Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Visst lever vi i en märklig tid, när Putin invaderar Ukraina och vår tillvaro på jorden ändras på några få timmar, när vi får hot som rubbar hela säkerhetsbalansen i vår omvärld.
Det jag noterar, är att en tidning jag tidigare sett på som en megafon åt sossar, plötsligt har samma åsikter som mig. Alla normalt funtade människor oavsett politisk färg, börjar prioritera säkerhet och Sveriges framtid som självständig stat.
Men inte Ebba Busch. Hon prioriterar sitt husköp, och lämnar gärna makten till ännu en sosseregering, bara hon fär sitt sketna Intagrambóbjekt.
Jag tycker det är en styrka att kunna ändra uppfattning när nya omständigheter uppenbarar sig. Det visar att man noterar vad som sker i omvärlden i stort och i smått. Man måste anpassa sig till omvärlden, särskilt sånt som krig och hot om krig.
Men för dig, och Ebba Busch är Esbjörn för obetydlig, för att ni ska se honom i den stora ledaren Ebba Buschs tankar om livspussel. Då är det OK för Ebba Busch att kriga, när hon borde retirera genom att återkalla sin talan. Hon ser ju att Esbjörn i underläge, och att han likt Zelensky, inte ger sig.
Hon borde göra samma analys som vi alla gör om Putin. En seger för Ryssland kommer få återverkningar för all framtid, där invasionen inte kommer sluta bra. Det finns ingen tillvaro längre, där allt återgår till det gamla normala för Putin eller för Ebba Busch.
Husköpet kommer vara de som förstör resten av Ebba Buschs liv, då hon inte fattar stigmat som kommer vara det som definierar henne. Om HD inte ger Esbjörn möjlighet att få sin sak prövad i domstol, är detta ett fall för Europadomstolen, med Sverige i skampålen.
På vilka grunder skulle hans överklagan behandlas i Europadomstolen?
Om du avser husköpet så kan och har han ej överklagat det.
För OM det var det så är det passerat då ED inte tar upp någon tvist som är äldre än 4 månader (efter 1e feb -22).
Om det gäller hans egna stadsfästelse så får han ju själv stå vid skampålen och då pröva sin sak mot sig själv.
Hur skulle det vara, "anser du Esb...De...att du har brukat egenmäktighet mot dig själv??
ESB SVARAR JA OCH BLIR DÖMD TILLATT BETALA 40 DAGSBÖTER TILL SIG SJÄLV. a 200 kr
Detta överklagar han såklart ....'