När man lanserade W10 så sade man som bekant att det skulle vara det sista Windows, resten skulle bara bli uppdateringar och uppgraderingar. Hade jag fått bestämma så skulle man tagit bort numreringen helt och bli av med dess, arv och stigma, och istället kallat operativsystemet, Microsoft - Windows. Då hade man verkligen skapat en NY början!
Förutom det affärsmässigt och marknadsmässigt smarta i att än tydligare sammankoppla dessa 2 varumärken.
För framtiden så är det nog högst troligt att det blir någon typ av prenumeration på Windows som kommer gälla. När jag först började använda datorer och Windows så reagerade jag över att det var så billigt. De skänkte ju bort det. X antal 100-lappar för en livstids användning, otroligt. I den "vanliga" världen existerade inte det. Som jämförelse, man abbonerar på sitt kabelabonnemang och där får man uppdateringar och uppgraderingar. Kanske inte den bästa jämförelsen men du fattar nog poängen.
Det vore, naturligare, ett rimligare sätt att sälja en digital produkt med tänkt varaktighet.
Windowsanvändare får många program billigt eller gratis, förutom operativet. Så vi är ofta en samling bortskämda gnällspikar.
Men, "Bill" hade ju en annan filosofi med Windows, vilket var beundransvärt. Nu kommer nog Ms företagsagerande ändras en del. Inte mig emot bara de gör saker rätt, t.ex med uppdateringar, vilket de inte gör nu.
Kan det vara så att Ms ska ge sig in i russinbranschen och att det är därför höstens uppgradering kallas - Sun Valley. Sun Valley raisins -
https://www.sunvalleyraisins.com/
Trevlig fotbollslördag!