Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag finner det mycket intressant att vissa här i tråden inte visar vad de baserar sina åsikter på.
Om man hävdar att Ebba lurat av Esbjörn fastigheten mot hans vilja, vad för fakta ligger till grund för den åsikten?
Om man hävdar att Ebba ljög, att hon inte hade för avsikt att hedra sitt löfte till Esbjörn om att backa om han verkligen ville, vad grundar man det på för fakta?
Om man hävdar att Ebba kunde ha köpt en annan fastighet i området, vad grundar man det på för fakta?
Om man hävdar att Esbjörn inte var kapabel sommaren 2020, vad grundar man det på för fakta?
Så många påståenden utan grund. Om man leker CSI och följer bevisen i den här affären, var hamnar man då? Oavsett vad man tycker om de inblandade personerna, KD, Livets Ord, politiker, småbarnsmammor, gamla gubbar osv...
Ge mig ett enda bevis på att fastighetshetsaffären gick oriktigt till (fram till kontraktspåskrift). Jag är villig att ändra min ståndpunkt då jag faktiskt följer det fakta som framkommer. Jag är inte i någon som helst beroendeställning till Ebba, även om vissa tror att meningsmotståndare måste vara så.
Om man hävdar att Ebba lurat av Esbjörn fastigheten mot hans vilja, vad för fakta ligger till grund för den åsikten?
Om man hävdar att Ebba ljög, att hon inte hade för avsikt att hedra sitt löfte till Esbjörn om att backa om han verkligen ville, vad grundar man det på för fakta?
Om man hävdar att Ebba kunde ha köpt en annan fastighet i området, vad grundar man det på för fakta?
Om man hävdar att Esbjörn inte var kapabel sommaren 2020, vad grundar man det på för fakta?
Så många påståenden utan grund. Om man leker CSI och följer bevisen i den här affären, var hamnar man då? Oavsett vad man tycker om de inblandade personerna, KD, Livets Ord, politiker, småbarnsmammor, gamla gubbar osv...
Ge mig ett enda bevis på att fastighetshetsaffären gick oriktigt till (fram till kontraktspåskrift). Jag är villig att ändra min ståndpunkt då jag faktiskt följer det fakta som framkommer. Jag är inte i någon som helst beroendeställning till Ebba, även om vissa tror att meningsmotståndare måste vara så.
Citat:
Mörkar hon värderingen för oss eller Esbjörn och vad spelar det för roll i slutändan för affären som sådan? Ja, har Ebba ljugit om värderingen, att den aldrig har existerat, då är det inte positivt för henne personligen, men det förändrar inte faktumet att slutpriset ändå hamnade i linje med vad Esbjörns egen värdering skulle ha varit vid samma tidpunkt. Affärsmässigt så har Esbjörn inte blivit lurad på några pengar av Ebba oavsett hur man vrider och vänder på det. Ingen värdering har visat att fastigheten vid tillfället var värd mer än så.
Citat:
Här kommer vi nog aldrig få några svar. Ebba påstår att Esbjörn fick reda på Notars värdering (om jag minns rätt), men Esbjörn har väl aldrig kommenterat den biten. Jag får tills dess helt enkelt luta mig till samma slutsats som förut, oavsett vilka värderingar som än har funnits eller inte och huruvida de har visats för Esbjörn eller inte, så hamnade slutpriset rätt.
Citat:
Med tanke på att Notars värdering kom via sms och muntligen, så innehåll den nog inte så mycket mer än en prislapp. Det är min gissning. Så vad mer kan ha sagts som är av vikt?
Citat:
Ebba lät göra en värdering, men Esbjörn hade viss kunskap ändå skulle jag tro. Kanske hade han en egen riktig värdering att luta sig på, kanske inte, men han hade ändå fått ett antal propåer under åren av andra intressenter, så nog visste han vad andra tyckte stället var värt (även om dessa bud kanske var skambud).
Citat:
Jag har funderat mycket sedan det här briserade, men allt jag ser från dig är frågor som inte ger några svar. Framför allt är det inte svar på mina frågor, utan bara dina egna funderingar.