2022-04-20, 13:39
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Varför ansåg inte domstolen att ebba utnyttjat Esbjörns lättsinne?
varför ansåg ingen läkare eller psykolog att Esbjörn led av "lättsinne"?
Är det för att de ingen har kompetens nog - endast en profet som Binninge har förmågan att se sådant.

Ni utanför sekten kan allt skruva till saker så att det blir för jävla tosigt.
Du ska se på våra sektmöten hur vi garvar oss harmynta åt din och bindningen oändliga dumhet. Ja jävlar. Vi sitter i en stor ring och skickar runt en ölstånka. Den som har stånkan läser sedan ett valfritt stycke högt ur Binninges inlagor till rätten och sen skrattar vi alla så vi storknar. När vi inte orkar skratta mer går vi alla ut och offrar några småbarn till mjölkguden innan vi skiljs och går var och en till sitt.
Domstolen prövade väl aldrig målet, vad jag vet i alla fall.
Men ni i sekten kanske gjorde en egen prövning
2022-04-20, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba gick via mäklare, två stycken faktiskt, och anlitade även Anticimex för besiktning. Hon gjorde allt rätt.

Den som inte gick via mäklare var Esbjörn.

Ebba har letat hus på hemnet också. Som sagt, hon gjorde allt rätt.

Att Ebba har gjort allt rätt, det vet du inget om. Det som har sagts och gjorts upp om bakom stängda dörrar...

Hon kontakatde Notar och fick en muntlig uppgift, en uppgift som långt senare (månader) präntades ner på papper.
Ingen vet vilket pris hon lämnade Esbjörn i deras kontakter. Hur kan det komma sig att hennes pris, som hon sedna påstår att Esbjörn begärt, är lägre än det som Notar har värderat fastigheten till.

Den kontakten har enbart varit för att skydda Ebba själv. Norat har nte varit inblandad som mäklare i själva affären, utan enbart värderingen.

Vilken är den andra mäklaren som hon kontaktat?

Om du menar hennes kompis brors företag, då handlade den kontakten strikt om själva kontraktutformningen, inget annat. Naturigtvis har han hjälpt till med råd osv (min egen tes), men det är inget som mäklarföretaget vill stås för, utan det är isf personliga råd från en bekant. Fastighetsfirman har inte den heller varit involverad i husaffären.

Anticimex gjorde en bedömning av husets skick, ingen värdering utan en bedömning utifrå deras kunskapsområde.

Hennes kotakter med mäklare har således enbart varit för att värdera huset, det för Ebbas egen del. Dessa kontakter innebär inte att Ebba har gjort alla rätt.

Hur Esbjörn kom fram till att ingen mäklare skulle kopplas in, det står också som en obesvarrad fråga.

Det är enbart Ebbas utsagor om att Esbjörn inte ville ha en mklare inkppplad och vilket pris han begärde.

Hon är slipad Ebba, så nog ser hon till att det som är offentligt, det är gjort med hjälp av skicklig advokat. Påläst innan, med muntligt besked om värdet, utan vittnen.

Hon har inte gjort alla rätt i de första kontakterna.
Det står helt klart idag, och det ställer många frågor utan svar.

Hon har inte heller gjort alla rätt enligt alla i Sverige. Rent moraliskt tycker många, även i hennes eget parti, att hon handlat tveksamt och kallsinningt.

Vad ni än säger, att alla som inte håller med er, så vet INGEN hur det gick till när Esbjörn övertalades till att sälja.

Ord står mot ord, precis som det kan göra i många andra fall av övergrepp.
2022-04-20, 15:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Första gången kom Ebba till Odalgården.

Gjorde hon? Och pratade med Esbjörn?

Är det något som framkommit i antingen media eller i bilagor?
2022-04-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur kan det komma sig att hennes pris, som hon sedna påstår att Esbjörn begärt, är lägre än det som Notar har värderat fastigheten till.
Det där är inte riktigt sant, eller hur?
2022-04-20, 15:26
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Gjorde hon? Och pratade med Esbjörn?

Är det något som framkommit i antingen media eller i bilagor?
Det stämmer, hur jag vet det kan jag tyvärr inte gå in på och du får fritt tro på det eller ej.
2022-04-20, 16:10
Medlem
Citat:
Det stämmer, hur jag vet det kan jag tyvärr inte gå in på och du får fritt tro på det eller ej.

Då ljög Esbjörn om hur allt gick till.
Inte överraskade han ljög ju om att dyka upp på tillträdesdagen.
Undrar vilka mer lögner han har har gett.
2022-04-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Då ljög Esbjörn om hur allt gick till.
Inte överraskade han ljög ju om att dyka upp på tillträdesdagen.
Undrar vilka mer lögner han har har gett.
Varför ljög han att han besökte Busch hemma hos henne?
2022-04-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför ljög han att han besökte Busch hemma hos henne?

Ingen aning.
Säkert någon som vill skapa ett trådsanning för göra Esbjörn och Busch till sämre människor så det ska passa in i deras tragisk värld.
2022-04-20, 17:10
Medlem
Citat:
Domstolen prövade väl aldrig målet, vad jag vet i alla fall.
Men ni i sekten kanske gjorde en egen prövning

Ja du - det fungera ju inte riktigt så... Domstolen hade en muntlig förhandling, vilket är en förberedelse. Om de ansett att det förelåg fuffens och fiffel så hade de aldrig rekommenderat förlikning.
Det måste väl till och med en knallkork som du inse?
Du har väldigt ofta otur när du tänker har jag märkt.

Jodå - vi i sekten hade möte senast igår. Vi satt som vanligt och hånade och häcklade din inkompetensen genom att högläsa en del av dina inlägg. Ja jävlar - du skulle sett hur ett tidigare justitierådet låg dubbelvikt över bordet och kippade efter andan åt dina tokigheter. Han fick ringa sin fru som körde honom hem för han var alldeles slut efter att ha skratta så mycket. För att inte tala om lagrådet, haha hans min när vi läste upp hur du trodde att en anmälan var det samma som en förundersökning. OBETALBAR. Kunde varit med i den där gamla reklamfilmen för betalkort.

Du är en sådan där figur som MAD hade gjort en figur av på 70-talet.
Min vän DUFUS.
Senast redigerad av martinator 2022-04-20 kl. 17:13.
2022-04-20, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag finner det mycket intressant att vissa här i tråden inte visar vad de baserar sina åsikter på.

Om man hävdar att Ebba lurat av Esbjörn fastigheten mot hans vilja, vad för fakta ligger till grund för den åsikten?

Om man hävdar att Ebba ljög, att hon inte hade för avsikt att hedra sitt löfte till Esbjörn om att backa om han verkligen ville, vad grundar man det på för fakta?

Om man hävdar att Ebba kunde ha köpt en annan fastighet i området, vad grundar man det på för fakta?

Om man hävdar att Esbjörn inte var kapabel sommaren 2020, vad grundar man det på för fakta?

Så många påståenden utan grund. Om man leker CSI och följer bevisen i den här affären, var hamnar man då? Oavsett vad man tycker om de inblandade personerna, KD, Livets Ord, politiker, småbarnsmammor, gamla gubbar osv...

Ge mig ett enda bevis på att fastighetshetsaffären gick oriktigt till (fram till kontraktspåskrift). Jag är villig att ändra min ståndpunkt då jag faktiskt följer det fakta som framkommer. Jag är inte i någon som helst beroendeställning till Ebba, även om vissa tror att meningsmotståndare måste vara så.

Fortfarande har Ebba bara visat upp en av de 2 värderingar som hon påstår att hon lät göra av 2 olika mäklare.

Så frågan är ff varför mörkar hon mäklare X värdering!?

Vilka värderingar presenterades för Esbjörn?

Menar Ebba att det är Värderingsdata som är en av de mäklare/värderingarna så nog lurar hon Esbjörn!

Den värdering hon presenterar offentligt för Esbjörn är en värdering per telefon. Vad sa Ebba till mäklaren, o vad sa mäklaren till Ebba o vad sa Ebba till Esbjörn?

Endast muntlig information från Ebba till Esbjörn om både värdering o innehåll i kontrakt.
Vilken säljare accepterar att köparen står för "korrekt" värdering o "korrekt" innehåll i ett kontrakt?

Här har du lite att fundera på om allt detta gick helt enligt boken!
2022-04-20, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Fortfarande har Ebba bara visat upp en av de 2 värderingar som hon påstår att hon lät göra av 2 olika mäklare.

Menar Ebba att det är Värderingsdata som är en av de mäklare/värderingarna så nog lurar hon Esbjörn!

Den värdering hon presenterar offentligt för Esbjörn är en värdering per telefon. Vad sa Ebba till mäklaren, o vad sa mäklaren till Ebba o vad sa Ebba till Esbjörn?

Endast muntlig information från Ebba till Esbjörn om både värdering o innehåll i kontrakt.
Vilken säljare accepterar att köparen står för "korrekt" värdering o "korrekt" innehåll i ett kontrakt?

Sedan när är det köparens plikt att värdera ett hus för att säljaren ska kunna sätta priset?

Finns det någon värdering som visar att Esbjörns pris var orimligt lågt?

Har han själv hävdat att hans ånger beror på priset?

Att köparen beställer både värdering och besiktning är faktiskt inte enligt boken, det är att gå långt utöver vad som förväntas av en köpare.

Normalt gör köparens bank en värdering innan de beviljar ett lån, tror du att de gjorde det även denna gång?

Tror du att Busch som person i utsatt ställning (PEP) föranledde banken att vidta extra omsorg i sitt hanterande av affären?

Banken har ett utökat krav att bevaka så det inte förekommer penningtvätt eller mutbrott i en affär som görs av och med en PEP.

Tror du att banken skulle ha reagerat på något vis om köpeskillingen var orimligt låg eller hög?

Hur tror du att banken förvissade sig om att köpeskillingen var rimlig och inget pekade på att det förekom risk för penningtvätt eller mutbrott i affären?
2022-04-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation

Och..?
OM Esbjörn varit osäker på huruvida priset var det rätta så hade det stått honom fritt att göra inte bara en utan tusen värderingar... Nu gjorde han inte det. Och varför skulle han - Ebba hade ju låtit göra två, från välrenommerade företag som inte skulle riskera sitt namn för att någon skulle spara några hundratusen. Förlora tiotals miljoner för att en enskild ska tjäna några spänn - skulle inte tro det.
Så tänker ett barn - men verkligheten fungerar inte så.
Occams rakkniv - googla och förstå vad det betyder och vad det innebär för situationen.
Folk som ser konspirationer i allt har ofta lite tomtar på loftet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in