2022-04-15, 19:37
Medlem
Läste hans annons igen, det är lite komik i den, förstår att han inte skriver egna spökhistorier.

Läs: Priset på 11.500:- är prutat,klart och EJ förhandlingsbart, bilen låg från början ute för 20.000:-, mer kommer jag inte att pruta tyvärr.

Priset är prutat och så ett komma tecken. det är heller inte förhandlingsbart. tidigare låg bilen ute för 20k (vilket inte stämmer), han kommer inte pruta mer själv på sitt egna pris. så han har alltså prutat på sina egna bil i sin egna annons från 20k till 11k mer än så kommer inte HAN pruta, hoppas inte det är han som ska köpa den då, för då kan ju någon annan pruta ner den lite till.

som sagt, humor på hög nivå.
Citera
2022-04-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
I den här videon så sitter munherpesbaronen och berättar hur mycket han tycker om att vårda och ta hand om sin Volvo, ändå lägger han upp bilder på en otvättat bil in och utvändigt. Den ser inte så omhändertagen ut. Ja det är en 25 år gamla bil, men han har inte tvätta den inte reconda mattorna inte tvätta av panelen eller kört en tygtvätt inte ens dammsugit den.

28:40 in i klippet
https://youtu.be/12LeQgXmMiM

Lögner lögner lögner från städbaronen.
Han är ju så konfabulerande:

När Rask berättar om sig själv så förmedlar han en bild av sig själv som han tänker ska framstå lite lite bättre hela tiden än hur det egentligen ligger till.

Och jag undrar om det går på hans låga och dåliga självbild. Det blir för svårt att erkänna att man har brister, det är skämmigt och skamfyllt.

Vem som helst kan ha en skitig bil om det finns anledningar till det. Den av mina närmaste vänner som det gick bäst för som idag är mångmiljonär med skog, gård och egen firma i IT-svängen med anställda konsulter; hela han är så extremt anspråkslös. Han har en skitbil som är full av skräp, han åker runt i en trasig gammal hellyhansen-jacka när han drar på bygghandeln.

Och det gör han för att han är så trygg i sig själv.

Nu har ju han en lada med flera bil-samlarobjekt samt alltid en av de finaste leasing-merca/audi.

Men han behöver inte visa upp eller berätta om sig själv på "det bästa sättet", han kan visa att det ligger papppåsar från max och skräp i baksätet.
Citera
2022-04-15, 20:08
Medlem
Jesusmarychains avatar
Genuin fråga till trådens följare; vill ni att det ska gå bättre eller värre för Alexander?
Citera
2022-04-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Genuin fråga till trådens följare; vill ni att det ska gå bättre eller värre för Alexander?

Värre för Baronen och bättre för övriga familjen, om möjligt.
Citera
2022-04-15, 20:21
Medlem
Citat:

Helt ärligt, om Alex gör rätt för sig för att ta hand om sin familj så vill jag självklart att det ska gå bra för han. Men han är den sista som vill förbättra sin livssituation så det får gärna gå åt helvete för han, för det är dit han styr skutan ändå. Önskar dock T med barn det bästa och hoppas att dom skär av dö vikten och får det bättre. Men som svar på din fråga, ja jag vill att det ska få bättre för han när han jobbar för det, vill inte att han ska ligga hemma och få allt serverat på ett guldfat.
Citera
2022-04-15, 20:27
Citat:
Jag hoppas att Alexander får vård och att de hittar rätt medicin och att han kommer till insikt, får ett uppvaknande och kan börja jobba för att försöka ha en bra kontakt med sina barn, i framtiden.
Han måste inse att han inte är någon gyllene sir, baron eller rockstar. Han är en pissluffare, en mobbare, en egoist.
Citera
2022-04-15, 20:54
Citat:
Ursprungligen postat av IkeaMannen50
Varför tror du det, har han gett tecken på att vara det? Hon ser ju ut som ett tatuerat luder ifrån någon värmlandshåla.

Det gör ju Rask med så dom matchar ju så sett.

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
. Vad tror ni, skulle Alex lämna hans fru och barn för resten av sitt liv för säg, 100 miljoner kronor? Det tror jag.

Haha han skulle göra det för 250.000 i näven.

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Eller så köper jag den, hade ändå varit lite kul att ha Bajsbaronens gamla skithög på uppfarten, jag skulle kunna kunna göra om den till ett Bajsbaronen museum som jag inreder med hans gamla kläder och bilder på honom.

Kommer nog bara sitta i den och dricka öl och kolla på gamla klassiker.

Jag ska fan lägga ett bud på en gång, det här är once in a lifetime.

Lova att du lägger ut en video när du sitter i den och gnällskriker samtidigt som du torkar snus på slaget till din Dressmankavaj! I skitfåniga solglasögon.
Senast redigerad av PeterForsman 2022-04-15 kl. 20:57.
Citera
2022-04-15, 21:47
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Om jag får vara krass tycker jag det bästa vore om man tog ut honom i skogen som man gör med gamla sjuka hundar, han kommer ändå aldrig tillföra något positivt till samhället, han har inte varit någonting annat än en belastning under hans 30 år på planeten.

Vissa defekta gener är det lika bra att röja bort, för mänsklighetens bästa, det är ett tufft val att göra men det är det enda rätta, Saddam, Hitler; Putin och Rask är alla människor som är som cancer på samhällskroppen, gör man ingenting sprider dom sig och oskyldiga människor kommer att drabbas.
Citera
2022-04-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
"en av Sveriges största poddar" "podden går så jävla bra" "min podd"

Det lär alltså bli ett rejäl ökning av hushållets månadsinkomst om man nu ska tro på ljugbaronen. (han snackar ju bara skit det vi vi alla men ändå)

Undrar om Tessan med går på ljuget och sitter tillsammans med barnen och väntar på att första paychecken ska trilla in?

Ungefär hur mycket tjänar man i månaden om man driver en av mest framgångsrika Poddara i Sverige?

Undrar om fsk skulle sätta bostadsbidraget på omedelbar paus och utreda hur det ligger till och vad som är sant och inte ifall de fick videobevis på att en av deras bidragstagare samtidigt är "En av Sveriges största podcasters" ?

Bostadsbidrag ska ju gå till behövande familjer och uppenbarligen har BB hittat en väg upp ur pengraträsket och familjens ekonomi bör börja blomstra vilken sekund som helst.

Slutligen vad tror ni Rasken hittar på härnäst när han inser att det här med poddandet gick helt åt helvete?

Blir det mer skäggvax kanske? En runda till med cbd? Blir Youtube hans "riktiga jobb" igen?

Frågorna är många.

En vän till mig har en låt uppe på Spotify och den har runt 400 000 streams. Enligt honom så har han dragit in runt 25-30 lax på den, frågade aldrig om det är var brutto eller netto.

Så att baronen drar in några pengar värt att nämna på sin podd är ytterst otroligt.
Citera
2022-04-15, 22:08
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empompom
En vän till mig har en låt uppe på Spotify och den har runt 400 000 streams. Enligt honom så har han dragit in runt 25-30 lax på den, frågade aldrig om det är var brutto eller netto.

Så att baronen drar in några pengar värt att nämna på sin podd är ytterst otroligt.

Instämmer. Podcasts är väl nästan alltid helt gratis att lyssna på med? Så det vill väl till sponsoravtal och allt möjligt, precis som när man skall tjäna pengar på youtube-videos osv. Skulle bli förvånad om han fått in mer än 100 kr hittills på sin usla högläsning från internet.
Citera
2022-04-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Saddam, Hitler; Putin och Rask är alla människor som är som cancer på samhällskroppen, gör man ingenting sprider dom sig och oskyldiga människor kommer att drabbas.

Jämföra Rask med hitler och putin 😂 Det är humor på hög nivå
Citera
2022-04-15, 23:17
Medlem
Citat:

Jag önskar att det skiter sig fullständigt för Rask faktiskt. Jag tål inte hans personlighet.
Även om det mot förmodan skulle gå bra för honom och han skulle börja sköta sig så önskar jag honom inga framgångar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in