2022-09-04, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Var Alexandra med i den förundersökningen som åklagaren la ner förra året (eller om det var året före) med hänvisning till att det bara var vuxna som hade ett internet-tjaffs??
Någon form av uppgörelse måste ha gjorts och att Alexandra fick "ta en för laget"... annars skulle den store Jockiboy och även hans höghet von patrask mfl blivit förevigt illa omtyckta av sina fans... nu lyckades ju rasken inte hålla låg profil iallafall.. så vem vet?

Jag undrar om Lundellarna gör en "Ulf" och degar Alexandras skadestånd och rättegångskostnader, som förövrigt var mer än vad rasken krävdes på, trots att han förstört livet för så många fler människor...
Citera
2022-09-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Om förundersökningen läggs ner blir aldrig fuppen offentlig så jag har ingen aning, skulle väl vara om någon av dom lagt upp nått? Rörde det samma åtalspunkter?

Sant, i och för sig, men nedläggningsbeslutet blir väl offentligt??

Det rörde grovt förtal mot Joz, så vad jag fattat det som så har han nu väckt enskilt åtal mot Alexandra??
Citera
2022-09-04, 23:30
Medlem
Citat:
Sant, i och för sig, men nedläggningsbeslutet blir väl offentligt??

Det rörde grovt förtal mot Joz, så vad jag fattat det som så har han nu väckt enskilt åtal mot Alexandra??
Alla parter i målet får hem papper om nedläggning så om det är någon som läckt är det på den vägen.

Du låter mer insatt än mig, jag undrade bara om någon visste om det var inlämnat en anmälan från Joz mot Rask, att han gav sig på Jessika istället för Rask kan ha att göra med att han vet att Rask aldrig skulle ha råd att betala skadeståndet ändå.
Citera
2022-09-04, 23:32
Medlem
styckets avatar
Ingen människa är perfekt. Men hatar man och gottar ned sig i andras tillkortakommanden är man hundra procent en sjukare människa än folk som inte beter sig så här. Vilket innebär att många i denna tråden är mer sorliga än de sorgliga tillkortakommanden Rask visat. Vilket jag håller med er, han är inte perfekt. Men ni är ännu mindre perfekta än honom!

Sug på den.
Citera
2022-09-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Alla parter i målet får hem papper om nedläggning så om det är någon som läckt är det på den vägen.

Du låter mer insatt än mig, jag undrade bara om någon visste om det var inlämnat en anmälan från Joz mot Rask, att han gav sig på Jessika istället för Rask kan ha att göra med att han vet att Rask aldrig skulle ha råd att betala skadeståndet ändå.

Inte i det här med Alexandra, där chansar jag mer än vet. Det jag vet var att Joz anmälde Jocke, Anjo, Rask och kanske också Cluee för förtal. Vilket las ner, av åklagaren, med hänvisning till att det var ett tjaffs mellan ett antal vuxna personer på internet. Så blev lite förvånad när jag hörde talas om Alexandra, eftersom de andra kommit av kroken. Så det är därför jag spekulerar om att det skulle vara enskilt åtal, och inte allmänt.
Citera
2022-09-05, 11:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Ingen människa är perfekt. Men hatar man och gottar ned sig i andras tillkortakommanden är man hundra procent en sjukare människa än folk som inte beter sig så här. Vilket innebär att många i denna tråden är mer sorliga än de sorgliga tillkortakommanden Rask visat. Vilket jag håller med er, han är inte perfekt. Men ni är ännu mindre perfekta än honom!

Sug på den.
Nu blev ju alla rädda och ledsna .. Det där var inte snällt av dig. Buhu (du känner väl att vi alla gråter unisont nu) *suck*

Citat:
Inte i det här med Alexandra, där chansar jag mer än vet. Det jag vet var att Joz anmälde Jocke, Anjo, Rask och kanske också Cluee för förtal. Vilket las ner, av åklagaren, med hänvisning till att det var ett tjaffs mellan ett antal vuxna personer på internet. Så blev lite förvånad när jag hörde talas om Alexandra, eftersom de andra kommit av kroken. Så det är därför jag spekulerar om att det skulle vara enskilt åtal, och inte allmänt.
Om jag minns rätt var hon också med i den rundan av anmälningar, att allt lades ner men att Joz överklagat besluten och troligen har åklagaren då valt att gå vidare med Alexandra som är källan till förtalet.

Jag är förvånad över att inte Jocke och Rask åtalades också. Cluee har väl mer rapporterat än hittat på eget skit att sprida.
Citera
2022-09-05, 14:43
Medlem
Fascinerande. Tråden var så lång så jag trodde att personen det handlar om var en seriemördande pedofil, självmordssektsledare eller värre.

Någon hittar en youtuber de inte tycker om för två år sedan. Istället för att bläddra vidare följer man det slaviskt och kommenterar varenda detalj ur ett översittarperspektiv på ett anonymt forum. Någon sticker ut med långt över 1800 inlägg.

Ligger fokus fel då?
Citera
2022-09-05, 20:40
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Fascinerande. Tråden var så lång så jag trodde att personen det handlar om var en seriemördande pedofil, självmordssektsledare eller värre.

Någon hittar en youtuber de inte tycker om för två år sedan. Istället för att bläddra vidare följer man det slaviskt och kommenterar varenda detalj ur ett översittarperspektiv på ett anonymt forum. Någon sticker ut med långt över 1800 inlägg.

Ligger fokus fel då?

.. det är inte ens lönt att försöka resonera på ett logiskt sätt med de flesta som skriver i tråden. Det känns som att de flesta är totalt besatta av de minsta detaljerna kring en person som de hatar över allt annat.
Citera
2022-09-05, 22:51
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag hoppas det, det är väldigt konstigt om rasken ska undkomma rättvisan...
Jockes drev mot fuskbyggaren är osmakligt, där rasken gärna slickade röv och var med och lekte med de stora grabbarna.

Såg följande på Ts insta, inlagt idag, på kvällen,

Citat: Bara inse att jag kommer vara sjukskriven ett tag till, utbrändhet och slutkörd! Men dom säger att det blir bättre! Tur det😂😅🙏 Livet med adhd👏

Den 23/8 skrev "hon" följande:
Citat: För er som undrar varför jag inte varit aktiv på ett tag så är min skärm sprucken i toppen, så jag kan inte ladda upp på instagram så ni vet varför jag är mindre aktiv här, men tids nog kommer jag bli mer aktiv!❤

Så, kanske piraten kan dra på sig kläder och söka sig ett (väl)betalt "riktigt" arbete?

KickassPiraten har ju köpt ny elektronik till sig själv, webcam, skärm, mm
Bra "investering", han tror alltså fortfarande efter alla dessa år att han kommer kunna leva på att vara en influencer haha!

Jag undrar vad skatteverket tycker om hans Momsbedrägerier, eller är det farfar som får täcka upp för aset i vanlig ordning?
Citera
2022-09-05, 22:58
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Bra "investering", han tror alltså fortfarande efter alla dessa år att han kommer kunna leva på att vara en influencer haha!

Jag undrar vad skatteverket tycker om hans Momsbedrägerier, eller är det farfar som får täcka upp för aset i vanlig ordning?
Det är farfar som blir ansvarig i slutändan..

Senaste poddavsnittet ska visst handla om flashbackhistorier...
Lyssnade lite, men pallar inte med tempot eller felbetoningarna
https://streamable.com/e3lufh
Citera
2022-09-05, 23:09
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är farfar som blir ansvarig i slutändan..

Senaste poddavsnittet ska visst handla om flashbackhistorier...
Lyssnade lite, men pallar inte med tempot eller felbetoningarna
https://streamable.com/e3lufh
Hur kan någon förutom Patrasken tycka att det där låter bra? Jag mäktade med 10 sekunder, det spelar ingen roll hur många mattor han hänger upp i taket, skit är skit oavsett hur det förpackas.

Varför har han köpt en webcam, ska han börja köra live igen? Jag vill se föräldrarna i lyxfällan, jag vill se Rasken springa ut från rummet gråtandes så att sminket rinner nedför kinderna när Magnus höjer rösten och frågar hur han kunde köpa en ny datorskärm till sig själv istället för en födelsedagspresent till sin son.
Citera
2022-09-05, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hur kan någon förutom Patrasken tycka att det där låter bra? Jag mäktade med 10 sekunder, det spelar ingen roll hur många mattor han hänger upp i taket, skit är skit oavsett hur det förpackas.

Varför har han köpt en webcam, ska han börja köra live igen? Jag vill se föräldrarna i lyxfällan, jag vill se Rasken springa ut från rummet gråtandes så att sminket rinner nedför kinderna när Magnus höjer rösten och frågar hur han kunde köpa en ny datorskärm till sig själv istället för en födelsedagspresent till sin son.
Han skulle ju börja vlogga igen, och köra live på tiktok och tuben...även insta, men det är inget som håller mer än 2 ggr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in