Citat:
Ursprungligen postat av
Galenkattkvinna
Oj herrrgud! Ytterst pinsamt och lite hotfullt nästan! Det var inga lögner! Hon skrev att de åt lunch, hon visade vinflaskan de drack, ett vin som inte går att beställa på glas (kanske får hon göra det för att hon är influenser?). I det andra så inlägget skriver hon att hon skämtsamt att hon fylleshoppat på Urban deli, hade druckit 3 glas vin innan. Skrev att hon köpte fisk som lagades den dagen och en flaska Chablis öppnades till det! Bara hon vet ju hur det egentligen var, men det uppfattas ju helt klart som hon dricker en del (vilket självklart är hennes fria val). Uppenbarligen en känslig tå i alla fall om hon läser i Elsas tråd och skriver ett helt försvarsinlägg om det. Om hon bryr sig om sånt får hon kanske tänka mer på hur hon uppfattas. Man får bilden av att hon dricker ofta och relativt mycket, flaskor beställs in, ibland skriver hon att ett vin beställts in till en vän och ett annat till henne, sedan fotas flaskorna. Hon kanske beställer glas om det går och ber om att fota flaskorna, vem vet! Men man får uppfattningen om att de dricker var sin flaska vin. Hon får dricka hur mycket hon vill såklart. Mycket alkholromantik förekomner ju hos Elsa och Sofia också men inte riktigt på samma sätt.
Jag håller med, som jag skrev ovan: som offentlig person får man vara beredd
På att granskas, vridas på, misstolkas, hängas ut på skvallersidor/press etc. Man får lära sig att väga sina ord och fundera på hur man uppfattas. Jag tycker Frida verkar rätt hetsig, lite ADHD-person (har själv adhd så inget illa om det).
Att läsa om sig själv (eller i detta fall, en vän och kollega egentligen eftersom det är Elsas tråd) känns osunt. Men:nu vet vi åtminstone att det beiga gänget följer oss här på Fb! Precis som vi misstänkt tidigare när Elsa tex upprepade gånger skrivit inlägg som känns baserade på saker som luftats här…🙃