Citat:
Ursprungligen postat av
seppolundgren
Har för mig att Watergate hearings fortsatte i typ 1 år till och att man fällde 20 pers. Inkl nixons närmaste män.
Gerry Ford benådade en hel del lojala medarbetare men Watergate hearings fortsatte eftersom Washington DC var en helt annan plats på den tiden.
Likaså Reagan Iran contras härvan.
visserligen tystade Bill barr ner alla domare från vidare åtal men public hearings fortsatte även efter den sista fällande domen.
USA behöver denna bipartisan jan6 kommissionen för att förstå varför allt gick snett den dagen.
Det vet du säkert bättre än jag. Jag bara drog till med nått. Det var ju onödigt redan då att dra ut på det under så lång tid. Kan iallafall jag tycka.
Grejen är att den här kommissionen är partisk, det är i princip demokraterna som sitter och utreder republikanerna. Republikanerna menar att demokraterna även håller inne på information som skulle kunna rentvå republikanerna.
Det blir svårt då. Demokraterna kommer enligt min bedömning inte komma vidare med denna utredning. Nu är det valår, mellanårsval, därborta och republikanerna kommer att säga att den här kommissionen endast agerar som den gör som en del av en valstrategi.