2022-04-22, 08:25
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I dag skriver Anders Lindberg i Aftonbladet att Ebba Buschs härjande mot Esbjörn, och hennes seger kan kosta de borgerliga makten.

KD måste dumpa sin sektdrottning på historiens soptipp där hon kommer i likasinnades sällskap, om de vill ha en borgerlig regering.

Ja det är ju också en tung källa i debatten att blanda in.
Den är väl duktig rättrogen sina röda vänneri sin politiska läggning.
2022-04-22, 08:28
Medlem
Citat:
Min uppfattning kan ändras om jag får nya fakta. Men i fallet med Ebba Busch och hennes öden och äventyr i fastighetsträsket, ser jag att jag hade mer rätt, än vad jag själv kunnat ana.

När en person som är partiledare för KD, utfäster på Facebook, att Esbjörn inte behöver sälja om han verkligen inte vill, och sen bryter sitt löfte och inger en talan till en tingsrätt, är den enda rätta slutsatsen att hon är rutten in i ryggmärgen.

När man väljer lögner framför sanningen, beror det på att man lärt sig från tidig barndom, att lögner ger mer fördelar sanningen, och då undviker man sanningen under livets gång.

Man kan böka med sanningen om Esbjörns diagnoser och påstå att han är "kristallklar" trots att man uppfattade honom som "egen". Men en sak går det inte att ljuga om, och det är att han är 83 år, och att han är en gammal och skör man, som blev kontaktad under en pandemi i syfte att avhända honom fastigheter som Ebba Busch ansåg att hon hade bättre rätt till.

Så hur går det med länka till ledarartikeln Anders Lindberg skrev igår om Busch? Du hävda han hade skrivit en.
Så kan du vara snäll och länka den?
2022-04-22, 08:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Lägg ner ditt politiksnack, detta har noll med politik att göra, sen att det får konsekvenser för högersidan det är Sektdrottningens fel och ingen annans.

Man tvångsköper inte en fastighet av en halvt dement "EGEN" man på 80+ som dessutom offentligt för hela Sverige ångrar sej, så lägg ner ert skitsnack.

Sektdrottningen beteende är helt verklighetsfrämmande för 99,8% av Sveriges befolkning, resterande 0.02% sitter endera här i tråden och tror de hjälper sin Gudinna eller så är de inlåsta av olika anledningar.

Tvångsköp? Hur kom du fram till det? Tror inte den termen existerar när det gäller fastighetsaffärer.
2022-04-22, 08:36
Medlem
Jösses…
Nu har nivån och intensiteten på lögnerna nått nya sorgliga nivåer igen. Det tråkiga för dem är att det är hur enkelt som helst att avslöja dem. Samma redan motbevisade påståenden kommer konstant upp av någon anledning. Dessutom kommer det bara påståenden utan nån som helst bevisning. Att nån tror nåt är inte bevisning. Inte i den vuxna världen.
Läs inlagorna som finns samlade i trådstarten så inses att fantasierna och spyorna enbart kommer från hatare till Ebba.
Oavsett vad man tycker om henne så har hon köpt en fastighet som privatperson där allt trassel kommer från säljaren.
2022-04-22, 09:09
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Sektdrottningens arme fortsätter att förnedra en äldre man 80+ utan minsta samvete, det lyser igenom att ni fostrats i samma duperande miljö, dvs Livets Ord.
Varje vettig normal människa spyr över ditt inlägg ovan!

Antingen har du värsta faktaskygglapparna på, eller så är du bara ute efter att slänga skit på Ebba och oss meningsmotståndare. För din egen skull, lär dig att behärska dina impulser och sanera ditt språkbruk. Större chans att folk lyssnar på dig då, skulle jag tro.

Listan av besök och diagnoskoder, är inte mitt påhitt. Den kommer från bilaga 38. Jag har dock sammanställt listan, från de 16-17 sidor med journalutdrag som bilagan bestod av.

Bemödar man sig med att faktiskt läsa journalanteckningarna, så framgår det med all tydlighet att det är Esbjörn som trycker på. Inte sjukvården, inte de anhöriga. Faktum är att de anhöriga har inte sett något kognitivt fel på Esbjörn förrän hösten 2020. Inte så att det har kommit till sjukvårdens kännedom iallafall.

I journalerna framgår det att Esbjörn är orolig för sin kognitiva hälsa, men att de faktiskt inte hittar något att gå på. Han är så orolig att psykolog och kurator kopplas in.

Så vari ligger min förnedring av Esbjörn?
2022-04-22, 09:24
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det stämmer inte, såvitt jag minns.

Esbjörn har ju redan 2011 fått diagnosen:

Från Barrys sammanfattning efter att Ebbas advokat skrivit en sammanställning av de två experter som de anlitat:
"Föreliggande utredning bekräftar den tidigare ställda diagnosen från år 2011: F067 Lindrig kognitiv störning (enligt ICD- 10) och ger i föreliggande utredning det motsvarande svaret "Lindrig kognitiv funktionsnedsättning" (enligt DSM-5), som innebär att en serie inklusionskriterier är uppfyllda, bland annat s.k. exekutiva funktioner med sänkt arbetsminne, snabbhetsfunktioner, flexibilitet och bristande vardagliga ADL- funktioner; dessa redovisas inte alla i detalj utan ingår implicit i dignoskoden. Det är min bedömning att det dessutom skett en kognitiv försämring sedan förra testningarna 2010 och 2012 där vissa värden är xxxxx."
"2015 ICD-9-CM Diagnosis Code 331.83
Mild cognitive impairment, so stated
"
https://icd.codes/icd9cm/33183

Det är samma diagnos. "Lindrig kognitiv kognitiv funktionsnedsättnig" (från BK utlåtande 13/1-21; utredning 7/12- 20- 13/1- 21)

Menar du att Esbjörn alltså skulle ha tillfrisknat och hans symtom endast var inbillning?

Ingen förnekar väl att Esbjörn har en lindrig kognitiv nedsättning?
Det är bara det att den diagnos han haft i mer än 10år uteslöt demens.
Barry har dessutom angivit en föråldrad diagnoskod som inte längre finns.
(Undra om den nästan 70åriga doktoranden inte hängt med riktigt?)
Den korrekta diagnoskoden är sedan 7år tillbaka ICD-10 G31.84

Diagnosen uteslöt bl.a dessa diagnoser:

dementia
altered mental status
change in mental status
cognitive impairment due to intracranial or head injury
cognitive impairment due to late effect of intracranial injury
cognitive impairment due to skull fracture
neurologic neglect syndrome
personality change, nonpsychotic
2022-04-22, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Antingen har du värsta faktaskygglapparna på, eller så är du bara ute efter att slänga skit på Ebba och oss meningsmotståndare. För din egen skull, lär dig att behärska dina impulser och sanera ditt språkbruk. Större chans att folk lyssnar på dig då, skulle jag tro.

Listan av besök och diagnoskoder, är inte mitt påhitt. Den kommer från bilaga 38. Jag har dock sammanställt listan, från de 16-17 sidor med journalutdrag som bilagan bestod av.

Bemödar man sig med att faktiskt läsa journalanteckningarna, så framgår det med all tydlighet att det är Esbjörn som trycker på. Inte sjukvården, inte de anhöriga. Faktum är att de anhöriga har inte sett något kognitivt fel på Esbjörn förrän hösten 2020. Inte så att det har kommit till sjukvårdens kännedom iallafall.

I journalerna framgår det att Esbjörn är orolig för sin kognitiva hälsa, men att de faktiskt inte hittar något att gå på. Han är så orolig att psykolog och kurator kopplas in.

Så vari ligger min förnedring av Esbjörn?

Du är så sjuk i ditt huvud att du inte fattar.
Man lägger inte ut detta som du gör, lägger ner arbete på att förnedra Esbjörn, vissa saker låter man vara kvar där du plockat de, men du går över lik för Sektdrottningen skull, äckligt att se.
2022-04-22, 09:29
Medlem
Citat:
Lägg ner ditt politiksnack, detta har noll med politik att göra, sen att det får konsekvenser för högersidan det är Sektdrottningens fel och ingen annans.

Man tvångsköper inte en fastighet av en halvt dement "EGEN" man på 80+ som dessutom offentligt för hela Sverige ångrar sej, så lägg ner ert skitsnack.

Sektdrottningen beteende är helt verklighetsfrämmande för 99,8% av Sveriges befolkning, resterande 0.02% sitter endera här i tråden och tror de hjälper sin Gudinna eller så är de inlåsta av olika anledningar.
Det som är verklighetsfrämmande är dina skygglappar för alla bevis som motsäger din skeva bild av verkligheten.
"Tvångsköp" = LÖGN
Esbjörn har själv vittnat inför rätten att han sålt fastigheten av egen fri vilja utan att ha stått under någon som helst påverkan.
"halvt dement" = LÖGN
Demens är inte som ett glas vatten. Antingen har man en demensdiagnos eller inte. Det finns ingen som helst dokumentation som stödjer att Esbjörn är dement.
"ångrar sej" = DIMRIDÅ
Esbjörn hävdar att han ångrat sig, men han och hans ombud har under hela processen nogsamt undvikit att gå den vägen som leder till en hävning av köpet i samförstånd. De enda möjliga förklaringarna till det är:
- grav inkompetens av hans juridiska ombud
- medveten obstruktion
2022-04-22, 09:32
Medlem
Citat:
Man lägger inte ut detta som du gör, lägger ner arbete på att förnedra Esbjörn, vissa saker låter man vara kvar där du plockat de, men du går över lik för Sektdrottningen skull, äckligt att se.
Du kallar Esbjörn halvt dement, det är väl en rätt så grov förnedring. Du borde tänka lite mindre på din Sexdrottning.
2022-04-22, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Det som är verklighetsfrämmande är dina skygglappar för alla bevis som motsäger din skeva bild av verkligheten.
"Tvångsköp" = LÖGN
Esbjörn har själv vittnat inför rätten att han sålt fastigheten av egen fri vilja utan att ha stått under någon som helst påverkan.
"halvt dement" = LÖGN
Demens är inte som ett glas vatten. Antingen har man en demensdiagnos eller inte. Det finns ingen som helst dokumentation som stödjer att Esbjörn är dement.
"ångrar sej" = DIMRIDÅ
Esbjörn hävdar att han ångrat sig, men han och hans ombud har under hela processen nogsamt undvikit att gå den vägen som leder till en hävning av köpet i samförstånd. De enda möjliga förklaringarna till det är:
- grav inkompetens av hans juridiska ombud
- medveten obstruktion
Med tanke på att detta fortsatt trots byten av ombud flera gånger så säger rakkniven att det mest sannolika är medveten obstruktion. Detta stöds av tex att alla inlämningar och svar alltid skett sista dagen.
2022-04-22, 09:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Min uppfattning kan ändras om jag får nya fakta.

En stilla undran om hur din uppfattning ska kunna ändras med nya fakta.
Du har ju inte ens velat ta till dig de fakta som redan finns på sid 1 inlägg 1.
Ni är kanske fler som kan beställa den där T shirten som nämndes tidigare:
”Vad då fakta? Jag har min uppfattning!”
2022-04-22, 09:37
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Journalerna och undersökningarna har tillkommit helt på Esbjörns önskemål. Det är hans eget försvar som har försökt få Esbjörn att vara mer otillräknelig än vad han faktiskt är och det senare stöds i journaler och undersökningar. Jag har hävdat att han är frisk och vari ligger det förnedrande i det? Jag ser Esbjörn som en vuxen man som får ta ansvar för det han säger och gör. Inget förnedrande i det.

Om du blir äcklad av verifierbara fakta, så förstår jag att du har svårt för oss som är meningsmotståndare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in