock…
Citera
2022-04-27, 08:12
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Dela på en flaska vin till lunchen är väl ingenting. Vad blir det, 3 och ett halvt glas var typ? Lite salongsberusad en stund men efter en promenad är man nog klar i skallen igen. Chilla lite.
Det beror nog på hur mkt och ofta man dricker. Jag är salongs efter ett glas. Tre glas skulle jag ragla in på föris…
Citera
2022-04-27, 08:41
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det beror nog på hur mkt och ofta man dricker. Jag är salongs efter ett glas. Tre glas skulle jag ragla in på föris…

Ja såklart men Elsa, Beijer, Wood och gänget dricker ju nästan varje dag. De blir knappast stupfulla på en halv flaska.
Citera
2022-04-27, 09:09
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja såklart men Elsa, Beijer, Wood och gänget dricker ju nästan varje dag. De blir knappast stupfulla på en halv flaska.
Kanske inte. Jag är också rätt tanig😅
Citera
2022-04-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Säger tvärtom här. Den nyansen av grön ÄR klassisk - mycket som är traditionellt klassiskt/konservativ inredningsstil är inne just nu - sen kommer den stora massan som hoppar på alla trender att tröttna på detta igen snart, medan de som inreder klassiskt alltid och inte bara nu när just detta är enligt modet kommer att fortsätta att ha dovt gröna väggar, mycket kalkstensfärger, ej helkaklade badrum et c. Om man tittar i 10 år gamla nummer av Gods och Gårdar, Antik och auktion eller (de mer konservativa reportagen i) Architectual Digest ser hemmen fortfarande samtidiga ut, till skillnad från om man tittar i Sköna hem eller Allt i hemmet, där det mesta ser hopplöst daterat ut.

Håller med. Komiskt att skriva att det är rejält tyg när man på flera ställen ser underkläderna. Men hon kanske menar rejält som i ”rejält tilltaget”, vilket det ju verkligen är med alla obegripliga puffärmar. Sött på fyraåringar dock…

Ja det är kanske så hon menar. Visst att hon gillar när bh:n syns genom kläderna, men man ser ju fållarna mot huden, vilket får den att se väldigt billig ut. Ja jag har svårt att se att dessa puffärmar kommer bli långvariga, det går ju inte ens att ha en kofta över utan att det blir alldeles knöligt?
Citera
2022-04-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter

Haha nä jag skulle nog inte heller fixa tre glas på en lunch, den varar ju i kanske drygt en timme?
Citera
2022-04-27, 11:20
Medlem
Jag ser inga problem med att dricka 1/2 flaska vin på lunchen vid tillfälle, men kanske inte när man har små barn som ska hämtas på förskolan någon timme senare…
Citera
2022-04-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet

Mja… saker kommer ju igen och kan till viss del anses vara tidlösa men inte fullt ut, små ändringar görs alltid. Skulle säga att den gröna kulören var mer lindblomsgrön ”förr” men nu i denna tappning mer grå/kalk i tonen… men men
Citera
2022-04-27, 11:58
Medlem
På tal om alkoholvanor så publicerades det i dagarna en trendspaning av en tidigare mediamamma-alkoholist, inte med några svenska exempel men det är såklart mot dessa figurer den pekar:

https://www.expressen.se/amelia/rebecka-ahlund-mammadrickandet-har-blivit-en-insta-trend/
Citera
2022-04-27, 15:57
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
På tal om alkoholvanor så publicerades det i dagarna en trendspaning av en tidigare mediamamma-alkoholist, inte med några svenska exempel men det är såklart mot dessa figurer den pekar:

https://www.expressen.se/amelia/rebecka-ahlund-mammadrickandet-har-blivit-en-insta-trend/

Tycker hon är spot-on i sin spaning, speciellt när det kommer till det klientel som Elsa/Sofia/Sandra m.fl. tillhör. För det måste väl vara kulturbetingat?
Är i samma ålder och ingen av mina vänner, som alla har barn (är dock frivilligt barnlös själv) dricker på det sättet dessa personer gör. Visst att man kan ta sig något/några glas vin på helgen, men att sitta och dricka vin på lunchen mitt i veckan, att gå ut och äta och dricka vin eller umgås med vänner över ett glas flera gånger i veckan o.s.v. känns inte igen alls.

Personligen är jag även av åsikten att man inte dricker alkohol när barnen är närvarande. Men det har kanske att göra med att jag är uppväxt med en pappa som drack öl och rökte på varje dag.

Rekommenderar f.ö. Rebecka Åhlunds bok "Jag som var så rolig att dricka vin med" som kom för ett par år sedan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in