2022-08-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Nu har du lindat in dig i så många förvecklingar att jag tror inte du är riktigt säker på eller vem du skriver till längre.

Du och somliga andra får helt enkelt acceptera att om man inte är driven av politiska motiv att skydda en viss person, tycker man att det är oanständigt och hänsynslöst att avlura en äldre dement man sitt släkthus. Det är normalt att ställa sig negativ till sådana handlingar och ni kommer aldrig att få människor som är vid sina sunda vätskor att acceptera det.

Skrev till dig. Det är verkligen synd om dig. Du har svårt att veta när folk skriver till dig. Du bör kanske söka upp hjälp för det.

Ganska tragiskt.

Aldrig hävdat du drivs av politisk motivation, utan av ilska på grund av en kvinna köpte ett hus.
Att du väljer förtala Esbjörn med falska påståenden är bara tragiskt. Snälla sluta med hitta på saker om Esbjörn hälsa. Det är oanständigt och hänsynslöst att göra det.
Ingen har lurat. Ingen är dement. Båda sidor skrev på en förlikning.

Tror inte du är sund, utan lider av hat och förakt.
Som jag skrev: Ta ett bad, nyktra till, fundera verkligen varför du fortsätta ljuga om en äldre mans hälsa och återkom imorgon. För det enda du gör är upprepera samma sak som förklaras om och om igen för dig. Det synd om dig. Du beter dig på ett troll verkar det som.

Snälla sluta skapa lögner om Esbjörn.
2022-08-23, 21:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Nu när det står klart att den demente Esbjörn känner sig förtvivlad över att ha blivit avlurad sitt släkthus, ska det bli spännande att se hur Ebba reagerar. Vill hon gottgöra honom? Känner hon skuld? Är hon kapabel att känna skuld och ånger? Känner hon ansvar för vad hon utsatt honom för? Kommer hon att ge Esbjörn en offentlig ursäkt för sin del i skulden? Eller väljer hon att pudla först efter valet? Eller kommer hon känna att i själ och hjärta var det rätt att lura av en gammal dement man sitt hus, även om konsekvensen blev att hon krossade hans hjärta?
Nej nej nej det kommer hon då rakt inte att göra. Se å lyssna på detta så ser du att hon har tanken full för å köra detta husrejs fullt ut. 3:50 från slutet.
https://www.tv4play.se/program/malou-m%C3%B6ter/malou-m%C3%B6ter-del-1-ebba-busch-del-1-av-2-s%C3%A4song-1/13757307
Hon säger att "husaffären" nu är över och att hon nu därför landat på en trygg plats. Vidare lägger hon ut texten om att hennes barn behöver bostaden så väl + att hon har en hotbild mot sig som hon tydligen menar skall bli mindre iom att hon får flytta in i Esbjörns barndoms sommarhus.

Vad är det för hotbild förresten?

Nej, att Ebba skulle känna för Esbjörn finns inte för då hade hon aldrig snikat sig in i hans hjärna för att ställa å styra o köra över alla andra eventuella intressenter för Esbjörns tillgångar.

Å inte bryr hon sig heller ett smack om att KD skulle ha tjänat åtskilligt på om hon låtit Esbjörns ånger få tala. Ja hennes illojalitet gentemot KD visade hon ju med all tydlighet upp idag när hon sa att hon ska dra sig tillbaka. Det har jag för länge sedan påpekat att hon har för avsikt att göra och att det är därför hon kunnat göra denna så uppmärksammade "husaffär".

Hon skall dra sig tillbaka i Esbjörns stuga och jag blir inte ett dugg förvånad om hon där plitar ihop en bok om hennes "sanna" bild av "husaffären" och därifrån tjänar in hela köpesumman. Mammon och hon kommer sannerligen att vandra hand i hand efter valet....
2022-08-23, 21:05
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns inget som styrker att det skulle ha varit igång en enda motorsåg när avtalet skrevs under. Det påståendet kommer från ett tillfälle då Bolin ska ha sagt åt Ebba Busch att inte såga ner träd, då påstås hon ha öppnat ett fönster och framfört detta till hantverkarna utanför. Men enligt Esbjörn Bolin så försökte hon lura honom genom att säga det genom ett fönster på fel sida, inte den sidan där hantverkarna fanns.

Någon i tråden har sedan skapat en trådsanning av att detta skedde vid samma tillfälle som avtalet skrevs på med syfte att med ljudet från motorsågarna förvirra Bolin så han skulle skriva på mot sin vilja.

Esbjörn Bolin har sedan använt en liknande beskrivning när han försökte överklaga den förlikning som han skrev under tillsammans med sina egna advokater och sin generalfullmaktshavare. Även den gången slog det om i huvudet på honom och han skrev på mot sin vilja, denna gång blev han i princip kidnappad och förd till ett möte där han tvingades med hot att skriva under ett papper som han inte förstod innehållet av eftersom det lästes upp för fort.
”Jag kände inte till att jag skjutsades till ett möte av min vän Pernroth Lüllmaa för att skriva under förlikningsavtalet i dennes bostad. Jag fick veta detta i bilen på väg till bostaden. Jag sa då ifrån flera gånger att jag inte ville skriva under något avtal innan jag läst igen det i lugn och ro” skriver han i de inkomna handlingarna.

Esbjörn är även kritisk till sin tidigare advokat och menar att han, utöver att ha ingått avtalet under stark påverkan, inte fick se det i sin helhet innan han skrev på.
”Jag fick avtalet uppläst för mig och både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna. Detta eftersom de ansåg att det var enda utvägen och annars skulle advokaten avsäga sig uppdraget”.

Esbjörn hävdar även att han fortfarande inte har fått se varken en kopia eller ett original av sekretessavtalet som upprättades, utan att förlikningsavtalet bara lästes upp för honom.
”Visserligen lästes förlikningsavtalet högt för mig men det lästes för snabbt så att jag inte hann uppfatta innehållet”
Är det inte det ena så är det det andra som pigan sa när hon fick näsblod. För Esbjörns del var det månsken av kandelabrar ena gången och nästa en advokat eller vän som rabblade lika fort och otydligt som en böneutropare i en minaret i Istanbul.

Motivet har givetvis varit att dra ut på tvisten och hålla medias intresse igång så länge som möjligt.

Hmm….
Han skjutsades till ett möte av sin vän Pernrot Lüllmaa.
Men ”både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna”.
Vem var egentligen denna ”en till” inte MPL då hade han väl skrivit min vän, Pernrot eller Monika.
Kan det vara så att denna ”en till” var tingsrättens medlare?
2022-08-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nej nej nej det kommer hon då rakt inte att göra. Se å lyssna på detta så ser du att hon har tanken full för å köra detta husrejs längre än in i kaklet.

https://www.tv4play.se/program/malou-m%C3%B6ter/malou-m%C3%B6ter-del-1-ebba-busch-del-1-av-2-s%C3%A4song-1/13757307

Hon säger att "husaffären" nu är över och att hon nu därför landat på en trygg plats. Vidare lägger hon ut texten om att hennes barn behöver bostaden så väl + att hon har en hotbild mot sig som hon tydligen menar skall bli mindre iom att hon får flytta in i Esbjörns barndoms sommarhus.

3:50 från slutet.

Hon fick fråga om det. Hon svara på frågan.

Du vet att båda parter skrev på en förlikning. Affären är klar. Du får acceptera det.
2022-08-23, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Skrev till dig. Det är verkligen synd om dig. Du har svårt att veta när folk skriver till dig. Du bör kanske söka upp hjälp för det.

Ganska tragiskt.

Aldrig hävdat du drivs av politisk motivation, utan av ilska på grund av en kvinna köpte ett hus.
Att du väljer förtala Esbjörn med falska påståenden är bara tragiskt. Snälla sluta med hitta på saker om Esbjörn hälsa. Det är oanständigt och hänsynslöst att göra det.
Ingen har lurat. Ingen är dement. Båda sidor skrev på en förlikning.

Tror inte du är sund, utan lider av hat och förakt.
Som jag skrev: Ta ett bad, nyktra till, fundera verkligen varför du fortsätta ljuga om en äldre mans hälsa och återkom imorgon. För det enda du gör är upprepera samma sak som förklaras om och om igen för dig. Det synd om dig. Du beter dig på ett troll verkar det som.

Snälla sluta skapa lögner om Esbjörn.

Jag förstår. Du tror att jag inte tycker kvinnor ska köpa hus.
Tack för att du delade med dig!
2022-08-23, 21:11
Medlem
Citat:
Nej nej nej det kommer hon då rakt inte att göra. Se å lyssna på detta så ser du att hon har tanken full för å köra detta husrejs fullt ut. 3:50 från slutet.

Nej, att Ebba skulle känna för Esbjörn finns inte för då hade hon aldrig snikat sig in i hans hjärna för att ställa å styra o köra över alla andra eventuella intressenter för Esbjörns tillgångar.

Å inte bryr hon sig heller ett smack om att KD skulle ha tjänat åtskilligt på om hon låtit Esbjörns ånger få tala. Ja hennes illojalitet gentemot KD visade hon ju med all tydlighet upp idag när hon sa att hon ska dra sig tillbaka. Det har jag för länge sedan påpekat att hon har för avsikt att göra och att det är därför hon kunnat göra denna så uppmärksammade "husaffär".

Hon skall dra sig tillbaka i Esbjörns stuga och jag blir inte ett dugg förvånad om hon där plitar ihop en bok om hennes "sanna" bild av "husaffären" och därifrån tjänar in hela köpesumman. Mammon och hon kommer sannerligen att vandra hand i hand efter valet....

Det Busch hus som Esbjörn sålde till henne. Esbjörn hade även lägenhet som tillgång, som han sålde.

Du vet att de skrev på en förlikning.
2022-08-23, 21:14
Bannlyst
Citat:

Jag är rädd att du kan ha rätt.
2022-08-23, 21:16
Medlem
Citat:
Jag förstår. Du tror att jag inte tycker kvinnor ska köpa hus. Tack för att du delade med dig.

Det är starkt att du erkänner dina problem.

Det är oanständigt och hänsynslöst att ljuga om äldre människor hälsa och bra att du erkänner det.

Låt nu Esbjörn vara i fred. Han har tyvärr problem som förhoppningsvis advokaterna hjälper läsa.

Förlikningen gäller och båda parter kom fram till den. Den må inte vara perfekt för alla men det är vad båda kom fram till.
2022-08-23, 21:34
Medlem
Citat:
Lite märkligt att ta det faktum att en dement äldre man inte längre orkade mot en envis och hänsynslös Ebba, som intäkt för att det var hans önskan att få sitt hjärta krossat.

Själv tycker jag att Esbjörn kämpade tappert. Han ska inte alls ha dåligt samvete för att han (Esbjörns egna ord) "inte klarade av att stå upp för sig själv bättre". Han gjorde så gott han kunde, givet sina förutsättningar.
Han insåg att hans ”vänner” försökte få honom satt under förmyndarskap och valde att föra sig av med dem. Det var hans önskan. Han skrev att han ville bestämma själv över sitt liv. Han skrev ingenting om krossade hjärtan. Det är något som står i din saga som Esbjörn Bolin aldrig någonsin sagt.
2022-08-23, 21:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hmm….
Han skjutsades till ett möte av sin vän Pernrot Lüllmaa.
Men ”både advokaten och en till sa att jag var tvungen att skriva på och godkänna”.
Vem var egentligen denna ”en till” inte MPL då hade han väl skrivit min vän, Pernrot eller Monika.
Kan det vara så att denna ”en till” var tingsrättens medlare?

Kan mycket väl ha varit tingsrättens medlare som har åkt runt med förlikningsavtalet till parterna.
Antingen så träffas man och skriver under eller så har man en medlare som förvaltar avtalet till att alla parter har skrivit under, vi vet att Ebba och Esbjörn inte träffades och skrev under tillsammans.
2022-08-23, 21:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag förstår. Du tror att jag inte tycker kvinnor ska köpa hus.
Tack för att du delade med dig!

Varför vill du inte att kvinnor skall köpa hus?
Hade det varit bättre om en man hade köpt Esbjörns ruckel till sommarstuga?

Du har en trist människosyn.
2022-08-23, 21:42
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Själv tycker jag att Esbjörn kämpade tappert. Han ska inte alls ha dåligt samvete för att han (Esbjörns egna ord) "inte klarade av att stå upp för sig själv bättre". Han gjorde så gott han kunde, givet sina förutsättningar.

Esbjörn har haft det kämpigt tills att han lyckades krångla sig ur klorna på sina brännvinsombud.

Starkt av Esbjörn att kontakta Högsta Domstolen och mena på att det fick vara nog.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in