2022-04-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Vad är det ni brukar skriva, att en spade är en spade var det.

Sektdrottningen:
- hon har varit/är Sektdrottning inom Livets Ord.
- hon är Sektdrottning inom KD där oliktänkande städas bort snabbare än man hinner blinka.
- hon är bevisligen er 4-5 skribenters Sektdrottning här på Flashback, så som ni in i absurdum försvarat hennes morallösa agerande gentemot Esbjörn.

Det haglar juridiska dokument, ni drar er inte ens för att lägga ut sjukjournaler på Esbjörn i tråden för att gagna er Sektdrottning, ibland undrar jag om ni verkligen finns på riktigt?

(Just det inlägget om Esbjörns sjukhistorik är nog det lägsta ni överhuvudtaget skrivit i tråden, skribenten borde faaan skämmas ögonen ur sej, men se det har ni/hen väl inte ens vett att så göra, det gagnar ju kanske Sektdrottningen er.)
Sjukhistorik? Det var Johann Binninge som påstod i media att Esbjörn Bolin hade så svåra kognitiva funktionsnedsättningar att han inte förstod att man kunde äga eller sälja en fastighet. Du har förstärkt den bilden så mycket du kan. Vi övriga har försökt nyansera den bilden och visat dokumentation som bevisar att han inte alls har så svåra kognitiva funktionsnedsättningar som ni påstår.

Ditt angrepp på detta blir att det är vi, Bolins försvarare, som borde skämmas. Det är svårt att förstå hur du tänker.
2022-04-22, 15:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Är båda parter med på att häva affären skall ingen inbilla mig att det är omöjligt. Vilket naturligtvis är självklart.

Problemet är att Esbjörn inte medverkade till detta.
2022-04-22, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Sjukhistorik? Det var Johann Binninge som påstod i media att Esbjörn Bolin hade så svåra kognitiva funktionsnedsättningar att han inte förstod att man kunde äga eller sälja en fastighet. Du har förstärkt den bilden så mycket du kan. Vi övriga har försökt nyansera den bilden och visat dokumentation som bevisar att han inte alls har så svåra kognitiva funktionsnedsättningar som ni påstår.

Ditt angrepp på detta blir att det är vi, Bolins försvarare, som borde skämmas. Det är svårt att förstå hur du tänker.

Så det var Binninge som "kilpp o klistrade" in ett inlägg här nyss, faaaan du det missade jag, vad jag såg var det en av dina bundsförvanters inlägg.
(När blev du Esbjörn Bolins försvarare, ibland slår ni rekord på rekord gällande dumhet.)
2022-04-22, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Är båda parter med på att häva affären skall ingen inbilla mig att det är omöjligt. Vilket naturligtvis är självklart.

Givetvis hade de löst det om Sektdrottningen överhuvudtaget hade velat, men hennes begär till en annans hus var för stort.
2022-04-22, 15:44
Medlem
Citat:

Sektdrottningen:
- hon har varit/är Sektdrottning inom Livets Ord.
- hon är Sektdrottning inom KD där oliktänkande städas bort snabbare än man hinner blinka.
- hon är bevisligen er 4-5 skribenters Sektdrottning här på Flashback, så som ni in i absurdum försvarat hennes morallösa agerande gentemot Esbjörn.

Det haglar juridiska dokument, ni drar er inte ens för att lägga ut sjukjournaler på Esbjörn i tråden för att gagna er Sektdrottning, ibland undrar jag om ni verkligen finns på riktigt?

(Just det inlägget om Esbjörns sjukhistorik är nog det lägsta ni överhuvudtaget skrivit i tråden, skribenten borde faaan skämmas ögonen ur sej, men se det har ni/hen väl inte ens vett att så göra, det gagnar ju kanske Sektdrottningen er.)

Du har skrivit Esbjörn är dement.
Ganska hemskt att vilja att Esbjörn ska vara dement.
Du borde skämmas att du kallat Esbjörn det.
Att hoppas någon är dement är bara tragiskt.

Även svårt att ta dig seriös i saker när du kallar Busch för drottning hela tiden.

Ja hon har tillhört Livets Ord, har inget med detta att göra förutom din vilja kalla henne drottning pga det.
Finns inget som antyder på det, mer att en person hade hoppas att bli partiledare och det slog tillbaka mot den personen. Ho han även stöd till den personen innan personen gick ut media för för stöd om bli kd nya partiledare. Finna en tråd om det.
Menar du försvara jordabalken och hänvisar till fakta? Är det farligt att vilja jordabalken ska gälla?

Har du någonsin provat läsa det som finns på första sidan?
2022-04-22, 15:45
Medlem
Citat:
Så det var Binninge som "kilpp o klistrade" in ett inlägg här nyss, faaaan du det missade jag, vad jag såg var det en av dina bundsförvanters inlägg.
(När blev du Esbjörn Bolins försvarare, ibland slår ni rekord på rekord gällande dumhet.)
Det är synd att du inte klarar av att behärska dig och föra en dialog, det blir mest aggressiva utbrott och okvädesord från din sida. Det är inget som gagnar Esbjörn Bolin, du bidrar snarare till att framställa honom och hans bundsförvanter som obalanserade gaphalsar. Hur kan du ens tro att det du sysslar med skulle gynna hans sak. Med vänner som du behöver Esbjörn inga fiender.
2022-04-22, 15:50
Medlem
Om jag förstår dig rätt är det alltså helt OK att hävda att Esbjörn lider av diverse sjukdomar som gör att han inte kan anses vara ansvarig för de dokument han undertecknar, han förstår inte när han blir lurad av Ebba osv. Dessa argument har upprepats till leda i tråden, den starka unga som lurar den sjuke gamle etc

För att inte fastna i en diskussion om det stämmer eller ej så presenteras fakta i form av en journal, då är det inte OK? Rimligen finns ju bara två utfall av en sådan publicering, journalen stödjer påståendet om kognitiv nedsättning eller vad det kan vara och tesen är bevisad, eller gör den det inte och då kan det argumentet anses som motbevisas. Oavsett utfall borde ju bägge sidor lämna just den frågan och gå vidare.

Citat:

2022-04-22, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Om jag förstår dig rätt är det alltså helt OK att hävda att Esbjörn lider av diverse sjukdomar som gör att han inte kan anses vara ansvarig för de dokument han undertecknar, han förstår inte när han blir lurad av Ebba osv. Dessa argument har upprepats till leda i tråden, den starka unga som lurar den sjuke gamle etc

För att inte fastna i en diskussion om det stämmer eller ej så presenteras fakta i form av en journal, då är det inte OK? Rimligen finns ju bara två utfall av en sådan publicering, journalen stödjer påståendet om kognitiv nedsättning eller vad det kan vara och tesen är bevisad, eller gör den det inte och då kan det argumentet anses som motbevisas. Oavsett utfall borde ju bägge sidor lämna just den frågan och gå vidare.

Att hänvisa till att Esbjörn ev led av kognitiva störningar under Sektdrottningens övertalningkampanj är inte att svartmåla Esbjörn.

MEN att lägga ut denna historik om Esbjörn från 2001 och framåt i tråden det är att svartmåla och att fullständigt förnedra Esbjörn! Ser du inte skillnaden i det så kan jag inte heller hjälpa dej att det förstå.
2022-04-22, 16:13
Medlem
Citat:
Givetvis hade de löst det om Sektdrottningen överhuvudtaget hade velat, men hennes begär till en annans hus var för stort.

Självklart hade de kunnat lösa det men Esbjörn vill inte det.
2022-04-22, 16:32
Medlem
Citat:
Att hänvisa till att Esbjörn ev led av kognitiva störningar under Sektdrottningens övertalningkampanj är inte att svartmåla Esbjörn.

MEN att lägga ut denna historik om Esbjörn från 2001 och framåt i tråden det är att svartmåla och att fullständigt förnedra Esbjörn! Ser du inte skillnaden i det så kan jag inte heller hjälpa dej att det förstå.
Att ljuga och överdriva om en människas kognitiva funktionsnedsättningar är givetvis att svartmåla personen. Ser du inte det så kan ingen hjälpa dig att förstå.
2022-04-22, 16:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Självklart hade de kunnat lösa det men Esbjörn vill inte det.
Precis det finns flertalet bevis .minst 4-5 på hennes försök till att mötas
, alla avisades
+ att Esb gick ut i media och sa att han inte ville säga ett enda ord till henne, det är bra jobbat av dom till att få till ett återköp.

Inte fören efter mer än 2 månader efter och då alla vägar var uttömda gick hon till tinget för att få till ett möte och då var Esb tvungen att mötas.
Vilket slutade med att han sålde huset i stället för att häva köpet.
Det slutade så med affären.
Nu överklagar han sin egna stadsfästelse..
2022-04-22, 16:55
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Att kalla en person för dement, när denne inte är dement, är svartmålning.

Att kalla någon för sektdrottning, när denne varit med som barn i en extremkristen organisation, är svartmålning.

Den historik jag la ut om Esbjörn, där han beskrivs som kapabel, är inte svartmålning eller förnedring. Hade det handlat om motsatsen, hade jag förstått ditt resonemang.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in