Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-04-16, 11:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Bästa inlagda /salt gurkor som kan hittas i en vanlig coop /ica?
Nu hittar man nog inte detta i en vanlig ICA.
Men Felix tunnskivade smörgåsgurka i 8,9kg konserven är otroligt god.
Gör åt en sådan burk per år ungefär.
Citera
2022-04-19, 17:57
Medlem
Såna där frysta pommes som man kan köpa i påse i butik, är dom lite förkokta eller något innan dom fryses? Eller är dom helt råa?

Började fundera på det för läste om hur man fryser in potatis och då rekommenderades det att koka dom först
Citera
2022-04-21, 22:50
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Såna där frysta pommes som man kan köpa i påse i butik, är dom lite förkokta eller något innan dom fryses? Eller är dom helt råa?

Började fundera på det för läste om hur man fryser in potatis och då rekommenderades det att koka dom först
De är tillagade.
Citera
2022-04-21, 23:40
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt

De är förfriterade.
Citera
2022-04-22, 23:54
Medlem
Bertil85s avatar
Hur göra french toast utan ägg?
Citera
2022-05-11, 13:19
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Hur göra french toast utan ägg?

Om du vill få liknande stekyta så kanske du kan testa att steka smörgåsen med majonnäs istället för smör. https://tiphero.com/mayo-grilled-cheese

Hur kommer det sig att champinjoner i min kyl blir "dåliga" efter ett par dagar? Med dåliga så menar jag att de bara går sönder så fort jag försöker skiva dem. I butiker förvaras de ju också i en kyl.
Citera
2022-05-11, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Om du vill få liknande stekyta så kanske du kan testa att steka smörgåsen med majonnäs istället för smör. https://tiphero.com/mayo-grilled-cheese

Hur kommer det sig att champinjoner i min kyl blir "dåliga" efter ett par dagar? Med dåliga så menar jag att de bara går sönder så fort jag försöker skiva dem. I butiker förvaras de ju också i en kyl.

Majonnäs innehåller ägg.
Citera
2022-05-24, 01:48
Medlem
Bertil85s avatar
Vad kallas den; Kyss Kebab eller Shyws Kebab ?

Ni vet det där som börjat säljas i butik och restaurang.
Citera
2022-05-24, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vad kallas den; Kyss Kebab eller Shyws Kebab ?

Ni vet det där som börjat säljas i butik och restaurang.

Shish.
Det har funnits på restaurang i evigheter.
Citera
2022-05-25, 23:47
Medlem
thebyebyemans avatar
God köpe-sås som går och ha till stekt kyckling? Är en jävla djungel och hitta vilken sås som är bra
Citera
2022-05-26, 00:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
God köpe-sås som går och ha till stekt kyckling? Är en jävla djungel och hitta vilken sås som är bra

Beror på vad du är ute efter. Tomatbaserad, stark, vitlök, dressing, aioli, sweet chili, ranch, curry, pepparsås, pestosås, Bea, svampsås, tzatziki, jordnötssås eller Masala?
Citera
2022-05-26, 08:26
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Beror på vad du är ute efter. Tomatbaserad, stark, vitlök, dressing, aioli, sweet chili, ranch, curry, pepparsås, pestosås, Bea, svampsås, tzatziki, jordnötssås eller Masala?

Vitlök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in