2022-04-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att hänvisa till att Esbjörn ev led av kognitiva störningar under Sektdrottningens övertalningkampanj är inte att svartmåla Esbjörn.

MEN att lägga ut denna historik om Esbjörn från 2001 och framåt i tråden det är att svartmåla och att fullständigt förnedra Esbjörn! Ser du inte skillnaden i det så kan jag inte heller hjälpa dej att det förstå.
Du har skrivit att Esbjörn är dement, och att han är halvt dement. Nu är det plötsligt eventuella kognitiva störningar. Vilket är det? Du har aldrig balls att kommentera när du gång på gång beslås med lögn, utan drar bara upp en ny gammal lögn och upprepar den.
Din Sektdrottning verkar ha alldeles för stor kontroll över dig, det kan inte vara nyttigt.
Om du inte förstår att det är svartmålning att kalla någon med "eventuella kognitiva störningar" för dement kan jag inte heller hjälpa dej att förstå det.
2022-04-22, 17:32
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst lever vi i en märklig tid, när Putin invaderar Ukraina och vår tillvaro på jorden ändras på några få timmar, när vi får hot som rubbar hela säkerhetsbalansen i vår omvärld.

Det jag noterar, är att en tidning jag tidigare sett på som en megafon åt sossar, plötsligt har samma åsikter som mig. Alla normalt funtade människor oavsett politisk färg, börjar prioritera säkerhet och Sveriges framtid som självständig stat.

Men inte Ebba Busch. Hon prioriterar sitt husköp, och lämnar gärna makten till ännu en sosseregering, bara hon fär sitt sketna Intagrambóbjekt.

Jag tycker det är en styrka att kunna ändra uppfattning när nya omständigheter uppenbarar sig. Det visar att man noterar vad som sker i omvärlden i stort och i smått. Man måste anpassa sig till omvärlden, särskilt sånt som krig och hot om krig.

Men för dig, och Ebba Busch är Esbjörn för obetydlig, för att ni ska se honom i den stora ledaren Ebba Buschs tankar om livspussel. Då är det OK för Ebba Busch att kriga, när hon borde retirera genom att återkalla sin talan. Hon ser ju att Esbjörn i underläge, och att han likt Zelensky, inte ger sig.

Hon borde göra samma analys som vi alla gör om Putin. En seger för Ryssland kommer få återverkningar för all framtid, där invasionen inte kommer sluta bra. Det finns ingen tillvaro längre, där allt återgår till det gamla normala för Putin eller för Ebba Busch.

Husköpet kommer vara de som förstör resten av Ebba Buschs liv, då hon inte fattar stigmat som kommer vara det som definierar henne. Om HD inte ger Esbjörn möjlighet att få sin sak prövad i domstol, är detta ett fall för Europadomstolen, med Sverige i skampålen.
På vilka grunder skulle hans överklagan behandlas i Europadomstolen?
Om du avser husköpet så kan och har han ej överklagat det.
För OM det var det så är det passerat då ED inte tar upp någon tvist som är äldre än 4 månader (efter 1e feb -22).
Om det gäller hans egna stadsfästelse så får han ju själv stå vid skampålen och då pröva sin sak mot sig själv.
Hur skulle det vara, "anser du Esb...De...att du har brukat egenmäktighet mot dig själv??
ESB SVARAR JA OCH BLIR DÖMD TILLATT BETALA 40 DAGSBÖTER TILL SIG SJÄLV. a 200 kr
Detta överklagar han såklart ....'
Senast redigerad av braattha 2022-04-22 kl. 17:34.
2022-04-22, 18:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du har inte förstått särskillt mycket, faktiskt.... Ser ditt ifrågasättande av min integritet som ett svaghetstecken från dig för övrigt. Ni i pojkhögern har mycket att lära...

Vad en ledande politiker gör även som privatperson finns det skäl att diskutera offentligt. En åldring i Uppsala är knappast en offentlig person på samma sätt. Ingeting märkligt. Vad det gäller det juridiska har jag inte uttalat mig annat än att jag gissar att Ebba har juridiken på sin sida. Ser ingen anledning att revidera den synpunkten. Vad jag däremot tycker är att Ebba uppträtt oklokt, och rent av oetiskt. Det är inte svårt att köpa ett hus - har gjort det själv nyligen. En god affär karaktäriseras av att båda sidor är nöjda med den. Så är det inte i detta fall. Därför borde Ebba på ett tidigt stadium dragit sig ur denna affär - ja det klokaste hade föresten varit att aldrig initiera den. Detta är egentligen självklarheter.

Så det är bara ett ytterligare tecknen på att Ebba - tyvärr - inte är mogen den position hon hamnat i.

Så, berätta, vilka kontroller gjorde du innan du köpte ditt hus? Begärde du en psykologutredning av din säljare innan kontrakt? Eller, alltså, jag menar, en sådan fick du väl se innan du ens tog kontakt och meddelade att du var intresserad av att köpa huset, eller hur!?

Nej, den som verkligen inte fatta något, är du. Det finns en kontext, och man kan inte diskutera Ebbas agerande utan att diskutera kontexten, och Esbjörn är en del av kontexten. Men det där med kontext förstår du förmodligen inte heller ett smack av.
2022-04-22, 18:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
En mäklare är ingen garanti mot en strulig motpart, tvärtom så springer de ofta och gömmer sig när den ena parten strular och menar på att de inte är ansvariga, de förmedlar bara affären, men sin provision skall de likt förbannat ha.

Mäklare är överskattade om man har en köpare.

Det har du helt rätt, och de är inte bara överskattade, de här helt och komplett onödiga. De tillför ingenting. Jag har både sålt och köpt fastigheter utan mäklare inblandade. Flera gånger. Det går så bra så. Bättre faktiskt, skulle jag vilja påstå.

Esbjörn gjorde ett i grund och botten klokt val som valde bort mäklare. Vad skulle han med en sådan till, köpare fanns redan och resten fixar man enkelt utan mäklare. I Esbjörns fall skötte ju Ebba allt annat och det med den äran också. Allting korrekt och riktigt utfört, det har flertalet granskningar av alla inblandade visat, eftersom Esbjörnligan okynnesanmäler folk till höger och vänster så som de rättshaverister de är.
2022-04-22, 18:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Hur förhindrar en mäklare att en säljare ångrar sig mellan påskrift och tillträde? Vad kan han göra om så ändå sker?

Det är ju lite intressant det där. Om Esbjörn ändå anlitat en mäklare, då hade nog mäklaren sett till att Esbjörn var med på banken den där dagen i september. Så, ja, ur det perspektivet hade Esbjörn nog inte behövt oroa sig.

Men visst, om Esbjörn gjort sig helt oanträffbar även för mäklaren, som han gjorde för Ebba, så hade inte heller en mäklare kunnat göra något annat än att stå och se på, och på samma vis som Ebba och Ebbas ombud, försöka få kontakt med Esbjörn. Men han vägrade ju.
2022-04-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är ju lite intressant det där. Om Esbjörn ändå anlitat en mäklare, då hade nog mäklaren sett till att Esbjörn var med på banken den där dagen i september. Så, ja, ur det perspektivet hade Esbjörn nog inte behövt oroa sig.

Men visst, om Esbjörn gjort sig helt oanträffbar även för mäklaren, som han gjorde för Ebba, så hade inte heller en mäklare kunnat göra något annat än att stå och se på, och på samma vis som Ebba och Ebbas ombud, försöka få kontakt med Esbjörn. Men han vägrade ju.

Mäklaren kunde ju erbjudit sig att samåka/samköra till banken, fast det gick ju inte så bra för Ebba....
2022-04-22, 18:21
Medlem
Citat:
Är båda parter med på att häva affären skall ingen inbilla mig att det är omöjligt. Vilket naturligtvis är självklart.

Du är nog lite trög, det har bevisats åtskilliga gånger att Esbjörn inte alls ville medverka till en korrekt hävning av köpet.

Det han eller möjligtvis Majkgård försökte göra var att gå till banken, föra över handpenningen och sedan låtsas att det regnade…
2022-04-22, 18:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
Mäklaren kunde ju erbjudit sig att samåka/samköra till banken, fast det gick ju inte så bra för Ebba....

Precis.
Men som du är inne på, det gick inte så bra för Ebba, och en mäklare hade förmodligen bara sagt - Fint, då syns vi på banken den 16e september, och där hade han suttit och väntat tillsammans med Ebba.
2022-04-22, 18:57
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Är båda parter med på att häva affären skall ingen inbilla mig att det är omöjligt. Vilket naturligtvis är självklart.

Naturligtvis är det självklart om båda parter varit villiga att i samråd häva köpet.
Nu var det ju bara köparen som var villig att vid samråd låta säljaren häva köpet.
För säljaren vägrade att häva och säljarens ombud vägrade närvara vid samråd.
Vem har då orsakat turerna som förevarit och efter förlikningen alla överklaganden?
Ingen ska då inbilla mig att det var säljaren!
2022-04-22, 19:05
Bannlyst
Psykopater har en osedvanligt god förmåga att dra svaga människor till sig. I detta fall en person som varken har respekt för lag eller polis och som förordar att GTs "öga för öga" är alldeles för milt. Istället bör vi skjuta de som är emot oss.

En vän av empati och ordning, känner naturligtvis att en funktionsnedsatt och förvirrad gammal man bör hanteras varsamt. Ebba och hennes principlösa och veka politiska anhang, finns inte bland dessa.
2022-04-22, 19:06
Medlem
Citat:
Är båda parter är med på att gifta sig ska ingen inbilla mig att det är något problem...
Men hur gör man när en part inte vill?
Du har verkligen mycket kvar att lära innan du är redo för livet.
2022-04-22, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Psykopater har en osedvanligt god förmåga att dra svaga människor till sig. I detta fall en person som varken har respekt för lag eller polis och som förordar att GTs "öga för öga" är alldeles för milt. Istället bör vi skjuta de som är emot oss.

En vän av empati och ordning, känner naturligtvis att en funktionsnedsatt och förvirrad gammal man bör hanteras varsamt. Ebba och hennes principlösa och veka politiska anhang, finns inte bland dessa.

Att Sektdrottningen inte tar fångar har jag skrivit förr, affären med Esbjörn visar det med eftertryck.
Att hon nu går ut med ett fullständigt huvudlöst uttalande ang kravallerna visar än starkare hennes fullständigt moralösa leverne.
Man måste tycka synd om Esbjörn Bolin som råkar ut för denna människa, att bli avtvingad sin fastighet pga denna orm är tragiskt för honom, hon våldför sej via juriskt rätta element mot honom, vi får hoppas att karma är något som finns på riktigt.
Senast redigerad av MisterSeven 2022-04-22 kl. 19:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in