2022-04-22, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
En del måste verkligen lida av ett självskadebeteende när man inte förstår att husaffären är över utan att försöka gripa efter varenda halmstrå som helt saknar betydelse här.
Du har inte funderat på att försöka rädda dig från det sjunkande skeppet snart, bara masten som är över ytan nu.

Min fråga till dig är om Ebba Busch har lagfart?

Har hon flyttat och börjat fiffa till huset, och leker de ansiktslösa ungarna på tomten?
2022-04-22, 07:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
En del måste verkligen lida av ett självskadebeteende när man inte förstår att husaffären är över utan att försöka gripa efter varenda halmstrå som helt saknar betydelse här.
Du har inte funderat på att försöka rädda dig från det sjunkande skeppet snart, bara masten som är över ytan nu.

Har Sektdrottningen flyttat in, har hennes tidigare hemlösa barn fått nytt hem, egna rum?
2022-04-22, 07:22
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det stämmer inte, såvitt jag minns.

Esbjörn har ju redan 2011 fått diagnosen:

Från Barrys sammanfattning efter att Ebbas advokat skrivit en sammanställning av de två experter som de anlitat:
"Föreliggande utredning bekräftar den tidigare ställda diagnosen från år 2011: F067 Lindrig kognitiv störning (enligt ICD- 10) och ger i föreliggande utredning det motsvarande svaret "Lindrig kognitiv funktionsnedsättning" (enligt DSM-5), som innebär att en serie inklusionskriterier är uppfyllda, bland annat s.k. exekutiva funktioner med sänkt arbetsminne, snabbhetsfunktioner, flexibilitet och bristande vardagliga ADL- funktioner; dessa redovisas inte alla i detalj utan ingår implicit i dignoskoden. Det är min bedömning att det dessutom skett en kognitiv försämring sedan förra testningarna 2010 och 2012 där vissa värden är xxxxx."
"2015 ICD-9-CM Diagnosis Code 331.83
Mild cognitive impairment, so stated
"
https://icd.codes/icd9cm/33183

Det är samma diagnos. "Lindrig kognitiv kognitiv funktionsnedsättnig" (från BK utlåtande 13/1-21; utredning 7/12- 20- 13/1- 21)

Menar du att Esbjörn alltså skulle ha tillfrisknat och hans symtom endast var inbillning?

Om man läser originalhandlingarna från sjukvården så hittar man följande diagnoser och yttranden:

2001, inga problem med minnet

2008, inga problem med minnet

2010-10-14, Sjukvården hittar inget ("upplevda subjektiva besvär"), men ger ändå Diagnos: 2032A, Observation för misstänkt kognitiv störning

2010-10-20, Åtgärdskod: XS913, Kurator

2010-12-20, Åtgärdskod: XS910, Arbetsterapeut

2010-12-20, Bedömning: Oförändrat status jämfört med föregående undersökning från februari 2008.

2010-12-21, Åtgärdskod: X5917, Psykolog

2011-01-04, Sammanfattning och utredsningsresultat: Subjektiv närminnesnedsättning sedan cirka 10 år tillbaka i tiden utan någon tydlig progressivitet.

2011-03-10, Diagnos- och åtgärdskod Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2012-09-03, Åtgärdskod: X5917, Psykolog

2012-09-27, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2012-09-28, Åtgärdskod: X8913, Kurator

2012-11-19, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2014-05-08, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2021-01-13, 331.83 Lindring kognitiv funktionsnedsättning

Jag får erkänna att jag hade fel, men läser man mer än diagnoskoder, så framstår det ganska tydligt att Esbjörn trycker på att få den här objektiva diagnosen, men att det egentligen handlar om något annat. Han blir skickad till både kurator och psykolog för att hantera sin oro. Han vill vara sjuk. Han verkar jaga mänsklig kontakt och sakna sitt gamla yrkesverksamma liv.

Vad gäller Barrys justering av sin egen undersökning, bör det påpekas att Majkgård förändrade sitt vittnesmål "radikalt" när första testresultatet visade på en fungerande Esbjörn. Det påverkade naturligtvis Barrys andra utlåtande.

Faktum kvarstår, Esbjörn hade enligt Barry full förmåga att sälja fastigheten och var inte i närheten av senil eller dement. Det är det enda som är intressant i slutänden, allt annat är hårklyverier.
2022-04-22, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om man läser originalhandlingarna från sjukvården så hittar man följande diagnoser och yttranden:

2001, inga problem med minnet

2008, inga problem med minnet

2010-10-14, Sjukvården hittar inget ("upplevda subjektiva besvär"), men ger ändå Diagnos: 2032A, Observation för misstänkt kognitiv störning

2010-10-20, Åtgärdskod: XS913, Kurator

2010-12-20, Åtgärdskod: XS910, Arbetsterapeut

2010-12-20, Bedömning: Oförändrat status jämfört med föregående undersökning från februari 2008.

2010-12-21, Åtgärdskod: X5917, Psykolog

2011-01-04, Sammanfattning och utredsningsresultat: Subjektiv närminnesnedsättning sedan cirka 10 år tillbaka i tiden utan någon tydlig progressivitet.

2011-03-10, Diagnos- och åtgärdskod Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2012-09-03, Åtgärdskod: X5917, Psykolog

2012-09-27, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2012-09-28, Åtgärdskod: X8913, Kurator

2012-11-19, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2014-05-08, Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2021-01-13, 331.83 Lindring kognitiv funktionsnedsättning

Jag får erkänna att jag hade fel, men läser man mer än diagnoskoder, så framstår det ganska tydligt att Esbjörn trycker på att få den här objektiva diagnosen, men att det egentligen handlar om något annat. Han blir skickad till både kurator och psykolog för att hantera sin oro. Han vill vara sjuk. Han verkar jaga mänsklig kontakt och sakna sitt gamla yrkesverksamma liv.

Vad gäller Barrys justering av sin egen undersökning, bör det påpekas att Majkgård förändrade sitt vittnesmål "radikalt" när första testresultatet visade på en fungerande Esbjörn. Det påverkade naturligtvis Barrys andra utlåtande.

Faktum kvarstår, Esbjörn hade enligt Barry full förmåga att sälja fastigheten och var inte i närheten av senil eller dement. Det är det enda som är intressant i slutänden, allt annat är hårklyverier.

Sektdrottningens arme fortsätter att förnedra en äldre man 80+ utan minsta samvete, det lyser igenom att ni fostrats i samma duperande miljö, dvs Livets Ord.
Varje vettig normal människa spyr över ditt inlägg ovan!
2022-04-22, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonas73
Samma Anders Lindberg som i mars skrev om det oansvariga att i orostider förändra säkerhetspolitiken och hur viktigt det var att vara förutsägbar. Och som nu vänt och ser det som nödvändigt att gå med i NATO.

Notera att bägge skrivningarna skedde efter den tidpunkt som nu framförs som avgörande för åsiktsbytet.

Man håller fast vid en åsikt, och så plötsligt så vänder man helt om, och man lyckas dessutom få de som redan tidigare tyckte det som jag nu håller med om att vara sämre, det var ju först efter något speciellt inträffat som det var tycka som man nu gör.

Visst lever vi i en märklig tid, när Putin invaderar Ukraina och vår tillvaro på jorden ändras på några få timmar, när vi får hot som rubbar hela säkerhetsbalansen i vår omvärld.

Det jag noterar, är att en tidning jag tidigare sett på som en megafon åt sossar, plötsligt har samma åsikter som mig. Alla normalt funtade människor oavsett politisk färg, börjar prioritera säkerhet och Sveriges framtid som självständig stat.

Men inte Ebba Busch. Hon prioriterar sitt husköp, och lämnar gärna makten till ännu en sosseregering, bara hon fär sitt sketna Intagrambóbjekt.

Jag tycker det är en styrka att kunna ändra uppfattning när nya omständigheter uppenbarar sig. Det visar att man noterar vad som sker i omvärlden i stort och i smått. Man måste anpassa sig till omvärlden, särskilt sånt som krig och hot om krig.

Men för dig, och Ebba Busch är Esbjörn för obetydlig, för att ni ska se honom i den stora ledaren Ebba Buschs tankar om livspussel. Då är det OK för Ebba Busch att kriga, när hon borde retirera genom att återkalla sin talan. Hon ser ju att Esbjörn i underläge, och att han likt Zelensky, inte ger sig.

Hon borde göra samma analys som vi alla gör om Putin. En seger för Ryssland kommer få återverkningar för all framtid, där invasionen inte kommer sluta bra. Det finns ingen tillvaro längre, där allt återgår till det gamla normala för Putin eller för Ebba Busch.

Husköpet kommer vara de som förstör resten av Ebba Buschs liv, då hon inte fattar stigmat som kommer vara det som definierar henne. Om HD inte ger Esbjörn möjlighet att få sin sak prövad i domstol, är detta ett fall för Europadomstolen, med Sverige i skampålen.
2022-04-22, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst lever vi i en märklig tid, när Putin invaderar Ukraina och vår tillvaro på jorden ändras på några få timmar, när vi får hot som rubbar hela säkerhetsbalansen i vår omvärld.

Det jag noterar, är att en tidning jag tidigare sett på som en megafon åt sossar, plötsligt har samma åsikter som mig. Alla normalt funtade människor oavsett politisk färg, börjar prioritera säkerhet och Sveriges framtid som självständig stat.

Men inte Ebba Busch. Hon prioriterar sitt husköp, och lämnar gärna makten till ännu en sosseregering, bara hon fär sitt sketna Intagrambóbjekt.

Jag tycker det är en styrka att kunna ändra uppfattning när nya omständigheter uppenbarar sig. Det visar att man noterar vad som sker i omvärlden i stort och i smått. Man måste anpassa sig till omvärlden, särskilt sånt som krig och hot om krig.

Men för dig, och Ebba Busch är Esbjörn för obetydlig, för att ni ska se honom i den stora ledaren Ebba Buschs tankar om livspussel. Då är det OK för Ebba Busch att kriga, när hon borde retirera genom att återkalla sin talan. Hon ser ju att Esbjörn i underläge, och att han likt Zelensky, inte ger sig.

Hon borde göra samma analys som vi alla gör om Putin. En seger för Ryssland kommer få återverkningar för all framtid, där invasionen inte kommer sluta bra. Det finns ingen tillvaro längre, där allt återgår till det gamla normala för Putin eller för Ebba Busch.

Husköpet kommer vara de som förstör resten av Ebba Buschs liv, då hon inte fattar stigmat som kommer vara det som definierar henne. Om HD inte ger Esbjörn möjlighet att få sin sak prövad i domstol, är detta ett fall för Europadomstolen, med Sverige i skampålen.

Sektdrottningen är så jla falsk att jag tror hon redan inkassaerat en valförlust, att hon avgår då till hösten, att hon redan har nytt toppobb (säkert via Livets Ord anknytning).
Det är först då Esbjörns hus kommer till hennes användning, vi kommer som du delvis skriver att överösas av hemmamys-instagrambilder av Sektdrottningens hem och familj.
2022-04-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Sektdrottningens arme fortsätter att förnedra en äldre man 80+ utan minsta samvete, det lyser igenom att ni fostrats i samma duperande miljö, dvs Livets Ord.
Varje vettig normal människa spyr över ditt inlägg ovan!
All information i inlägget kommer från inlagor som Esbjörn Bolin själv skickat till tingsrätten. Vad finns det för förnedrande i dessa journaler? Har han något att skämmas över?
2022-04-22, 07:44
Medlem
Citat:
Jag tycker det är en styrka att kunna ändra uppfattning när nya omständigheter uppenbarar sig. Det visar att man noterar vad som sker i omvärlden i stort och i smått.
Du kan ju inte ens ändra uppfattning när det dyker upp fakta som visar att du har fel. Om du skulle ägna en eftermiddag åt att läsa inlagorna i trådens första inlägg så skulle det vara en enorm utveckling i din omvärldsbevakning. Men du är för upptagen med att kasta skit på din politiska motståndare för att ha tid.
2022-04-22, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du kan ju inte ens ändra uppfattning när det dyker upp fakta som visar att du har fel. Om du skulle ägna en eftermiddag åt att läsa inlagorna i trådens första inlägg så skulle det vara en enorm utveckling i din omvärldsbevakning. Men du är för upptagen med att kasta skit på din politiska motståndare för att ha tid.

Lägg ner ditt politiksnack, detta har noll med politik att göra, sen att det får konsekvenser för högersidan det är Sektdrottningens fel och ingen annans.

Man tvångsköper inte en fastighet av en halvt dement "EGEN" man på 80+ som dessutom offentligt för hela Sverige ångrar sej, så lägg ner ert skitsnack.

Sektdrottningen beteende är helt verklighetsfrämmande för 99,8% av Sveriges befolkning, resterande 0.02% sitter endera här i tråden och tror de hjälper sin Gudinna eller så är de inlåsta av olika anledningar.
2022-04-22, 08:17
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har läst lite då och då i tråden de senaste månaderna. Tramset som du kallar det, det står alldeles för sig självt utan mig.

Samma slutsatser, från samma personer i inlägg efter inlägg. Det ser helt lika ut månad efter månad. En person i oppostion som blir påhoppad av en flock, med samma argument som när jag skrev mitt första inlägg.

Det var Esbjörn som ville sälja; skrevs i tjugo arga inlägg då på mitt första inlägg i tråden.

Samma argument, tjatar ni om än i dag.
Tröttsam tråd, som inte kommit ett dugg längre fram.

Att Esbjörna avstod från mäklare, det vet vi inte hur det gick till.

Jag hr mina misstankar.

Medan Ebba satt till tänderna rustad, stod Esbjörn ensam oförberedd och utan experthjälp. Han hade väl ingen aning om vem han hade att göra med.

En husaffär är inget som man ska förhandla om över en fika.
Det förstod Ebba och tog tillfället i akt.

Jo, vi har hört allt trams till leda hur den stackars, stackars Esbjörn blev toklurad av Ebba. Han hade ingen mäklare. Och en massa annat.
Samma argument som inte har någon substans. Fortfarande gäller att den hårt, av Ebba, ansatta Esbjörn ville ha mer betalt än vad Ebba bjöd först. Vilket han fick.
Därmed är saken klar.
2022-04-22, 08:22
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Du jämför detta skandalösa husköp med att leta efter en partner. Det vore som att du tycker det är OK att vara kåt, och möta en annan människa på nätet eller på lokal, och begå en våldtäkt.

Det är ett vårdslöst sätt att se på andra människor rätt till sin egendom, och liv.

Att gärningsmän och offer byter skepnad är mer vanligt än ovanligt. Har en person inträngd i ett hörn, resurser som Ebba Busch, anlitar man en advokat och går till civilrättsligt attack, likt vi ser i detta fall. Man låtsas vara kränkt av dessa anklagelser. Alla i omgivningen, särskilt rättsväsendet, blir lättade då det blir en domstol som kommer avgöra det som nu kallas för en civilrättslig tvist.

Men hade ful-Stina eller socker-Conny kontaktat en ensam åldrig på samma sätt, hade ingen advokat ens kommit på tanken att de skulle ha en bättre rätt till den fastighet de avtalar till sig. Utifrån det vi känner till om hur Ebba Busch luskat runt i grannskapet, fått ett habegär och skridit till handling med hjälp av vänner och sakkunniga, mot en person som inget hade att sätta emot, upplever jag, likt Lars Adaktusson, agerandet som vidrigt.

Allt detta har skett med ett ensidigt upplägg där en underskrift från den rättmätige fastighetsägaren ska lösa det som benämns som livspussel.

Likhet inför lagen, existerar inte när Cesars hustru härjar och alla personer som skulle kunna sätta ner foten; gömmer sig. Eller när de politiker och medborgare som drömmer om regimskifte bara tittar bort och vägrar se priset för denna underlåtenhet. Vi blir åskådare till en långdragen rättslig pekoral om rättsvillfarelse från en politiker med bristande moral. Vi lever i en tid där alla lagar inte längre är anpassade till nya slags aktörer som hittar lagarnas svaga punkter.

Att hitta den tvingande paragraf i JB som skulle binda upp Esbjörn till att underteckna ett nytt avtal, var juridik på en nivå vi inte sett förr, inom den dispositiva avtalsrätten, då ingen tänkt på det tidigare. Vi har inte ens haft behov av att ha en situation, med någon paragraf i JB där säljaren backar från köpet, och det är graverande.

Det Ebba Busch visar i sitt agerande mot Esbjörn, är ett tidsdokument i linje med allt som får pågå i dagens Sverige. Rättsordningen hamnar på undantag, tills det blev ohållbart straffrättsligt med förtalet. Men det visar vad Ebba Busch i sin ignorans är kapabel till. Då är illvilligt skvaller "bevis" med ett styrkt bevistema om att alla personer som inte följer flocken är klandervärda människor. De blir attackerade, likt Esbjörn, hans nära och kära.

Du skriver att hon hittat en tvingande paragraf "som skulle binda upp Esbjörn till att underteckna ett nytt avtal??? Kan du redogöra för vad det är du pratar om.

Och även om du plockat knarkarkenta direkt från plattan hade resultatet blivit detsamma.
Skillnaden hade säkert varit att knarkarkenta inte brytt sig om att förlika. Han hade gått fullt ut i rättssalen.
2022-04-22, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Min uppfattning kan ändras om jag får nya fakta. Men i fallet med Ebba Busch och hennes öden och äventyr i fastighetsträsket, ser jag att jag hade mer rätt, än vad jag själv kunnat ana.

När en person som är partiledare för KD, utfäster på Facebook, att Esbjörn inte behöver sälja om han verkligen inte vill, och sen bryter sitt löfte och inger en talan till en tingsrätt, är den enda rätta slutsatsen att hon är rutten in i ryggmärgen.

När man väljer lögner framför sanningen, beror det på att man lärt sig från tidig barndom, att lögner ger mer fördelar sanningen, och då undviker man sanningen under livets gång.

Man kan böka med sanningen om Esbjörns diagnoser och påstå att han är "kristallklar" trots att man uppfattade honom som "egen". Men en sak går det inte att ljuga om, och det är att han är 83 år, och att han är en gammal och skör man, som blev kontaktad under en pandemi i syfte att avhända honom fastigheter som Ebba Busch ansåg att hon hade bättre rätt till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in