2026-05-17, 11:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Har en fundering. Kan man flytta starta om datorn längst ner på skrivbordet?

Om du menar hela ikonen med Windows-loggan så går det, menar du enbart de olika startegenskaperna så kan det göras, bl.a, såsom beskrivs i inlägg #2064.
Citera
2026-05-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Jag köpte en ny Lenovo Yoga 7 med Windows 11 installerat. Jag hade länge sett fram emot detta och var väldigt glad då Jag köpte min dator, men den känslan förändrades dramatiskt då jag kom hem och satte igång den för jag har aldrig i mitt liv sett någonting mer korkat och idiotiskt rent ut sagt än hur de har utformat Windows 11. Ständig reklam som täcker halva skärmen och ingenting är på sin plats som det var med Windows 10. Redan samma dag jag köpte datorn tänkte jag på kvällen ska jag sälja datorn eller ska jag installera Linux på den istället.... det blev det sist nämnda.
Jag kan inte förstå hur någon kan tycka att Windows 11 är bra Jag blev rent ut sagt förbannad nu satt framför första och enda gången har aldrig sett ett mer idiotiskt upplägg Vad gäller operativsystem och jag vill säga Att nästan varje person jag pratat med om Detta ämne Instämmer

Hade exakt samma känsla när jag köpte min Lenovo i December 2025. Sämsta Windows-versionen på lääänge. Både min smart-TV och dator är helt nya men windows verkar ha väldigt svårt att upptäcka HDMI-sladden (som även den är helt ny). Jag behöver dra ur HDMI och sätta i den igen för att den ska upptäckta och ibland behöver jag göra det flera gånger. Värdelöst skit...
Citera
2026-05-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=st%C3%A4ng+av+starta+om+fr%C3%A5n+skrivborde t

Läs hela AI-översikt

Så här ser det ut på min dator: https://i.postimg.cc/PxXFSzjK/bild1.jpg

Ikonerna på aktivitetsfältet har jag haft i många år nu men jag skapade två nya genvägar på skrivbordet som visar hur knapparna ser ut innan jag bytte ikoner.

Man kan ha dessa vart man vill men jag har dragit ner dom till aktivitetsfältet
Tack. Nu har jag ikonerna/knapparna i aktivitetsfältet längst ner. Problemet nu är att jag vill ha det utseendet på dessa två du har. Måste jag återflytta de båda till skrivbordet innan utseendet kan ändras? Har försökt dra dem till skrivbordet men det går inte?
Citera
2026-05-17, 19:49
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Tack. Nu har jag ikonerna/knapparna i aktivitetsfältet längst ner. Problemet nu är att jag vill ha det utseendet på dessa två du har. Måste jag återflytta de båda till skrivbordet innan utseendet kan ändras? Har försökt dra dem till skrivbordet men det går inte?
Skapa nya på skrivbordet och byt ikon på dom där.
Dom gamla kan du helt enkelt högerklicka på aktivitetsfältet och ta bort. Sen kan du dra dom nya vart du vill igen. Tar ju bara max en minut.
Citera
2026-05-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
Skapa nya på skrivbordet och byt ikon på dom där.
Dom gamla kan du helt enkelt högerklicka på aktivitetsfältet och ta bort. Sen kan du dra dom nya vart du vill igen. Tar ju bara max en minut.
Tack jag gör så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in