2022-04-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Instämmer. Podcasts är väl nästan alltid helt gratis att lyssna på med? Så det vill väl till sponsoravtal och allt möjligt, precis som när man skall tjäna pengar på youtube-videos osv. Skulle bli förvånad om han fått in mer än 100 kr hittills på sin usla högläsning från internet.

Nej han tjänar pengar på annonsintäkter på podcast precis som på youtube.
Jag tror det är enklare att tjäna större summor pengar på podd för att folk lyssnar oftast igenom en helt avsnitt då dom har det i öronen
Citera
2022-04-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Läste hans annons igen, det är lite komik i den, förstår att han inte skriver egna spökhistorier.

Läs: Priset på 11.500:- är prutat,klart och EJ förhandlingsbart, bilen låg från början ute för 20.000:-, mer kommer jag inte att pruta tyvärr.

Priset är prutat och så ett komma tecken. det är heller inte förhandlingsbart. tidigare låg bilen ute för 20k (vilket inte stämmer), han kommer inte pruta mer själv på sitt egna pris. så han har alltså prutat på sina egna bil i sin egna annons från 20k till 11k mer än så kommer inte HAN pruta, hoppas inte det är han som ska köpa den då, för då kan ju någon annan pruta ner den lite till.

som sagt, humor på hög nivå.

Ordet narcissist har aldrig klingat bättre...
Citera
2022-04-15, 23:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Genuin fråga till trådens följare; vill ni att det ska gå bättre eller värre för Alexander?

Jag vill att det ska gå fullständigt åt helvete för honom.
Men först vill jag att barnen avlägsnas till ett fint fosterhem med mkt kärlek och omsorg och framförallt full uppmärksamhet så kanske det finns en chans för dom att läka.

Han har i så många år, på mer eller mindre utstuderade vis, jävlats med oskyldiga människor.
Utnyttjat, manipulerat, hängt ut, trakasserat - you name it. Allt med en helt oefterhärmlig självgodhet och total brist på empati och självkritik.

Nej jag kan inte på något vis önska honom annat än skit på långa spön resten av livet.

Till skillnad från många andra i tråden känner jag ingen sympati för fru Rask heller. Hon har visat så många prov på ansvarslöshet och brist på omdöme med mera så hon kan antingen åka åt helvete med Rask eller kliva av och styra upp sig, jag bryr mig inte ett skit.
Citera
2022-04-15, 23:44
Bannlyst
Hahahahaha!!! Vilken jävla luffarbil han har, och grisen lägger ut den på annons helt otvättad.

Och han har en annons till där han säljer en AMG-fälg med bubblor i däcket för HUNDRA kronor.
Vem lägger ens ut saker till försäljning för en sådan summa, bara pundare och Kal-Fredrik.

Jag tror han räknar med att det kommer gå så bra för podden att han kommer att kunna köpa en fräsch bil. Mitt uppe i ett maniskt tillstånd.
Citera
2022-04-15, 23:54
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Hahahahaha!!! Vilken jävla luffarbil han har, och grisen lägger ut den på annons helt otvättad.

Och han har en annons till där han säljer en AMG-fälg med bubblor i däcket för HUNDRA kronor.
Vem lägger ens ut saker till försäljning för en sådan summa, bara pundare och Kal-Fredrik.

Jag tror han räknar med att det kommer gå så bra för podden att han kommer att kunna köpa en fräsch bil. Mitt uppe i ett maniskt tillstånd.
Jag har kollat blocket nu och tycker han prisat bilen alldeles för högt, får han den inte sålt innan besiktningen (lär inte gå igenom) så kommer den bli extremt svårsåld, kanske kan säljas för någon tusing som reservdelsbil.

Bilbaronen ska vara glad om han får 2000-3000 för bilen, tvivlar på att det är många som väljer att köpa ett gammhärk som gått 30k+ några veckor innan besiktningen.

Anledningen till att han inte tvättat den är för han har inte råd, han har inget schampoo/avfettning och har inte råd med hallhyra då han har typ 15:- på kortet om ens. En biltvätt för 200:- är bara att glömma

Vore jag Rask skulle jag sälja bilen till skrotning, då får han förmodligen mer.
Citera
2022-04-16, 00:45
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Instämmer. Podcasts är väl nästan alltid helt gratis att lyssna på med? Så det vill väl till sponsoravtal och allt möjligt, precis som när man skall tjäna pengar på youtube-videos osv. Skulle bli förvånad om han fått in mer än 100 kr hittills på sin usla högläsning från internet.

Vad härligt! Podcast utan spons är typ inte värt ett skit, uppfattat!

Med andra ord så kan man alltså säga att Carl Fredrik Alexander Rask istället för att skaffa sig ett gammalt hederligt arbete har ordnat sig ett fräscht volontärjobb med sin podcast.

Det är ju fantastiskt vad kreativ den mannen är, snacka om "Think outside the box" att istället för att skaffa sig ett riktigt arbete så trixar han till det med ett jävla volontärarbete när han har massa ungar att försörja... ☝️😂 Jag dör..
Senast redigerad av Miy 2022-04-16 kl. 00:58.
Citera
2022-04-16, 00:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Anledningen till att han inte tvättat den är för han har inte råd, han har inget schampoo/avfettning och har inte råd med hallhyra då han har typ 15:- på kortet om ens. En biltvätt för 200:- är bara att glömma
.

Men han har ju en massa osåld skäggolja? Den är ju oslagbar till precis allt så att rekonda en bil med den vore väl en smal sak? Söt apelsin i kupen så kan han lägga på 3000:- direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer

edit han säljer även ett amg däck med bubbla i

https://www.blocket.se/annons/100013398

''Fälgen är skrapad på sina ställen. ''

Jaha lägg upp bild på skrapmärkena då...

Varför har han en fälg, sålde han mercan med bara tre hjul eller?
Senast redigerad av PeterForsman 2022-04-16 kl. 01:01.
Citera
2022-04-16, 01:01
Avstängd
...
Citera
2022-04-16, 02:51
Medlem
Krakatoas avatar
Han är ju helt galen.

Lyssna här:

https://youtu.be/yK_RTXIjBrc?t=1215

Han tror ju på fullt allvar att man får sno någon annans verk, läsa in med lite mörkare röst och med lite konstpauser och "producera" det och presentera det som sitt eget utan att fråga om lov.

Han tror ju på riktigt att andra som gör en podd bara rapar upp någon annans text och fattar inte hur mycket jobb det ligger bakom ett manuskript som t.ex. Dan Hörning gör.

Sen har han ju så jävla fel, att så fort "kurvorna går ner" så hittar man ett annat segment inom Youtube. Det är därför han hattat runt bland sina olika ämnen. Han tror ju att man ska börja med Youtube och förska hitta sin nisch.

Men Nej! man har en hobby eller ett intresse man brinner för och gör Youtube på skoj vid SIDAN AV sitt arbete och kanske märker att det går bra. Då kan man trappa ner det man normalt arbetar med. Man bestämmer sig inte en dag för att "Nej nu jävlar, jag ska jobba som Youtuber!".
Citera
2022-04-16, 03:29
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Han är ju helt galen.

Lyssna här:

https://youtu.be/yK_RTXIjBrc?t=1215

Han tror ju på fullt allvar att man får sno någon annans verk, läsa in med lite mörkare röst och med lite konstpauser och "producera" det och presentera det som sitt eget utan att fråga om lov.

Ja han verkar ha tappat det helt..

Youtubers brukar ju kopiera varandra så jag antar att han helt enkelt är för dum för att förstå att det inte är exakt samma när det kommer till att läsa upp andras texter.

Plagiatbaronen från Trosa
Citera
2022-04-16, 03:42
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Ja han verkar ha tappat det helt..

Youtubers brukar ju kopiera varandra så jag antar att han helt enkelt är för dum för att förstå att det inte är exakt samma när det kommer till att läsa upp andras texter.

Plagiatbaronen från Trosa

Det är ju som att jag skulle starta en poddcast som heter "Svenska Deckare" och läsa upp Läckbergs böcker men med en lite "djupare, mysigare röst... Med lite konstpauser, ja du hajar!" och tro att jag kan komma undan med det.
Citera
2022-04-16, 04:01
Medlem
efftolvs avatar
Rask är ingen innehållskreatör, han gör som många andra tar en sak och sätter sin touch på det.

Asså killen har noll skam,

https://youtu.be/yK_RTXIjBrc?t=1309

Rask säger ju själv att han inte saknar självinsikt, då kan han ju inte diagnostiseras med autism? (Eller som Jocke uttalar det Abserger)

Ett annat bra uttal https://youtu.be/yK_RTXIjBrc?t=2457
"Se aldrig reklam som något negativt hos era favoritkreatörer"
"Se det som en positivt grej"
Senast redigerad av efftolv 2022-04-16 kl. 04:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in