Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Jag finner det mycket intressant att vissa här i tråden inte visar vad de baserar sina åsikter på.
Om man hävdar att Ebba lurat av Esbjörn fastigheten mot hans vilja, vad för fakta ligger till grund för den åsikten?
Om man hävdar att Ebba ljög, att hon inte hade för avsikt att hedra sitt löfte till Esbjörn om att backa om han verkligen ville, vad grundar man det på för fakta?
Om man hävdar att Ebba kunde ha köpt en annan fastighet i området, vad grundar man det på för fakta?
Om man hävdar att Esbjörn inte var kapabel sommaren 2020, vad grundar man det på för fakta?
Så många påståenden utan grund. Om man leker CSI och följer bevisen i den här affären, var hamnar man då? Oavsett vad man tycker om de inblandade personerna, KD, Livets Ord, politiker, småbarnsmammor, gamla gubbar osv...
Ge mig ett enda bevis på att fastighetshetsaffären gick oriktigt till (fram till kontraktspåskrift). Jag är villig att ändra min ståndpunkt då jag faktiskt följer det fakta som framkommer. Jag är inte i någon som helst beroendeställning till Ebba, även om vissa tror att meningsmotståndare måste vara så.
Det går inte att motbevisa fakta gällande fastighetsförsäljningen och processen fram till underskrift.
Allt gick korrekt till, säljaren var villig att sälja redan från börja, diskussioner i lugnt tempo under 2 mån, besiktning och värdering gjordes korrekt, köpeavtalet korrekt enligt JB, säljaren lämnade själv uppgifterna till köpeavtalet, säljaren fick begärt pris 3.9 milj ett helt marknadsmässigt pris, säljaren hade rättshandlingsförmåga och undertecknade köpeavtalet av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit.
Detta är vad som gäller, ett fullt giltigt köpeavtal och alla efterhandskonstruktioner betyder nada!