2022-04-11, 21:01
Medlem
Windows 7 är den bästa versionen någonsin !
Citera
2022-04-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Hatar utseendet med 11an så skaffade allstartback så de känns som windows 7 igen.
Prestandan känns inte sämre än 10an, snarare buggade 10an hela tiden med sina uppdateringar.

Vad är allstartback, nån sorts factory reset?
Citera
2022-04-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knickz
Hur gör vi som gillar Windows 7, den går inte att uppdatera längre. Windows 10 defender antivirus är bra för oss, men inte själva operativsystemet.

Det förefaller enkelt:

Fortsätt använda ditt Windows 7. Precis som alla andra som hamnat i sits där de måste använda OS som inte längre supportas. För ökad säkerhet se till att inte ha windows 7-burken kopplat mot internet.
Citera
2022-04-11, 23:05
Medlem
Windows 10 är en copy paste av Windows 8. Windows 11 är en copy paste av Windows 10.

I alla dessa versioner härstammar basen "registret" från Windows 95.

Det har stått stilla sedan Windows 95. anledningen till varför många föredrog Windows 7 för att det gick att stänga av uppdateringarna och då höll sig datorn stabil. I Windows 10 har de stressat ut funktionsuppdateringar som fullständigt kraschat datorerna, intresset för att bygga något stabilt är bortom tvivel och PC tillverkarnas innovation har stannat när de skapas för Windows.

Välj Mac eller Unix!
Citera
2022-04-12, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Microsoft är ett riktigt skitbolag som lever på gamla meriter. Installera Linux (vips, så har du frigjort massor av RAM och CPU) och dumpa bloatade Windows.

Du har Linux i telefonen av en anledning. Att du har Windows på datorn är bara av tradition.

Virus till Linux finns knappt, så antivirusprogrammen kan du fimpa.

Tack, men Linux suger och jag kommer bara använda det om jag inte har något val. Som i jobb.
Citera
2022-04-12, 07:18
Bannlyst
Citat:
Problemet är att vissa spel enbart fungerar på windows, hade det varit film och musik bara hade man gått över till Linux istället.

Det kanske bli ändring på det nu, när Steams kommer med sin lilla bärbara konsul. Sedan vore bra vad TS menar att man gå tillbaka i tider. Vad gäller det för applikationer? Windows 10 håller på att mogna nu som OS.
Citera
2022-04-12, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Tack, men Linux suger och jag kommer bara använda det om jag inte har något val. Som i jobb.

Vilken distribution av Linux är som suger? På vad suger linux? Spel? Desktop? Server?
Citera
2022-04-12, 08:17
Medlem
Prestandamässigt är gamlare Windows inte anpassade för dagens datorer och är därför långsammare.

Det största skälet att jag uppgraderade till Windows 11 är att Microsoft har skapat en ny scheduler som förbättrar prestandan på min Intel-CPU. https://www.anandtech.com/show/16959/intel-innovation-alder-lake-november-4th/3

Användarmässigt är dock Windows 11 sämre än nästan alla tidigare versioner sedan Windows NT.
Citera
2022-04-12, 09:34
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Det är inte bara utseendet, windows 7 är mer stabilt som OS, enda anledning man får fler FPS på win10 borde nog vara DirectX 12 funktionerna. Annars är Windows 7 mer stabilt som OS tycker jag.

Även om folk gått över till mobiltelefoner, så borde man ha tillbaka windows 7, tycker jag iaf Stationär For the win

Gui:t känns som mest stabilt på windows 7, även med nyare processorer, dock får vi ju inga updates längre.

Microsoft Sverige, läs denna tråden är ni snälla! =)

Jag gillade inte heller övergången till windows 7 till 10, men det känns rätt meningslöst att jämföra 7 med 11, de får bli att jämföra 10 med 11.

Just min dator har alltid haft windows 10, så om den skulle fungerat bättre med windows 7 kan jag inte svara på, men förstår om det går trögt på en äldre maskin.
Men 11an känns mer stabil än 10an.

Anledningen till att jag ens har 11an nu var för filsystemet konstant blev korrupt på 10an, och en dag var hårddisken full av okänd anledning, så vid ominstallation så blev de 11an automatiskt .

Man ser tydligt hur de trycker in massa skit som försöker samla information, det handlar inte om service utan monopol.

Om det inte vore för spel och program fungerar smidigast på windows så hade man väl för sjutton kört på linux.

Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Vad är allstartback, nån sorts factory reset?

Det är väl mer något tillägg som gör att man kan använda sig av det gamla utseendet eller göra sitt egna.
Jag hade väldigt svårt för windows 11 nya utseende med start-menyn var helt annorlunda osv.
Citera
2022-04-12, 11:43
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Man ser tydligt hur de trycker in massa skit som försöker samla information, det handlar inte om service utan monopol.

Microsoft försöker att hänga med andra techbolag och byta affärsmodell. Från att förr sälja ren mjukvara till både företag och privatpersoner till att nu sälja tjänster till företag och sälja privatpersoners data till annonsörer.

Skogsmaran är inte förtjust i att vara en produkt ämnad att analyseras och säljas till annonsörer och hoppade därför av Windowståget. Kostnaden för Windows, integritet och data, blev för hög med tian menar skogsmaran.
Citera
2022-04-12, 13:51
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Windows 7 är den bästa versionen någonsin !

Tyvärr kan man inte ens använda BankID idag på Windows 7
Citera
2022-04-12, 19:17
Medlem
Freddyfishs avatar
Prestandamässigt när det gäller spel - Windows 11 är superb

Men annars hatar man det fullständigt, och man blir fan mer förbannad på småsaker för varje dag som går...
Har kört det sedan det kom ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in