2022-04-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Stryk ordet medicin ur dina tankar när det kommer till 5 htp. Detta är 100% ett naturligt ämne som redan finns i våra kroppar och även i naturen.
Sen ska man ju inte kasta i sig flera gram om dagen för det.

Det är bra att vara försiktig av sig och jag ber om ursäkt för mitt vassa svar innan.

Hoppas du får lika bra effekt på 5htp som jag och många andra.
Det e lugnt, jag e medveten om jag är lite jobbig
Men är 100 mg en bra dos att starta med? Lr ska man köra 50 mg? Dela kapsel?
Lrr det så ”små” doser så det ev inte har så stor betydelse?
Citera
2022-04-24, 14:22
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumpa280
Det e lugnt, jag e medveten om jag är lite jobbig
Men är 100 mg en bra dos att starta med? Lr ska man köra 50 mg? Dela kapsel?
Lrr det så ”små” doser så det ev inte har så stor betydelse?

JAG har svårt att se 100mg på något sätt skulle vara för mycket men med tanke på hur enkelt det är att öppna en kapsel och dela innehållet i två likvärdiga högar så kan du absolut prova 50mg först.
Jag personligen brukar börja "en kur" med 3-400 mg i 2-3dagar innan jag går ner till 100mg per dag.
Jag upplever att effekt kommer något fortare då.
Citera
2022-04-24, 14:26
Medlem
Citat:
JAG har svårt att se 100mg på något sätt skulle vara för mycket men med tanke på hur enkelt det är att öppna en kapsel och dela innehållet i två likvärdiga högar så kan du absolut prova 50mg först.
Jag personligen brukar börja "en kur" med 3-400 mg i 2-3dagar innan jag går ner till 100mg per dag.
Jag upplever att effekt kommer något fortare då.
Ok, tack för info

Hittade 50 mg här:
https://www.mabrapostorder.se/kassa/198534325

Känns lite mer safe att beställa från en svensk sida men vete 17 om det märket.. något du känner till?
Kollade även på amazon men där hittade jag inget om hur mkt mg det var….?
Citera
2022-04-24, 14:32
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ok, tack för info

Hittade 50 mg här:
https://www.mabrapostorder.se/kassa/198534325

Känns lite mer safe att beställa från en svensk sida men vete 17 om det märket.. något du känner till?
Kollade även på amazon men där hittade jag inget om hur mkt mg det var….?

Alla svenska sidor som säljer 5 htp kör drop shipping. DVs att du beställer utav dem och de i sin tur från utlandet.

Jag köper via denna sida och gjort så många ggr utan problem
https://www.fruugo.se/search?q=5%20htp&brand=Solgar
Citera
2022-04-24, 14:34
Medlem
Citat:
Alla svenska sidor som säljer 5 htp kör drop shipping. DVs att du beställer utav dem och de i sin tur från utlandet.

Jag köper via denna sida och gjort så många ggr utan problem
https://www.fruugo.se/search?q=5%20htp&brand=Solgar
Där fanns ju oxå flera olika att välja bland.. vilken ska man ta? 🙈🤔😄
Citera
2022-04-24, 14:55
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Där fanns ju oxå flera olika att välja bland.. vilken ska man ta? 🙈🤔😄

De är för att de har olika återförsäljare via deras hemsida. Köp "grönsakskapslar" som kostar runt 600kr för 90 kapslar.
Citera
2022-04-24, 18:20
Medlem
Citat:
Och du får effekt på så låg dos?
Såg att det fanns 25 mg på nätet att beställa men hur vet man att man får rätt grejer så att säga… känns så unsafe att beställa så från nån utländsk site 🤔

Japp jag får effekt. Köp av ett etablerat företag om det är första gången, förslagsvis "Solgar".
Citera
2022-04-24, 19:46
Medlem
Är det nån här som upplever insättningsbesvär på samma sätt som ssri? Att det typ blir värre de 2 första veckorna innan effekt ses?
Och fast att folk säger att det man inte kan få biverkningar så tror jag inte riktigt på det - nån måste väl upplevt nån bieffekt?
Jag testade Ksm66 och alla sa att ”nej då, finns inga biverkningar” …yeahh right, ca 1h efter intag drabbades jag av extrem rastlöshet och hjärtklappning som håller i sig minst 6h….
Visst, jag är skeptiskt men jag kommer prova.. men vill höra andras erfarenheter ( och självklart säger det ju inget om hur just jag kommer reagera )
Citera
2022-04-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Har precis börjat igen efter ett avbrott på några år. Av personlig erfarenhet vill jag påstå att om det är serotonin som ställer till besvär såsom nedstämdhet eller irritation, så kan det här vara till nytta.
För mig fungerar det humörhöjande och ger ett mycket bra fokus.

Beställde från amazon för en hundring eller något sådant. Äter en låg dos och det fungerar bäst, mår inte alls bra på rekommenderad sådan.

Vad för dos kör du? 50 mg?
Citera
2022-04-24, 19:59
Medlem
Kul att läsa hur folk känner effekt av sockerpiller.
Ni blir säkert helt stenade av johannesört från apoteket oxå?
Citera
2022-04-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Vad för dos kör du? 50 mg?

Lite mindre faktiskt, men det beror helt på vilken dag i veckan det handlar om. Jag tar även en MAO-hämmare 1-2 dagar i veckan så dagen efter minskas 5-HTP lite mer.
Citera
2022-04-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Lite mindre faktiskt, men det beror helt på vilken dag i veckan det handlar om. Jag tar även en MAO-hämmare 1-2 dagar i veckan så dagen efter minskas 5-HTP lite mer.
Vilken Mao hämmare tar du? Aurorix?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in