2022-08-14, 19:35
Medlem
Nytt samarbete med Rum21, undrar hur lång tid det tar tills samma samarbete dyker upp hos Sofia.. tidigare samarbete med Rum21 med Fermob- utemöblerna var ju nästan identiska på deras bloggar haha
Citera
2022-08-15, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
På Gotland bor alla vänner i lador eller studior med exakt samma interiör och samma vita pizzor de lagar i pizzaugn och dricker samma beiga naturviner.

Haha har tänkt på exakt samma sak. Alla vänners hus ser likadana ut?! Blir förvirrad.
Citera
2022-08-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Nytt samarbete med Rum21, undrar hur lång tid det tar tills samma samarbete dyker upp hos Sofia.. tidigare samarbete med Rum21 med Fermob- utemöblerna var ju nästan identiska på deras bloggar haha

Hm....så de gröna trädgårdsmöblerna kommer också från rum 21? Alltså de ser så sjukt oinbjudande ut den där trädgårdshörnan som Elsa fått till. Mig påminner den om de hipp som happ utplacerade sprutlackerade metallmöblerna som står utplacerade i Jardin des Tuileries..... I paris så känns det väl lite härligt.....men så mycket myskänsla ger inte Elsas trädgård mig.

Nåja, Ebba von sydow och Emilia de Poret har också gjort reklam för Rum 21 i sin podd....så vissa företag verkar tro att det fungerar med alla influencers utan urskillning.

Hello Fresh är väl också ett av de företag som man ser hos precis alla instagramare/poddare.....

Och det där kosmetika märket med hascholja eller DBT eller vad det heter....förekom också hos många av influencrarna.

Nå undras vad det nya podd-avsnittet imorgon kommer att handla om? Den stora Köpenhamnsresan kanske....

Har ni lyssnat på förra veckans avsnitt? När E&S pratar om den kommande lågkonjukturen..... och Sofia säger att hur man upplever den beror helt och hållet på "hur man approcherar den"....vidare får en lära sig att sämre tider innebär att vi kommer inte att ha snittblommor till vardags utan fredagsbuketten kommer att komma tillbaka och att Sofia skall börja köpa små fllaskor vin istället för normalstorlek, det är hennes sätt att hantera inflationen.
Citera
2022-08-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlutedBlue

Har ni lyssnat på förra veckans avsnitt? När E&S pratar om den kommande lågkonjukturen..... och Sofia säger att hur man upplever den beror helt och hållet på "hur man approcherar den"....vidare får en lära sig att sämre tider innebär att vi kommer inte att ha snittblommor till vardags utan fredagsbuketten kommer att komma tillbaka och att Sofia skall börja köpa små fllaskor vin istället för normalstorlek, det är hennes sätt att hantera inflationen.

Hahaha jag orkar inte. Har slutat läsa bloggarna men ÄLSKAR att återvända hit och höra folk återberätta om poddarna.
Nån skrev tidigare här en metafor om att gänget är som Marie Antoinette med hov som lajvade vanliga sysslor, tex gå ut och plocka i förväg tvättade ägg. Tycker det var så spot on. Dags att dra åt livremmen, köp 500kronors buketter enbart om fredagarna🙄. Tack för spartipset, tror med säkerhet Sofia att du var FÖRST med detta supertips😂
Citera
2022-08-15, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpuss
Hahaha jag orkar inte. Har slutat läsa bloggarna men ÄLSKAR att återvända hit och höra folk återberätta om poddarna.
Nån skrev tidigare här en metafor om att gänget är som Marie Antoinette med hov som lajvade vanliga sysslor, tex gå ut och plocka i förväg tvättade ägg. Tycker det var så spot on. Dags att dra åt livremmen, köp 500kronors buketter enbart om fredagarna🙄. Tack för spartipset, tror med säkerhet Sofia att du var FÖRST med detta supertips😂

Men du skynda dig att titta på Elsas instagram stories/händelser.....där ska plocka lite grönska vackert i en korg.....men det ser ut som att Elsa SLITER ner äpplekvistar....uppenbarligen vet hon inte att kvistar som inte har förvedats ännu är ganska sega och inte går att bryta av.....lilla filmsnutten avslutas med att en högröd irriterad Elsa blänger förföriskt ljuvt mot kameran och puffar till luggen lite skälmskt....

Tala om Marie-Anotinette moment Elsa lajvar livet på landet för fullt i ljuva vita kläder utan att ha en susning om att hon behövt en sekatör eller åtminstone en sax till grenarna.
Senast redigerad av FlutedBlue 2022-08-15 kl. 16:59.
Citera
2022-08-15, 18:36
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlutedBlue
Men du skynda dig att titta på Elsas instagram stories/händelser.....där ska plocka lite grönska vackert i en korg.....men det ser ut som att Elsa SLITER ner äpplekvistar....uppenbarligen vet hon inte att kvistar som inte har förvedats ännu är ganska sega och inte går att bryta av.....lilla filmsnutten avslutas med att en högröd irriterad Elsa blänger förföriskt ljuvt mot kameran och puffar till luggen lite skälmskt....

Tala om Marie-Anotinette moment Elsa lajvar livet på landet för fullt i ljuva vita kläder utan att ha en susning om att hon behövt en sekatör eller åtminstone en sax till grenarna.
Hahaha JAG DÖR! Fy satan vad pinsamt!
Ändå sätter skrattet sig lite i halsen, hyfsat obehagligt med denna totala frånvändhet från verkligheten. Eller ja, andra människors verklighet då.
Citera
2022-08-15, 22:36
Medlem
dracculas avatar
Elsas brorsa Sigge har i sitt senaste inlägg på insta lagt ut en filmsnutt när man ser Elsa bakifrån springa till nån loppis. Jag får INTE ihop denna film där hon ser hyfsat rund ut, typ som förr, med hennes egna bilder där hon ser väldigt smal ut. Hon måste vara sjukt bra på att posera ”rätt” för det är som två olika personer.
Citera
2022-08-16, 12:33
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Elsas brorsa Sigge har i sitt senaste inlägg på insta lagt ut en filmsnutt när man ser Elsa bakifrån springa till nån loppis. Jag får INTE ihop denna film där hon ser hyfsat rund ut, typ som förr, med hennes egna bilder där hon ser väldigt smal ut. Hon måste vara sjukt bra på att posera ”rätt” för det är som två olika personer.

Haha så rolig spaning! Håller med om att det ser ut som helt olika personer. Personen på filmen verkar inte heller vara någon löpare direkt konstigt nog :’))
Citera
2022-08-16, 13:59
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Haha så rolig spaning! Håller med om att det ser ut som helt olika personer. Personen på filmen verkar inte heller vara någon löpare direkt konstigt nog :’))
Nej, det är mycket märkligt! Var också nån bild för ett tag den som Mira (?) tagit (nåt samarbete) där man ser Elsas ben, och på den bilden ser vare sig benen eller resten av Elsa smal ut, eller ja, så smal som hon ser ut på de egna bilderna.
Citera
2022-08-16, 14:03
Medlem
Branogbitters avatar
Kollade videon på Sigges insta igen. Alltså, Elsa är ju tjock och springer som en rultig liten tant. Vad händer?? Är hennes bilder retuscherade? Ljuger hon om hur hon tränar?
Citera
2022-08-16, 17:09
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Hahaha JAG DÖR! Fy satan vad pinsamt!
Ändå sätter skrattet sig lite i halsen, hyfsat obehagligt med denna totala frånvändhet från verkligheten. Eller ja, andra människors verklighet då.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Vill ni inte vara vänliga och länka i den här tråden, eller måste man ha konton på instagram, instastory osv för att kunna se?
Citera
2022-08-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Vill ni inte vara vänliga och länka i den här tråden, eller måste man ha konton på instagram, instastory osv för att kunna se?

https://www.instagram.com/p/Cg6EdXTjoMV/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Det ska gå att titta utan att ha ett konto, men det underlättar väldigt om du har appen.

Håller helt med, det ser ut som en annan person, men även jag kan väl känna igen mig i att man väljer de mest smickrande bilderna av sig själv, även om det inte brukar vara såhär stor skillnad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in