Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Du har inte förstått särskillt mycket, faktiskt.... Ser ditt ifrågasättande av min integritet som ett svaghetstecken från dig för övrigt. Ni i pojkhögern har mycket att lära...
Vad en ledande politiker gör även som privatperson finns det skäl att diskutera offentligt. En åldring i Uppsala är knappast en offentlig person på samma sätt. Ingeting märkligt. Vad det gäller det juridiska har jag inte uttalat mig annat än att jag gissar att Ebba har juridiken på sin sida. Ser ingen anledning att revidera den synpunkten. Vad jag däremot tycker är att Ebba uppträtt oklokt, och rent av oetiskt. Det är inte svårt att köpa ett hus - har gjort det själv nyligen. En god affär karaktäriseras av att båda sidor är nöjda med den. Så är det inte i detta fall. Därför borde Ebba på ett tidigt stadium dragit sig ur denna affär - ja det klokaste hade föresten varit att aldrig initiera den. Detta är egentligen självklarheter.
Så det är bara ett ytterligare tecknen på att Ebba - tyvärr - inte är mogen den position hon hamnat i.
En åldring i Uppsala som går ut i Expressen för att berätta hur han blivit lurad på sin släktgård av en partiledare får nog räkna med att bli offentlig. Om inte hans ombud informerade honom om detta innan så är det ytterligare bevis för den inkompetens som visserligen inte behöver bevisas mer.
Att affären gick i baklås känner nog de flesta till vid det här laget, där är du inte unik. Däremot är du väldigt unik med att det var något du hade känt till redan innan det hände. Man kan knappast klandra Busch för att hon saknar samma klärvoajans.
Att kräva att hon aldrig borde ha initierat ett köp för att försäljaren skulle komma att inleda en utpressning tre veckor efter kontraktsskrivningen är ett krav på förmåga att kunna se in i framtiden hos husköpare.
Det är förmodligen bara för dig, med din klärvoajans, som det är en självklarhet.