2022-04-11, 19:36
Medlem
Knickzs avatar
Windows 11 går bakåt i tiden det är som att vara tillbaka i windows 2000!?

Varför släppte man windows 11, den går bakåt i tiden. Windows XP och Windows 7 är betydligt mer säkrare som operativsystem och snabbare vid spel, om man ha win defender på dessa två OS, varför lyssnar inte microsoft på sina konsumenter? Sinnessjukt ju.

Dom har tidigare släppt bra grejer men inte nu för tiden.

Hur gör vi som gillar Windows 7, den går inte att uppdatera längre. Windows 10 defender antivirus är bra för oss, men inte själva operativsystemet.
Senast redigerad av Knickz 2022-04-11 kl. 19:40.
Citera
2022-04-11, 19:56
Medlem
Charlie-Whites avatar
Allt annat går bakåt i tiden så dom följer väll utvecklingen
Citera
2022-04-11, 19:58
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knickz
Varför släppte man windows 11, den går bakåt i tiden. Windows XP och Windows 7 är betydligt mer säkrare som operativsystem och snabbare vid spel, om man ha win defender på dessa två OS, varför lyssnar inte microsoft på sina konsumenter? Sinnessjukt ju.

Dom har tidigare släppt bra grejer men inte nu för tiden.

Hur gör vi som gillar Windows 7, den går inte att uppdatera längre. Windows 10 defender antivirus är bra för oss, men inte själva operativsystemet.

Nja, Windows 7 är ruskigt bra och stabilt. Dock ger Windows 10 mig upp till 10 fps mer i Dying Light 2 som ett exempel samt andra nyare spel.

Windows 10 design är så jädrans illa att man kräks. Windows 11 är vad jag vet helt okej utseendemässigt. När det kommer till gaming vet jag inte då jag inte riktigt provat det då man tycker att äldre CPU inte ska stödjas pga av deras "säkerhetstänk" och min finns inte med där, och då är det en relativt ny CPU. Ändå blev MS tvingad att lägga till en del äldre CPU:er de använder i datorer som man fortfarande säljer med egna program. (glömde bort vilka)
Citera
2022-04-11, 19:58
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Allt annat går bakåt i tiden så dom följer väll utvecklingen

Det jag vill diskutera är att hur svårt kan det vara att uppdatera de gamla operativsystemen, istället för att göra ett helt nytt gränssnitt och GUI, med massa fulkod som den sägs ha.

Kunde man inte laggt in Windows Defender på Windows 7, och sedan släppa bra uppdates, win11 är inget att hänga i granen, släpp något bra och genast!

Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Nja, Windows 7 är ruskigt bra och stabilt. Dock ger Windows 10 mig upp till 10 fps mer i Dying Light 2 som ett exempel samt andra nyare spel.

Windows 10 design är så jädrans illa att man kräks. Windows 11 är vad jag vet helt okej utseendemässigt. När det kommer till gaming vet jag inte då jag inte riktigt provat det då man tycker att äldre CPU inte ska stödjas pga av deras "säkerhetstänk" och min finns inte med där, och då är det en relativt ny CPU. Ändå blev MS tvingad att lägga till en del äldre CPU:er de använder i datorer som man fortfarande säljer med egna program. (glömde bort vilka)

Windows 10 har ju DirectX 12, kan vara därför. Jag håller med om att windows 7 är ruskigt bra.

Någon borde stämma microsoft om det inte går att uppgradera Windows 7 på sina nya datorer, tillsammans med Win Defender som är jätte bra initiativ av microsoft windows.
Senast redigerad av Knickz 2022-04-11 kl. 20:03.
Citera
2022-04-11, 20:02
Medlem
Fummys avatar
Hatar utseendet med 11an så skaffade allstartback så de känns som windows 7 igen.
Prestandan känns inte sämre än 10an, snarare buggade 10an hela tiden med sina uppdateringar.
Citera
2022-04-11, 20:04
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Hatar utseendet med 11an så skaffade allstartback så de känns som windows 7 igen.
Prestandan känns inte sämre än 10an, snarare buggade 10an hela tiden med sina uppdateringar.

Det är inte bara utseendet, windows 7 är mer stabilt som OS, enda anledning man får fler FPS på win10 borde nog vara DirectX 12 funktionerna. Annars är Windows 7 mer stabilt som OS tycker jag.

Även om folk gått över till mobiltelefoner, så borde man ha tillbaka windows 7, tycker jag iaf Stationär For the win

Gui:t känns som mest stabilt på windows 7, även med nyare processorer, dock får vi ju inga updates längre.

Microsoft Sverige, läs denna tråden är ni snälla! =)
Senast redigerad av Knickz 2022-04-11 kl. 20:11.
Citera
2022-04-11, 20:13
Medlem
Hackenbush55s avatar
Tycker W11 ser helt ok ut och funkar mycket bra på spel. Jag är mycket nöjd med W11.
Citera
2022-04-11, 20:13
Medlem
Knickzs avatar
Det var som lättast att installera bort program och lägga till i Windows 7, allting flöt på med programmen,

I Win10 så laggar den rejält när man installerar bort något dåligt program. Det fungerar inte så!
Citera
2022-04-11, 20:16
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Tycker W11 ser helt ok ut och funkar mycket bra på spel. Jag är mycket nöjd med W11.

Hur fungerar Windows Defender på W11? Är den bra där med för dig?
Citera
2022-04-11, 20:16
Medlem
blobben!!!s avatar
Microsoft är ett riktigt skitbolag som lever på gamla meriter. Installera Linux (vips, så har du frigjort massor av RAM och CPU) och dumpa bloatade Windows.

Du har Linux i telefonen av en anledning. Att du har Windows på datorn är bara av tradition.

Virus till Linux finns knappt, så antivirusprogrammen kan du fimpa.
Citera
2022-04-11, 20:17
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knickz
Hur fungerar Windows Defender på W11? Är den bra där med för dig?

Ja, inga problem alls.
Citera
2022-04-11, 20:17
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Microsoft är ett riktigt skitbolag som lever på gamla meriter. Installera Linux (vips, så har du frigjort massor av RAM och CPU) och dumpa bloatade Windows.

Du har Linux i telefonen av en anledning. Att du har Windows på datorn är bara av tradition.

Virus till Linux finns knappt, så antivirusprogrammen kan du fimpa.

Problemet är att vissa spel enbart fungerar på windows, hade det varit film och musik bara hade man gått över till Linux istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Ja, inga problem alls.

Vad har du för processor och grafikkort? Vilket spel spelar du mest? Win11 kanske blir bättre med tiden för oss alla trots allt.

Är det den mörka temat du har? Denna:

https://ateanewsstorage.blob.core.windows.net/cache/0/7/7/7/4/2/077742a22341a7d883a89d35f1fe14dc8c1125df.jpg

Denna versionen sägs vara bra.
Senast redigerad av Knickz 2022-04-11 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in