2022-04-22, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Journalerna och undersökningarna har tillkommit helt på Esbjörns önskemål. Det är hans eget försvar som har försökt få Esbjörn att vara mer otillräknelig än vad han faktiskt är och det senare stöds i journaler och undersökningar. Jag har hävdat att han är frisk och vari ligger det förnedrande i det? Jag ser Esbjörn som en vuxen man som får ta ansvar för det han säger och gör. Inget förnedrande i det.

Om du blir äcklad av verifierbara fakta, så förstår jag att du har svårt för oss som är meningsmotståndare.

Du fattar fortfarande inte ditt etiska misstag, du är med andra ord ointelligent eller en ond människa.
2022-04-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Du fattar fortfarande inte ditt etiska misstag, du är med andra ord ointelligent eller en ond människa.

Du har kallat Esbjörn dement.

Du är antagligen ointelligent, ond människa eller båda.
2022-04-22, 09:45
Medlem
Citat:
Du är så sjuk i ditt huvud att du inte fattar.
Man lägger inte ut detta som du gör, lägger ner arbete på att förnedra Esbjörn, vissa saker låter man vara kvar där du plockat de, men du går över lik för Sektdrottningen skull, äckligt att se.
Märkligt du tänker…..

Här visas det sakligt att han inte är dement baserat på sjukvårdens bedömningar från underlag han själv skickat in till rätten. Detta visar att han INTE är dement eller så dum som hans ombud påstått i media och till rätten, dock utan bevisstöd.

Hur kan det vara kränkande att visa att han faktiskt är i mycket bättre skick än påstått?
Det kanske är kränkande för det visar att hans narrativ inte stämmer och att det inte är Ebba som ljugit?

Du kanske ska tänka lite innan du kastar skit…..
Eller det kanske är din enda avsikt? Fakta verkar du inte vara intresserad av….
2022-04-22, 09:49
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tvångsköp? Hur kom du fram till det? Tror inte den termen existerar när det gäller fastighetsaffärer.

AHA!
Nu ramlade poletten ner om varför otaliga troll skrivit att Ebba Busch skulle betalat mer än värdet.
Dom har missförstått det här med värdering och fastighetsförsäljning mellan privatpersoner enligt JB.
Om staten eller annan myndighet tvångs exproprierar en fastighet ger dom 150% av värderingen.
Vilket ger en köpeskilling vid expropriering på ca 5.7 milj men verkligt värde är bara 3.9 milj.
Dessa troll skriver inte gällande privatpersonen Ebba Busch som köpare utan har bara politisk agenda.

Men en köpare är ingen myndighet och pacta sunt servanda enligt JB gäller för säljaren.
2022-04-22, 09:51
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du blandar ihop begreppen. Vi hatar inte barn, men vi föraktar skitmorsor som har barn som vapen i vuxenkonflikter. Våldtäktsanklagelser med barn inblandade vid separation, eller påstående om hemlösa barn i hustvist, är den primitiva varelsens syn på rättvisa.

Fy på dig och flytta dig genast till tråden om pedofilombudet istället!
2022-04-22, 10:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Du är så sjuk i ditt huvud att du inte fattar.
Man lägger inte ut detta som du gör, lägger ner arbete på att förnedra Esbjörn, vissa saker låter man vara kvar där du plockat de, men du går över lik för Sektdrottningen skull, äckligt att se.

Går över lik, men herre jävlar det är ju Esbjörn själv (Binninge) som lämnat in bevismaterialet!?
Kan du inte läsa innantill i alla fall gällande vilka inlagor som lämnats till domstolen av vilken part.
Vissa saker låter man vara kvar där man plockat dem, skulle det inte alls ha inlämnats som bevisning och offentlig handling till tingsrätten av Binninge menar du, eller vad fan menar du egentligen?
2022-04-22, 10:07
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Oj då, jag visste inte att Ebba köpt huset i egenskap av partiledare, jag trodde hon köpt det som privatperson. Men det tycker du visst ändå är viktigt att kommentera.

Du missar också helt det faktum att Esbjörns agerande och Ebbas agerande inte är frånskilt. De har gjort en husaffär tillsammans.

Men visst, jag förstår, du inser också att Ebba har gjort allt rätt och Esbjörn är den klandervärda. Du har bara inte integritet nog att erkänna att du har fel.
Du har inte förstått särskillt mycket, faktiskt.... Ser ditt ifrågasättande av min integritet som ett svaghetstecken från dig för övrigt. Ni i pojkhögern har mycket att lära...

Vad en ledande politiker gör även som privatperson finns det skäl att diskutera offentligt. En åldring i Uppsala är knappast en offentlig person på samma sätt. Ingeting märkligt. Vad det gäller det juridiska har jag inte uttalat mig annat än att jag gissar att Ebba har juridiken på sin sida. Ser ingen anledning att revidera den synpunkten. Vad jag däremot tycker är att Ebba uppträtt oklokt, och rent av oetiskt. Det är inte svårt att köpa ett hus - har gjort det själv nyligen. En god affär karaktäriseras av att båda sidor är nöjda med den. Så är det inte i detta fall. Därför borde Ebba på ett tidigt stadium dragit sig ur denna affär - ja det klokaste hade föresten varit att aldrig initiera den. Detta är egentligen självklarheter.

Så det är bara ett ytterligare tecknen på att Ebba - tyvärr - inte är mogen den position hon hamnat i.
2022-04-22, 10:20
Medlem
Nu är vi på väg offtopic men ändå.

Naturligtvis är det bättre att ändra sig om man tycker omständigheterna förändrats än att hålla kvar vid sin gamla ståndpunkt bara därför att, men om man då samtidigt pekar finger på de som redan tidigare tyckte som jag tycker nu blir det patetiskt. Blir jag varnad för att någon är en mobbare men som jag tycker är gullig är det bättre att jag ändrar mig när mobbningen är ett faktum jämfört med om jag fortsatt tycker personen är gullig. Det blir dock märkligt om jag då samtidigt kritiserar den som redan från början varnade mig och säger att man har dålig människosyn.

Själva invasionen kom väl i någon mening som en överraskning då man inte trodde att Putin skulle våga ta steget, men hotet fanns där tidigare. Man gjorde en i mitt tycke invasion av Krim 2014 vilket visade på ambitioner i denna riktning.

Jag anser att ett tecken på klokskap är om man kan se vad som kommer att hända/riskerar att hända innan det inträffat

Citat:
Visst lever vi i en märklig tid, när Putin invaderar Ukraina och vår tillvaro på jorden ändras på några få timmar, när vi får hot som rubbar hela säkerhetsbalansen i vår omvärld.

Jag tycker det är en styrka att kunna ändra uppfattning när nya omständigheter uppenbarar sig. Det visar att man noterar vad som sker i omvärlden i stort och i smått. Man måste anpassa sig till omvärlden, särskilt sånt som krig och hot om krig.

2022-04-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tvångsköp? Hur kom du fram till det? Tror inte den termen existerar när det gäller fastighetsaffärer.

Nej vi har inte termen tvångsköp ännu, men om Ebba Busch får köpa detta hus blir det ett nytt ord, bland juridikens termer.

Kanske ny lag om gränsdragningen till hur mycket tvång, list, lock och pock man får utöva vid fastighetsöverlåtelser i det nya Svärje.
2022-04-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Du har inte förstått särskillt mycket, faktiskt.... Ser ditt ifrågasättande av min integritet som ett svaghetstecken från dig för övrigt. Ni i pojkhögern har mycket att lära...

Vad en ledande politiker gör även som privatperson finns det skäl att diskutera offentligt. En åldring i Uppsala är knappast en offentlig person på samma sätt. Ingeting märkligt. Vad det gäller det juridiska har jag inte uttalat mig annat än att jag gissar att Ebba har juridiken på sin sida. Ser ingen anledning att revidera den synpunkten. Vad jag däremot tycker är att Ebba uppträtt oklokt, och rent av oetiskt. Det är inte svårt att köpa ett hus - har gjort det själv nyligen. En god affär karaktäriseras av att båda sidor är nöjda med den. Så är det inte i detta fall. Därför borde Ebba på ett tidigt stadium dragit sig ur denna affär - ja det klokaste hade föresten varit att aldrig initiera den. Detta är egentligen självklarheter.

Så det är bara ett ytterligare tecknen på att Ebba - tyvärr - inte är mogen den position hon hamnat i.
En åldring i Uppsala som går ut i Expressen för att berätta hur han blivit lurad på sin släktgård av en partiledare får nog räkna med att bli offentlig. Om inte hans ombud informerade honom om detta innan så är det ytterligare bevis för den inkompetens som visserligen inte behöver bevisas mer.

Att affären gick i baklås känner nog de flesta till vid det här laget, där är du inte unik. Däremot är du väldigt unik med att det var något du hade känt till redan innan det hände. Man kan knappast klandra Busch för att hon saknar samma klärvoajans.

Att kräva att hon aldrig borde ha initierat ett köp för att försäljaren skulle komma att inleda en utpressning tre veckor efter kontraktsskrivningen är ett krav på förmåga att kunna se in i framtiden hos husköpare.

Det är förmodligen bara för dig, med din klärvoajans, som det är en självklarhet.
2022-04-22, 10:22
Medlem
Citat:
Nej vi har inte termen tvångsköp ännu, men om Ebba Busch får köpa detta hus blir det ett nytt ord, bland juridikens termer.

Kanske ny lag om gränsdragningen till hur mycket tvång, list, lock och pock man får utöva vid fastighetsöverlåtelser i det nya Svärje.

Hur går det med ledarartikeln som Anders Lindberg ska ha skrivit igår? Kan du länka till den?
2022-04-22, 10:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius

Hur drar man sig ur en affär som säljaren ”ångrar” men vägrar häva?
Berätta nu istället för att svamla vidare om backa, svara nu på frågan som ställts redan tidigare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in