2022-04-27, 16:23
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Tycker hon är spot-on i sin spaning, speciellt när det kommer till det klientel som Elsa/Sofia/Sandra m.fl. tillhör. För det måste väl vara kulturbetingat?
Är i samma ålder och ingen av mina vänner, som alla har barn (är dock frivilligt barnlös själv) dricker på det sättet dessa personer gör. Visst att man kan ta sig något/några glas vin på helgen, men att sitta och dricka vin på lunchen mitt i veckan, att gå ut och äta och dricka vin eller umgås med vänner över ett glas flera gånger i veckan o.s.v. känns inte igen alls.

Personligen är jag även av åsikten att man inte dricker alkohol när barnen är närvarande. Men det har kanske att göra med att jag är uppväxt med en pappa som drack öl och rökte på varje dag.

Rekommenderar f.ö. Rebecka Åhlunds bok "Jag som var så rolig att dricka vin med" som kom för ett par år sedan!
Jag håller verkligen med! Det är helt klart problematiskt att dricka så ofta. Sen tycker jag man alltid kan göra jämförelsen ”finvin” vs billig starkbärs. Det är liksom kulturellt och socialt accepterat att dricka vin i stort sett varje dag, mitt på dagen, flera glas vid varje tillfälle osv, men skulle det vara bolagets billigaste starköl man satt och drack direkt ur burken skulle det garanterat inte ses på med blida ögon och definitivt inte romantiseras på samma sätt
Citera
2022-04-27, 22:16
Medlem
Det värsta med att dricka ett par glas vin till lunchen är inte att behöva möta förskolepersonalen lullig. Det värsta är att man oftast tappar sitt omdöme och mycket väl kan få för sig att en vit omlottklänning från Lindex, där sömmarna syns igenom, är både klädsam och tidlös.
Citera
2022-04-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Det värsta med att dricka ett par glas vin till lunchen är inte att behöva möta förskolepersonalen lullig. Det värsta är att man oftast tappar sitt omdöme och mycket väl kan få för sig att en vit omlottklänning från Lindex, där sömmarna syns igenom, är både klädsam och tidlös.
Hahaha! DÖÖÖR!
Citera
2022-04-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Säga vad man vill om Billgren och Wood men Frida Lund känns verkligen som om hon försöker så mycket utan att lyckas riktigt! Är alltid ”sämre” än sina bloggsystrar. Hon lyckas inte riktigt få till det liksom! Den verkar hon dricka väldigt mycket för att ha en liten bebis. Skriver att hon dricker 3 glas vin på lunchen för att sedan öppna en flaska när hon kommer hem. I ett annat inlägg åt hon lunch med sin mamma och drack vin men inte ett glas utan en hel flaska verkade de dela på, sen skulle hon gå och hämta det äldre barnet på förskolan!! What?? dricka (vad det verkade som) en halv flaska vin och sen dyka upp på förskolan??? Hmmm

Frida Lund svarade dig personligen på sin blogg igår tydligen!

"Läste nånstans på www om att jag skulle tendera att ha alkoholproblem. Blev jätteledsen. Nån skrev att jag hade delat en flarra vin med min mamma (har aldrig hänt) och sen gått hem för att öppna en till innan jag hämtade Florens på föris. Varför vill man ljuga om folk? Jag har noll tendenser till alkoholproblem. Jag kanske romantiserar roliga fyllor back in the days eller har en ironisk lite skämtsam jargong men surprise är aldrig full. Klarar inte av att vara bakis, speciellt inte när jag just varit deprimerad. Så sluta skriv lögner.

Googlat ”kan man spåra nån på flashback”. Och det kan man! Herre.gud.. Me, en detektiv."
Citera
2022-04-28, 06:55
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambib
Frida Lund svarade dig personligen på sin blogg igår tydligen!

"Läste nånstans på www om att jag skulle tendera att ha alkoholproblem. Blev jätteledsen. Nån skrev att jag hade delat en flarra vin med min mamma (har aldrig hänt) och sen gått hem för att öppna en till innan jag hämtade Florens på föris. Varför vill man ljuga om folk? Jag har noll tendenser till alkoholproblem. Jag kanske romantiserar roliga fyllor back in the days eller har en ironisk lite skämtsam jargong men surprise är aldrig full. Klarar inte av att vara bakis, speciellt inte när jag just varit deprimerad. Så sluta skriv lögner.

Googlat ”kan man spåra nån på flashback”. Och det kan man! Herre.gud.. Me, en detektiv."
Oj! Det där sista lät nästan som ett hot? Alla vet att Fb är ett träsk av trolleri, skitsnackande och fullt av idioter. Om man tar åt sig om vad som skrivs här bord elak nog fundera på vad man ska ha i det där berömda rampljuset att göra. Man KAN skaffa sig ett helt vanligt jobb. Utan att vara en influencer. Det hör liksom till yrket att alla inte älskar en och att folk definitivt kommer snacka skit om en (eller ”sprida” lögner)
Citera
2022-04-28, 07:27
Medlem
Oj herrrgud! Ytterst pinsamt och lite hotfullt nästan! Det var inga lögner! Hon skrev att de åt lunch, hon visade vinflaskan de drack, ett vin som inte går att beställa på glas (kanske får hon göra det för att hon är influenser?). I det andra så inlägget skriver hon att hon skämtsamt att hon fylleshoppat på Urban deli, hade druckit 3 glas vin innan. Skrev att hon köpte fisk som lagades den dagen och en flaska Chablis öppnades till det! Bara hon vet ju hur det egentligen var, men det uppfattas ju helt klart som hon dricker en del (vilket självklart är hennes fria val). Uppenbarligen en känslig tå i alla fall om hon läser i Elsas tråd och skriver ett helt försvarsinlägg om det. Om hon bryr sig om sånt får hon kanske tänka mer på hur hon uppfattas. Man får bilden av att hon dricker ofta och relativt mycket, flaskor beställs in, ibland skriver hon att ett vin beställts in till en vän och ett annat till henne, sedan fotas flaskorna. Hon kanske beställer glas om det går och ber om att fota flaskorna, vem vet! Men man får uppfattningen om att de dricker var sin flaska vin. Hon får dricka hur mycket hon vill såklart. Mycket alkholromantik förekomner ju hos Elsa och Sofia också men inte riktigt på samma sätt.
Citera
2022-04-28, 08:10
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Oj herrrgud! Ytterst pinsamt och lite hotfullt nästan! Det var inga lögner! Hon skrev att de åt lunch, hon visade vinflaskan de drack, ett vin som inte går att beställa på glas (kanske får hon göra det för att hon är influenser?). I det andra så inlägget skriver hon att hon skämtsamt att hon fylleshoppat på Urban deli, hade druckit 3 glas vin innan. Skrev att hon köpte fisk som lagades den dagen och en flaska Chablis öppnades till det! Bara hon vet ju hur det egentligen var, men det uppfattas ju helt klart som hon dricker en del (vilket självklart är hennes fria val). Uppenbarligen en känslig tå i alla fall om hon läser i Elsas tråd och skriver ett helt försvarsinlägg om det. Om hon bryr sig om sånt får hon kanske tänka mer på hur hon uppfattas. Man får bilden av att hon dricker ofta och relativt mycket, flaskor beställs in, ibland skriver hon att ett vin beställts in till en vän och ett annat till henne, sedan fotas flaskorna. Hon kanske beställer glas om det går och ber om att fota flaskorna, vem vet! Men man får uppfattningen om att de dricker var sin flaska vin. Hon får dricka hur mycket hon vill såklart. Mycket alkholromantik förekomner ju hos Elsa och Sofia också men inte riktigt på samma sätt.
Jag håller med, som jag skrev ovan: som offentlig person får man vara beredd
På att granskas, vridas på, misstolkas, hängas ut på skvallersidor/press etc. Man får lära sig att väga sina ord och fundera på hur man uppfattas. Jag tycker Frida verkar rätt hetsig, lite ADHD-person (har själv adhd så inget illa om det).
Att läsa om sig själv (eller i detta fall, en vän och kollega egentligen eftersom det är Elsas tråd) känns osunt. Men:nu vet vi åtminstone att det beiga gänget följer oss här på Fb! Precis som vi misstänkt tidigare när Elsa tex upprepade gånger skrivit inlägg som känns baserade på saker som luftats här…🙃
Citera
2022-04-28, 08:18
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Jag har inte hållt mig uppdaterad sen trådstarten så undrar om hon är lika rultig och proppmätt som när det begav sig? Nån som vet hennes längd kontra vikt i dagsläget?
Citera
2022-04-28, 08:21
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag har inte hållt mig uppdaterad sen trådstarten så undrar om hon är lika rultig och proppmätt som när det begav sig? Nån som vet hennes längd kontra vikt i dagsläget?
Proppmätt ja men mest på sig själv! Hon är så uppfylld av sig själv att hon nog spricker snart…
Citera
2022-04-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM

Nä, hon har gått ner massa. Hon är fortfarande rätt lång men senaste klänninginköpet var väl en strl 38.
Citera
2022-04-28, 08:23
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Proppmätt ja men mest på sig själv! Hon är så uppfylld av sig själv att hon nog spricker snart…

Uppskattad vikt i kg? Såg som hastigast en bild för nåt år sedan och då var hon rentav fetare än förr.
Citera
2022-04-28, 08:24
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehydrerad
Nä, hon har gått ner massa. Hon är fortfarande rätt lång men senaste klänninginköpet var väl en strl 38.

Hmm, 38 är klart tjockisstorlek Äter hon mest onyttigt så blir det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in