2022-04-20, 07:08
Bannlyst
Har det kommit något förhandsbesked från HD ännu? Att de meddelar avslag är mest troligt, eller?
2022-04-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Har det kommit något förhandsbesked från HD ännu? Att de meddelar avslag är mest troligt, eller?

Jag förstod det som att det senaste var att HD skickat en skrivelse till Esbjörn om han vilel dra tillbaka överklagan?

Isåfall lär han väl få ett par veckor på sig att svara, vilket han inte gör och sedan en ny förfrågan med ytterligare fördröjning...
2022-04-20, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Jag förstod det som att det senaste var att HD skickat en skrivelse till Esbjörn om han vilel dra tillbaka överklagan?

Isåfall lär han väl få ett par veckor på sig att svara, vilket han inte gör och sedan en ny förfrågan med ytterligare fördröjning...

Av vilken anledning skulle HD fråga esbjörn om han vill dra tillbaka sitt överklagande? Kan det verkligen stämma?
2022-04-20, 09:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Av vilken anledning skulle HD fråga esbjörn om han vill dra tillbaka sitt överklagande? Kan det verkligen stämma?

Det är nog en missuppfattning.

Esbjörn kör ett parallellt mål där han ansöker om god man i Uppsala tingsrätt för att han hävdar att han är dement.
Går nog inte så bra då TR frågar om han inte vill vidhålla sin talan.

https://delafil.se/d8162cb01e274931/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Dagboksblad_2022-04-11.pdf?download_token=a033a6a529ab5e1655f8e48b8b0b 7bad8fe18 de26cb3b8c8c258f8c4779d5ce1
2022-04-20, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Esbjörn kör ett parallellt mål där han ansöker om god man i Uppsala tingsrätt för att han hävdar att han är dement.

https://delafil.se/d8162cb01e274931/Uppsala_TR_Ä_1747-22_Dagboksblad_2022-04-11.pdf?download_token=a033a6a529ab5e1655f8e48b8b0b 7bad8fe18 de26cb3b8c8c258f8c4779d5ce1

Man baxnar över vårt rättssystem som tillåter den här sortens rättshaverism

Pedofilringen med binninge och majkgård i spetsen ligger givetvis bakom allt detta.
Senast redigerad av WTFSTHLM 2022-04-20 kl. 11:25.
2022-04-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Esbjörns lättsinne utnyttjades av Ebba och fick honom att skriva på.

Märkligt då att Esbjörns ombud till dags datum inte lyckats presentera någon form av bevisning för att detta skett. Esbjörn själv sa ju i MUF att han sålde av fri vilja och utan påtryckningar.
Där och då borde han väl tryckt på att han blev övertalad.

Sen skulle jag vilja veta hur Ebba lyckades påverka Esbjörn att skriva på förlikningen.
2022-04-20, 12:27
Medlem
fnirps avatar
Jag finner det mycket intressant att vissa här i tråden inte visar vad de baserar sina åsikter på.

Om man hävdar att Ebba lurat av Esbjörn fastigheten mot hans vilja, vad för fakta ligger till grund för den åsikten?

Om man hävdar att Ebba ljög, att hon inte hade för avsikt att hedra sitt löfte till Esbjörn om att backa om han verkligen ville, vad grundar man det på för fakta?

Om man hävdar att Ebba kunde ha köpt en annan fastighet i området, vad grundar man det på för fakta?

Om man hävdar att Esbjörn inte var kapabel sommaren 2020, vad grundar man det på för fakta?

Så många påståenden utan grund. Om man leker CSI och följer bevisen i den här affären, var hamnar man då? Oavsett vad man tycker om de inblandade personerna, KD, Livets Ord, politiker, småbarnsmammor, gamla gubbar osv...

Ge mig ett enda bevis på att fastighetshetsaffären gick oriktigt till (fram till kontraktspåskrift). Jag är villig att ändra min ståndpunkt då jag faktiskt följer det fakta som framkommer. Jag är inte i någon som helst beroendeställning till Ebba, även om vissa tror att meningsmotståndare måste vara så.
2022-04-20, 12:47
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

O den filen försvann som en vårvind.
Någon som kan lägga upp den igen?
2022-04-20, 13:02
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag finner det mycket intressant att vissa här i tråden inte visar vad de baserar sina åsikter på.

Om man hävdar att Ebba lurat av Esbjörn fastigheten mot hans vilja, vad för fakta ligger till grund för den åsikten?

Om man hävdar att Ebba ljög, att hon inte hade för avsikt att hedra sitt löfte till Esbjörn om att backa om han verkligen ville, vad grundar man det på för fakta?

Om man hävdar att Ebba kunde ha köpt en annan fastighet i området, vad grundar man det på för fakta?

Om man hävdar att Esbjörn inte var kapabel sommaren 2020, vad grundar man det på för fakta?

Så många påståenden utan grund. Om man leker CSI och följer bevisen i den här affären, var hamnar man då? Oavsett vad man tycker om de inblandade personerna, KD, Livets Ord, politiker, småbarnsmammor, gamla gubbar osv...

Ge mig ett enda bevis på att fastighetshetsaffären gick oriktigt till (fram till kontraktspåskrift). Jag är villig att ändra min ståndpunkt då jag faktiskt följer det fakta som framkommer. Jag är inte i någon som helst beroendeställning till Ebba, även om vissa tror att meningsmotståndare måste vara så.

Det går inte att motbevisa fakta gällande fastighetsförsäljningen och processen fram till underskrift.
Allt gick korrekt till, säljaren var villig att sälja redan från börja, diskussioner i lugnt tempo under 2 mån, besiktning och värdering gjordes korrekt, köpeavtalet korrekt enligt JB, säljaren lämnade själv uppgifterna till köpeavtalet, säljaren fick begärt pris 3.9 milj ett helt marknadsmässigt pris, säljaren hade rättshandlingsförmåga och undertecknade köpeavtalet av egen fri vilja utan att några påtryckningar förekommit.

Detta är vad som gäller, ett fullt giltigt köpeavtal och alla efterhandskonstruktioner betyder nada!
2022-04-20, 13:35
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Märkligt då att Esbjörns ombud till dags datum inte lyckats presentera någon form av bevisning för att detta skett. Esbjörn själv sa ju i MUF att han sålde av fri vilja och utan påtryckningar.
Där och då borde han väl tryckt på att han blev övertalad.

Sen skulle jag vilja veta hur Ebba lyckades påverka Esbjörn att skriva på förlikningen.
Han svarade på frågan huruvida han utsatts för påtryckningen eller hot för att skriva på. Inget annat.
2022-04-20, 13:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo då, Esbjörn har visst sökt köpare. Det är flera personer som har blivit kontaktade av honom och blivit tillfrågade om de vill köpa huset.

Jo då, Esbjörn valde att träffa Ebba. Faktum är att det var just Esbjörn själv, och ingen annan, som tog beslutet att han och Ebba skulle träffas. Det var också Esbjörn som gick hem till Ebba för att träffa henne och för att prata om att han ville sälja sitt hus till henne.

Esbjörn är inte lättsinning, det har hela svenska folket insett. Han är en envis, tjurig, egoistisk gammal gubbe. Han ville sälja huset, han gick själv hem till Ebba för att få sälja huset till henne, och detta gjorde han just för att han inte ville att hans brorsbarn eller sol-o-vårarkärringen, pedofil-binninges sängkompis, skulle få huset.

Detta är ingen "sektagenda", detta är vad Esbjörn gjorde.

De enda som haft någon agenda är följande

1. Esbjörn, som ville försäkra sig om att inte hans brorsbarn och sol-o-vårar-kärringen fick huset
2. Sol-o-vårar-kärringen som ville ha huset i alla fall
3. pedofil-binninge, som den ljusskygga grovt kriminella bedragare och barnskändare han är, som såg möjigheten att lura av en gammal gubbe hans sista slantar.

Som vanligt har du ingen koll på någonting, sprider bara en massa trams och lögner.
Vilka personer har Esbjörn sökt upp?
2022-04-20, 13:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Lättpåverkad eller inte, hur mycket kunde Ebba tjata på Esbjörn innan hon ens hade träffat honom? De träffades första gången då han gick hem till henne.
Första gången kom Ebba till Odalgården.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in