Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Den här tråden har pågått i över 10 pga att du fortsätter att låtsas som att prisökningen är normal.
Du skulle leverera dina bevis. Dvs mätdata och beräkningar.
Var har du dom?
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Du har ännu inte lyckats visa hur stor del av prisökningen som beror på
Du påstod. Du har bevisbördan.
Var är dina mätdata och var är dina beräkningar.
Det är tomt.
Helt tomt.
Och nu försöker du bara smita undan.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
1. "folkökning"
Vad har det med något att göra?
Har bilpriserna stigit pga "folkökning"?
Förstår du verkligen inte hur fel och okunnigt du tänker.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
2. white flight pga "folkökning"
Varför är "white flight" strikt och monotont kopplat till avståndet från T-centralen.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Jag kommenterar bara att det finns saker på den svenska marknaden som är designade att skapa en bubbla och den prisökningen vi har haft...
Det är tveklöst så i din fantasivärld. Men sedan skall du visa att det gäller i verkligheten. Och där är framgången exakt 0.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Du kan ta det lugnt för jag är en av vinnarna men du låter som en del av mina kollegor som helt enkelt vägrar förstå hur tur de hade som kom in på marknaden vid rätt tidpunkt.
Jag ser de allvarliga bristerna i vad du skriver och då är du inget som kan betecknas som vinnare.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Du får gärna vara någorlunda allmänbildad om du ska diskutera.
Det hjälper du inte när den jag diskuterar med får byfånar framstå som klipska.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Vad bra. Då förbjuder vi bankerna att efterskänka amorteringar om det inte gör någon skillnad.
Banker efterskänker inget.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Du är så bortgjord. Nivån på amortering kan inte både vara ointressant och det första som ryker när det blir kris.

Att du hänvisar till internationell standard men inte ens klarar att ange standardiseringsorganet och än mindre få fram ett dokument som beskriver standarden gör inte mig till bortgjord.
Det är tvärtom.