2022-04-21, 18:49
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En till som missat att läsa igenom sidan 1 inlägg 1 i tråden.
T.ex ”Här vet jag inte vilka bevis du syftar på” gällande värderingen av fastigheten.
Missat att Esbjörn själv lämnat in värdering som bevisar att priset var marknadsmässigt.
Sen två motsatta meningar varav den första är korrekt och konstaterad vid MUF.

1. ”Esbjörn och Ebba har genom hela affären båda två varit överens om att de har gjort upp om denna affären gemensamt och frivilligt”
Gällande 1. har Esbjörn medgett att han frivillig deltagit och gjort upp om försäljningen.

2. ’Vad som har skett innan Esbjörn skrev på, det är det som det står ord mot ord om.”
Gällande 2 finns en stilla undran över vilka ord som står mot ord, när 1. redan är fastställd i domstol?

Citat:
Du menar den "onämnbara" värderingen från D*ensia. Den som inte gäller (enligt er).
Den som var gjord på plats och som värderades till 4,6 milj?

Det är också en tråkig sida som jag möttes av när jag kom in i tråden, typ det här argumenetet, att man inte fick tycka något innan man läst alla bilagorna. Om man därefter ändå hade synpunkter, ja då var det intelligensen eller läsförståelsen det var fel på.

Esbjörn hade inte gjort den värderingen när Ebbas väninna kom och knackade på, medan Ebba hade koll på allt, alla kontakter och nödvändiga steg var redan tagna. Allt för att säkra affären för hennes egen del.

Att gubben verkar ha problem med att sälja, det bekommer inte Ebba.

Ord står mot ord vad som föregick kontraktsskrivningen, det oavsett vad som sedan har skett rent rättsligt.

Att Ebba ser till att allt går i hennes händer, det vet vi. Barnen, de skjuter hon framför sig. Precis så klokt som Merrybum skrev.

Vill Ebba något, då ser hon till att hon får det, även om det handlar om en gubbe som har kognitiva probelm, om partiet tar skada, barnen används som klubbträn eller om hon bryter mot lagen, dvs en sådan sak som kan läggas fram som att hon är en god fe som räddar oskyldiga barn, och hon kan köpa sig ur det.

Hon har visat sitt ansikte, och hon sätter gärna krokben för en äldre man med kognitiva svårigheter.

Lagarna som hon själv varit med om att skapa, de gäller inte henne.
Bara Esbjörn.

Den onämnbara värderingen från Densia?
Värderingen är riktigt gjord och 4.6 milj om fastigheten är tömd/sanerad är en helt korrekt värdering.
Detta är 6 mån efter Notars värdering och räknar man bakåt till FPI som då gällde, var värdet om man beräknar enligt Densias beräkningsmodeller då Notars värdering gjordes 4.0 milj i tömt/sanerat skick.
Densia har då en lägre värdering av fastigheten i aug 2020 än Notars värdering gav vid handen,
För ett år sedan bedömdes renoveringskostnaderna av Densia till en normal standard vara 2.5-3milj, nu har dock en kraftig prisökning på material mm. gjort att kostnaden kommer vara 3-3.5milj.
Nej, Densias värdering är inte onämnbar utan till och med den mest gediget gjorda värderingen.

Hade du hunnit läsa inlagorna på sida 1 inlägg 1 ännu sa du?

(Att sen också berömma den glada rumpan för dennes kloka och välskrivna inlägg )
Senast redigerad av lillen-68 2022-04-21 kl. 18:52.
2022-04-21, 19:02
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du jämför detta skandalösa husköp med att leta efter en partner. Det vore som att du tycker det är OK att vara kåt, och möta en annan människa på nätet eller på lokal, och begå en våldtäkt.
Det är ett vårdslöst sätt att se på andra människor rätt till sin egendom, och liv.
Att gärningsmän och offer byter skepnad är mer vanligt än ovanligt.
Har en person inträngd i ett hörn

Det där angreppet hör hemma i tråden om det pedofildömda och skattesmitande ”juridiska” ombudet inte i denna tråd, fyyy på dig Blomman gå och ställ dig & skäms framför spegeln.
2022-04-21, 19:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Har du läst den ledare som Vresrosen hänvisar till?

Ack nej, 7an går bara efter rykten & påståenden dvs. det som passar hens redan cementerade åsikter.
”Fakta, vad är det? Jag har min egen åsikt” bör stå på hens T-shirt.
2022-04-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ack nej, 7an går bara efter rykten & påståenden dvs. det som passar hens redan cementerade åsikter.
”Fakta, vad är det? Jag har min egen åsikt” bör stå på hens T-shirt.

Är inte överraskad
2022-04-21, 19:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
...och jag har ingen anledning att rescencera en privatpersons agerande på samma sätt som en ledare för ett riksdagspartis göranden. Inget märkligt alls.

Oj då, jag visste inte att Ebba köpt huset i egenskap av partiledare, jag trodde hon köpt det som privatperson. Men det tycker du visst ändå är viktigt att kommentera.

Du missar också helt det faktum att Esbjörns agerande och Ebbas agerande inte är frånskilt. De har gjort en husaffär tillsammans.

Men visst, jag förstår, du inser också att Ebba har gjort allt rätt och Esbjörn är den klandervärda. Du har bara inte integritet nog att erkänna att du har fel.
2022-04-21, 20:18
Medlem
Citat:
I dag skriver Anders Lindberg i Aftonbladet att Ebba Buschs härjande mot Esbjörn, och hennes seger kan kosta de borgerliga makten.

KD måste dumpa sin sektdrottning på historiens soptipp där hon kommer i likasinnades sällskap, om de vill ha en borgerlig regering.

Varför läser du insändare från Anders Lindberg? Du påstår att du är höger och att det bara är av omsorg om högern som du sitter och ljuger om Ebba här inne?

Lindberg är sossemegafon och tycker som dem, samt ljuger i princip alltid i sina ledare.

Förövrigt tidigare anställd i sossarnas trollfabrik innan Aftonbladet…
2022-04-21, 22:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
För att vara specifik, så var hans diagnos där och då "lindrig kognitiv funktionsnedsättning, subjektiv", dvs sjukvården kunde inte hitta något fel på honom. Barry uppgraderade diagnosen till "lindrig kognitiv funktionsnedsättning, objektiv", dvs lite korttidsminnesproblem, men i övrigt fullt kapabel.

Det stämmer inte, såvitt jag minns.

Esbjörn har ju redan 2011 fått diagnosen:

Från Barrys sammanfattning efter att Ebbas advokat skrivit en sammanställning av de två experter som de anlitat:
"Föreliggande utredning bekräftar den tidigare ställda diagnosen från år 2011: F067 Lindrig kognitiv störning (enligt ICD- 10) och ger i föreliggande utredning det motsvarande svaret "Lindrig kognitiv funktionsnedsättning" (enligt DSM-5), som innebär att en serie inklusionskriterier är uppfyllda, bland annat s.k. exekutiva funktioner med sänkt arbetsminne, snabbhetsfunktioner, flexibilitet och bristande vardagliga ADL- funktioner; dessa redovisas inte alla i detalj utan ingår implicit i dignoskoden. Det är min bedömning att det dessutom skett en kognitiv försämring sedan förra testningarna 2010 och 2012 där vissa värden är xxxxx."
"2015 ICD-9-CM Diagnosis Code 331.83
Mild cognitive impairment, so stated
"
https://icd.codes/icd9cm/33183

Det är samma diagnos. "Lindrig kognitiv kognitiv funktionsnedsättnig" (från BK utlåtande 13/1-21; utredning 7/12- 20- 13/1- 21)

Menar du att Esbjörn alltså skulle ha tillfrisknat och hans symtom endast var inbillning?
2022-04-21, 22:47
Medlem
Citat:
Det stämmer inte, såvitt jag minns.

Esbjörn har ju redan 2011 fått diagnosen:

Från Barrys sammanfattning efter att Ebbas advokat skrivit en sammanställning av de två experter som de anlitat:
"Föreliggande utredning bekräftar den tidigare ställda diagnosen från år 2011: F067 Lindrig kognitiv störning (enligt ICD- 10) och ger i föreliggande utredning det motsvarande svaret "Lindrig kognitiv funktionsnedsättning" (enligt DSM-5), som innebär att en serie inklusionskriterier är uppfyllda, bland annat s.k. exekutiva funktioner med sänkt arbetsminne, snabbhetsfunktioner, flexibilitet och bristande vardagliga ADL- funktioner; dessa redovisas inte alla i detalj utan ingår implicit i dignoskoden. Det är min bedömning att det dessutom skett en kognitiv försämring sedan förra testningarna 2010 och 2012 där vissa värden är xxxxx."
"2015 ICD-9-CM Diagnosis Code 331.83
Mild cognitive impairment, so stated
"
https://icd.codes/icd9cm/33183

Det är samma diagnos. "Lindrig kognitiv kognitiv funktionsnedsättnig" (från BK utlåtande 13/1-21; utredning 7/12- 20- 13/1- 21)

Menar du att Esbjörn alltså skulle ha tillfrisknat och hans symtom endast var inbillning?

Han skrev på förlikningen.
Han valde själv att inte ha god man.
Sluta hata Esbjörn.
2022-04-22, 04:05
Medlem
JBernards avatar
Ebba har verkligen växt, i mina och andras ögon, för sin fantastiska hantering av den här smutsiga affären. Pratade med en tjej som tidigare haft halvsuspekta politiska uppfattningar, hon och hennes vänninor hade blivit rejäla Ebba-supportrar tack vare hennes rättframma och ärliga intentioner att göra rätt för sig.
2022-04-22, 05:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
I dag skriver Anders Lindberg i Aftonbladet att Ebba Buschs härjande mot Esbjörn, och hennes seger kan kosta de borgerliga makten.

KD måste dumpa sin sektdrottning på historiens soptipp där hon kommer i likasinnades sällskap, om de vill ha en borgerlig regering.

En del måste verkligen lida av ett självskadebeteende när man inte förstår att husaffären är över utan att försöka gripa efter varenda halmstrå som helt saknar betydelse här.
Du har inte funderat på att försöka rädda dig från det sjunkande skeppet snart, bara masten som är över ytan nu.
Senast redigerad av braattha 2022-04-22 kl. 05:18.
2022-04-22, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
En del måste verkligen lida av ett självskadebeteende när man inte förstår att husaffären är över utan att försöka gripa efter varenda halmstrå som helt saknar betydelse här.
Du har inte funderat på att försöka rädda dig från det sjunkande skeppet snart, bara masten som är över ytan nu.
Det finns en viss komik i försöken att få det att se ut som att någon enda person utanför den här tråden ens kommer ihåg Bolins släktgård eller vad det där bråket handlade om.

”-Fick inte Busch rätt i den saken förresten?”
”-Jo, jag har för mig att det var så?”
2022-04-22, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Ja du, en barn kan förstå det, Sektdrottningen kör sitt eget race som hon alltid gjort.
Helt utan samvete gentemot omgivning, om det så är Esbjörn, partikamrater, sin ex man eller faaan själv, Sektdrottningen tar helt enkelt inga fångar.

Det har hennes framfart i husaffären med Esbjörn visat otaliga ggr, hon säger en sak och sedan gör hon precis tvärtom, att Esbjörn som är lite EGEN inte riktigt hänger med i hennes alla dribblingar hit och dit är inte alls konstigt.
Därav sker det som skett, Esbjörns EGENHET och hans kognitiva störningar hade Sektdrottningen inte räknat med, så hennes tvångsövertagande av fastigheten gick inte lika smidigt som Sektdrottningen trodde.

Aftonbladet är den viktigaste källan i denna tvist. Så absurd är Ebba Busch. Utan Cantwells artikel, om rucklet, där det insinueras till olika personer med intressen i huset, och damen som fått fastigheter testamenterade av gamla gubbar, hade tokan Ebba Busch inte haft ett bevistema!!!

Det blir så infantilt, att det stod så i tidningen så måste det vara sant. I Aftonbladet av alla tidningar, och då borde Ebba Busch ha sett på Cantwell som sin baneman och inte som att han var på hennes sida. Det mest bestickande var att han skrev att hela sanningen är inte skriven.

Utan den artikeln hade hon inte suttit under vargtimmarna och förmedlat illvilligt skvaller, som rättsligt bedömdes vara grovt örtal. Men nu lämnade Cantwell en öppning för spekulation och tokan nappade likt en ful-gädda.

Jag har noterat, att efter denna famösa artikel, har inte Cantwell haft mer åsikter om tvisten, då det repet han gav Ebba Busch var tillräckligt långt för att hålla för flera hängningar under denna tvist som tagit osannolikt lång tid.

Det är fullt begripligt att varje gång Ebba Busch ställer till det ska en tingsrätt undvikas till varje pris. Med ett strafföreläggande i åtalet om grovt förtal, och med nya sunkiga avtal i fastighetstvisten, då hon är tomhänt i bevishänseende. I en tvist mot Esbjörn har hon ingen annan bevisning än muntligt. Där hennes enda bevisning är muntlig goja från hennes egen käft. Men nu är hon straffad, och då är hon inte trovärdig längre enligt den praxis som finns i rättsväsendet.

Vi ser en papegoja med retorik från historiens soptipp, med en syn på äldre och äganderätten, som gör att att hon inte ser politiken, och vilken tidning som vill henne väl. Men minister vill hon bli! En minister som kan bli Esbjörnad i två är ska inte komma i närheten av statskassan, tycker jag. Oavsett utgången av denna tvist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in