2014-11-13, 12:11
Medlem
Förvisso, ibland händer det inte mig heller, men när man väl får dessa drömmar så är det ganska brutalt.
Någon mer än jag som känner i skallen när både 5-HTP och L-tyorsin går in i blodet? Svårt att förklara känslan. Som att det kittlas/pirrar i hårrbotten, absolut inte obehagligt dock.
Citera
2014-11-13, 12:15
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Förvisso, ibland händer det inte mig heller, men när man väl får dessa drömmar så är det ganska brutalt.
Någon mer än jag som känner i skallen när både 5-HTP och L-tyorsin går in i blodet? Svårt att förklara känslan. Som att det kittlas/pirrar i hårrbotten, absolut inte obehagligt dock.
Mardrömmar har jag, däremot så blir jag också väldigt trött så jag upplever aldrig några problem.

Syftar du på brain-zaps?
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Hur många som har just serotoninbrist i Sverige är väl oklart men att en stor del av befolkningen befinner sig i en hormonell obalans är det ingen tvekan om. Studier visar att vi hela tiden får en ökad psykisk ohälsa i landet, främst bland unga. Och där får man väl dra sin egna parallell.
Det är vår oförmåga att utsöndra dopamin som gör att allt fler blir deprimerade. Eftersom vi lever i ett bra land(ja, bättre än de flesta trots allt), och vi alla har allt vi redan behöver och vi sällan har några mål att sträva efter så utsöndras mindre dopamin och därav så blir vi mer deprimerade.
Det senaste South Park avsnittet förklarade detta jävligt bra faktiskt.
Senast redigerad av The Crash 2014-11-13 kl. 12:20.
Citera
2014-11-13, 19:14
Medlem
Fyfasen, kanske är brainzaps då, känns lätt i skallen samtidigt, men inte att det blixtrar direkt. Om någon testat TENS. Tar man max frekvens och allt, nåt sånt.
Citera
2014-11-25, 11:54
Medlem
3ndymions avatar
Tjena!

Tog E dom två första helgerna i Oktober, 1a November tog jag MDMA och den gångna helgen tog jag MDMA en gång till.
Älskar verkligen ruset och har hört om hur man ska ha uppehåll mellan varje tillfälle för att låta hjärnan repa sig. Dock har det längsta uppehållet varit mellan denna helgen som var och tillfället innan, alltså ca 3 veckor.
Har bestämt mig nu för att försöka ha uppehåll till iaf nyår då nästa intag planeras.

Har inte känt någon större förlust effektmässigt, har stampat loss och röjt som gångerna innan oavsett tiden på uppehållet. Dock vill jag inte utmana ödet och tänkte därför knapra lite 5-HTP tills nyår.

Har därför några frågor angående 5-HTP, har försökt söka men svaren jag läst har antingen varit väldigt blandade eller inte besvarat mina frågor.

Hur är risken med att beställa utomlands från t.ex. UK? Är tullen på hugget eller man behöver inte oroa sig?
Ser att folk tar det på antingen morgonen eller kvällen beroende på hur deras kropp reagerar på 5-HTP så jag får väl testa mig fram där, men vad är rekommenderat? Jag tänkte typ 1 tablett dagligen (100mg?) fram till ca 4-5 dagar innan nyår så kroppen hinner ställa om från kosttillskott till egen produktion. 24h är väl minsta tid man ska låta gå mellan intag av 5-HTP och MDMA.

Kan man veta utan uppehåll på 5-HTP att ens egen serotoninproduktion kommit igång igen?
Hur länge behöver man ta 5-HTP för att återställa ens serotonindepåer?

Förstår om det inte finns direkta svar baserade på fakta utan det mesta är väl relativt individuellt från person till person.

Edit: Vid varje E-tillfälle har jag bara tagit 1 E, och med MDMA tog jag ca 4-500mg utspritt på 9 timmar och nu sist ca 300mg utspritt på ca 4 timmar.
Senast redigerad av 3ndymion 2014-11-25 kl. 12:21.
Citera
2014-11-26, 14:31
Medlem
Var kan jag beställa inrikes? Snabb leverans och säkert.

Och hur fungerar det? Har aldrig beställt på nätet förut. Är skriven hos mina föräldrar men bor någon annanstans. Det kommer väl inget dit?
Senast redigerad av molokai 2014-11-26 kl. 14:34.
Citera
2014-11-26, 16:28
Medlem
Det är farligt att kombinera detta med ssri va? Känner inte att zoloft hjälper speciellt mycket mot min depression så skulle vilja testa detta istället. Om jag skiter i att ta zoloft i säg 1 vecka, är det då safe att prova denna?
Citera
2014-11-26, 20:02
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molokai
Var kan jag beställa inrikes? Snabb leverans och säkert.

Och hur fungerar det? Har aldrig beställt på nätet förut. Är skriven hos mina föräldrar men bor någon annanstans. Det kommer väl inget dit?

Finns inte inrikes mig veterligen. Det kommer till den adress du uppger när du handlar av en butik. Möjligen att det kan bli strul om du inte har ditt namn på dörren eller något men majoriteten av brevbärare har inte tid att kolla sånt utan delar bara ut till den aktuella adressen oavsett namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Det är farligt att kombinera detta med ssri va? Känner inte att zoloft hjälper speciellt mycket mot min depression så skulle vilja testa detta istället. Om jag skiter i att ta zoloft i säg 1 vecka, är det då safe att prova denna?

Ja det är safe. Det finns en risk åtminstone i teorin för serotonergt syndrom vid intag av 5-HTP i kombination med antidepressiva men har du gjort uppehåll är det ingen fara.
Senast redigerad av R.R 2014-11-26 kl. 20:04.
Citera
2014-11-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Finns inte inrikes mig veterligen. Det kommer till den adress du uppger när du handlar av en butik. Möjligen att det kan bli strul om du inte har ditt namn på dörren eller något men majoriteten av brevbärare har inte tid att kolla sånt utan delar bara ut till den aktuella adressen oavsett namn.
Ok finns det någon risk att importera? Kan det hamna i tullen? Vad händer då?
Citera
2014-11-27, 11:36
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ok finns det någon risk att importera? Kan det hamna i tullen? Vad händer då?

Då det är läkemedelsklassat kan väl tullen plocka det om det fastnar där. Dock verkar det inte bli någon påföljd, har åtminstone inte hört talas om någon som blivit dömd för att ha fört in läkemedel inom EU. Kanske man får brev hem där de vill ha mer information om försändelsen och då är det väl bara att ignorera så blir den förverkad sen. Beställer man utanför EU däremot skulle jag tro det både är större risk att det fastnar och för ev. påföljder.
Citera
2014-11-27, 12:44
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Då det är läkemedelsklassat kan väl tullen plocka det om det fastnar där. Dock verkar det inte bli någon påföljd, har åtminstone inte hört talas om någon som blivit dömd för att ha fört in läkemedel inom EU. Kanske man får brev hem där de vill ha mer information om försändelsen och då är det väl bara att ignorera så blir den förverkad sen. Beställer man utanför EU däremot skulle jag tro det både är större risk att det fastnar och för ev. påföljder.

Mjo ofantligt större risk att tullen norpar det om det inte är inom EU.
Citera
2014-11-27, 13:35
Medlem
Citat:
Skickar de ett eventuellt brev till adressen jag har beställt prylarna till eller adressen jag står skriven på?
Citera
2014-11-27, 15:06
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Skickar de ett eventuellt brev till adressen jag har beställt prylarna till eller adressen jag står skriven på?

Till den adress du angett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in