2021-12-10, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Gud va tydlig jag var Ursäkta. För mig såg det ut som kedjan Zara på Drottninggatan. Hon fotade/filmade högt uppifrån, från annat hus - troligen snett mittemot. Och la upp det på insta stories

Hört att hon jobbar med styling av lägenheter inför försäljning.
Citera
2021-12-10, 17:03
Medlem
Sofia skriver på bloggen att hon led av svår anorexia som tonåring, någon som vet om det stämmer? Har hört från olika håll att det inte var så, inte vad som märktes utåt i alla fall. Kan ju såklart ha varit så ändå.. Mina källor är ganska frågande till den informationen i alla fall..
Citera
2021-12-10, 17:22
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Sofia skriver på bloggen att hon led av svår anorexia som tonåring, någon som vet om det stämmer? Har hört från olika håll att det inte var så, inte vad som märktes utåt i alla fall. Kan ju såklart ha varit så ändå.. Mina källor är ganska frågande till den informationen i alla fall..
Jag skulle tro att det stämmer. Hon beskriver det mycket trovärdigt och dessutom ska sjukdomen ha utvecklats när hon bodde i Australien, så diverse källor i Sverige har förmodligen haft noll insyn.
Citera
2021-12-10, 18:06
Medlem
Citat:

Jag skulle gissa ja. Hon har pratat om det relativt mycket, både på bloggen och i podden. Å andra sidan kanske inte det betyder att man talar sanning, men hon är åtminstone konsekvent. Är hon falsk och verkar ha ljugit en del? Ja. Men jag förstår inte riktigt varför hon skulle ljuga om det här. Vad har du för källor?
Citera
2021-12-10, 18:18
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Sofia ska kanske ha en egen tråd?
Citera
2021-12-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambib
Jag skulle gissa ja. Hon har pratat om det relativt mycket, både på bloggen och i podden. Å andra sidan kanske inte det betyder att man talar sanning, men hon är åtminstone konsekvent. Är hon falsk och verkar ha ljugit en del? Ja. Men jag förstår inte riktigt varför hon skulle ljuga om det här. Vad har du för källor?

Folk som kände henne i tonåren. Dom typ ”va hade hon anorexia? Det hade jag ingen aning om”. Man kan ju ha anorexia även om man inte är gravt underviktig men det brukar väl märkas lite på andra sätt; dåligt mående, vara borta från skolan kanske eller likande.
Citera
2021-12-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
SJÄLVPORTRÄTT: https://youtu.be/Ky36u4thCdQ

Fånigt. Vad är syftet med den filmsnutten?
Jag och jämnåriga tjejer såg också ut sådär på 60-talet. Fast vi putade inte med läpparna och och vi försökte inte se ut som anknäbb.
Citera
2021-12-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
Fånigt. Vad är syftet med den filmsnutten?
Jag och jämnåriga tjejer såg också ut sådär på 60-talet. Fast vi putade inte med läpparna och och vi försökte inte se ut som anknäbb.

Material som inträdesprov. Alla sökande till utbildningen skulle skapa en kort film utan ord som beskrev hur de var som personer.
Citera
2021-12-10, 21:40
Medlem
Citat:
Folk som kände henne i tonåren. Dom typ ”va hade hon anorexia? Det hade jag ingen aning om”. Man kan ju ha anorexia även om man inte är gravt underviktig men det brukar väl märkas lite på andra sätt; dåligt mående, vara borta från skolan kanske eller likande.

Kände de henne hela tonåren? Det verkar ju ha varit under de senare, om man utgår från vad hon skrev i senaste inlägget. Känns som en konstig grej att ljuga om, verkar ha varit självupplevt när hon skriver om det.
Citera
2021-12-11, 07:54
Medlem
Citat:

Hur ska någon utifrån kunna vittna om det? En ätstörning syns väl inte alltid på utsidan och hon regodjorde knappast för sina besök på BUP för bekanta? Det är en väldigt hård anklagelse att påstå att någon skulle ljuga om en sådan sak. Känns inte som att de är särskilt schyssta kompisar.

Det förklarar dock något jag tidigare funderat på, varför alla hennes nära vänner som syns i bloggen verkar vara från hennes vuxenliv/karriär och inte barndom/tonår.
Senast redigerad av AdlerSaddler 2021-12-11 kl. 07:57.
Citera
2021-12-11, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Kände de henne hela tonåren? Det verkar ju ha varit under de senare, om man utgår från vad hon skrev i senaste inlägget. Känns som en konstig grej att ljuga om, verkar ha varit självupplevt när hon skriver om det.

Håller helt med om det! Påstår inte att hon ljuger! Jag har personligen ingen aning! Hon skulle mycket väl ha kunnat ha haft det utan att de visste men dessa personer påstår även att hon ljugit om andra saker och kraftigt förvrängt saker på olika sätt.
Citera
2021-12-11, 14:23
Medlem
Citat:
Håller helt med om det! Påstår inte att hon ljuger! Jag har personligen ingen aning! Hon skulle mycket väl ha kunnat ha haft det utan att de visste men dessa personer påstår även att hon ljugit om andra saker och kraftigt förvrängt saker på olika sätt.

Syftade inte på dig utan hennes så kallade ”barndomsvänner”.

Om man vill skada någons anseende är väl just svepande påståenden om att en person far med diverse osanningar det absolut bästa, eftersom sådana anklagelser inte går att kontrollera. Men att dessutom påstå att en offentlig person skulle dikterat ihop en svår ätstörning är väl rätt graverande och snarare att likställa med att man vill framställa hen som mytoman. Det är väl ett karaktärsmord som heter duga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in