Citat:
Ursprungligen postat av
Charlie-White
Allt annat går bakåt i tiden så dom följer väll utvecklingen

Det jag vill diskutera är att hur svårt kan det vara att uppdatera de gamla operativsystemen, istället för att göra ett helt nytt gränssnitt och GUI, med massa fulkod som den sägs ha.
Kunde man inte laggt in Windows Defender på Windows 7, och sedan släppa bra uppdates, win11 är inget att hänga i granen, släpp något bra och genast!
Citat:
Ursprungligen postat av
shakta
Nja, Windows 7 är ruskigt bra och stabilt. Dock ger Windows 10 mig upp till 10 fps mer i Dying Light 2 som ett exempel samt andra nyare spel.
Windows 10 design är så jädrans illa att man kräks. Windows 11 är vad jag vet helt okej utseendemässigt. När det kommer till gaming vet jag inte då jag inte riktigt provat det då man tycker att äldre CPU inte ska stödjas pga av deras "säkerhetstänk" och min finns inte med där, och då är det en relativt ny CPU. Ändå blev MS tvingad att lägga till en del äldre CPU:er de använder i datorer som man fortfarande säljer med egna program. (glömde bort vilka)
Windows 10 har ju DirectX 12, kan vara därför. Jag håller med om att windows 7 är ruskigt bra.
Någon borde stämma microsoft om det inte går att uppgradera Windows 7 på sina nya datorer, tillsammans med Win Defender som är jätte bra initiativ av microsoft windows.